Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
SOCIOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Pisker, Barbara | 30 |
0 |
0 |
|
Bujas, Ljiljana | 0 |
0 |
30 |
Predmet Sociologija hrvatskog društva ima više ciljeva: polazišni je cilj upoznati studente s povijesnim okolnostima nastajanja hrvatskog društva, s političkim promjenama kojima je bilo izloženo, s kulturnim razvojem koji mu se događao. Nadalje, cilj je upoznati studente s promjenama socijalne strukture i ukupnom dinamikom hrvatskog društva koja je uvjetovana integracijskim procesima i globalizacijom. Uz ovo, cilj je i upoznati studente s modernizacijskim procesima u hrvatskom društvu i njihovim nositeljima.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Povijesne promjene i nastajanje hrvatskog društva: Socijalna slika hrvatskog društva u predjugoslavenskom vremenu. Hrvatsko društvo između dva rata. Nacionalna svijest i kulturni identitet u vrijeme socijalizma.
Hrvatsko društvo u tranziciji: gospodarske promjene; politička demokratizacija društva; zaživljavanje elemenata građanske svijesti kao izgrađivanje novog kulturnog identiteta, razvojno destruktivna uloga korupcije i gospodarskog kriminaliteta, između tradicionalizma kulturnog nasljeđa i pluralizma globalizacijskih procesa. Civilno društvo u Hrvatskoj.
Društvena diferencijacija: socijalne nejednakosti i siromaštvo, regionalne razlike i razvoj.
predavanja, seminari i radionice
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje, seminarski rad, rasprava | aktivno praćenje predavanja (uključivanje u raspravu o postavljenim pitanjima), sudjelovanje u radu seminara, izlaganje seminarskog rada, pokazivanje stečenog znanja | razlikovati sustave vrijednosti različitih razdoblja razvoja hrvatskog društva | aktivnost u predavanjima i seminarima, evaluacija pripremljenosti izlaganja, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarski rad, rasprava | aktivno praćenje predavanja (uključivanje u raspravu o postavljenim pitanjima), sudjelovanje u radu seminara, izlaganje seminarskog rada, pokazivanje stečenog znanja | prepoznati tranzicijske promjene u odnosu društva prema radu i vlasništvu, znanju i obrazovanju, kulturi i identitetu | aktivnost u predavanjima i seminarima, evaluacija pripremljenosti izlaganja, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarski rad, rasprava | aktivno praćenje predavanja (uključivanje u raspravu o postavljenim pitanjima), sudjelovanje u radu seminara, izlaganje seminarskog rada, pokazivanje stečenog znanja | prepoznati vrijednosti demokracije i pluralizma | aktivnost u predavanjima i seminarima, evaluacija pripremljenosti izlaganja, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarski rad, rasprava | aktivno praćenje predavanja (uključivanje u raspravu o postavljenim pitanjima), sudjelovanje u radu seminara, izlaganje seminarskog rada, pokazivanje stečenog znanja | opisati uloge organizacija civilnog društva | aktivnost u predavanjima i seminarima, evaluacija pripremljenosti izlaganja, pismeni ispit, usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,5 | 10% |
Pismeni ispit | 2 | 50% |
Pohađanje nastave | 1 | 0% |
Seminarski rad | 1 | 20% |
Usmeni ispit | 1 | 20% |
Konačna ocjena formira se sukladno ukupnom broju prikupljenih bodova temeljem elemenata ocjenjivanja. Maksimalan broj bodova koji se mogu prikupiti je 100, a raspodjela bodova istovjetna je raspodjeli udjela pojedinih elemenata ocjenjivanja.
Kako bi pristupili usmenom ispitu studenti moraju ostvariti minimalno 50% bodova predviđenih u kategoriji Pismeni ispit (ili dva kolokvija), te realizirati sve obveze u seminarskom radu.
Kriterij formiranja konačne ocjene
Postignuti broj bodova
Konačna ocjena iz kolegija
51-60
dovoljan (2)
61-80
dobar (3)
81-90
vrlo dobar (4)
91-100
izvrstan (5)
Student je obvezan redovito pohađati nastavu (predavanja i seminare) te izraditi prezentaciju i usmeno izložiti jedan seminarski rad.
Analizira se uspješnost studenata na kolokvijima i ispitima. Informacije o napretku pružaju se studentima tijekom nastave (primjerice nakon kolokvija).
Krajem semestra provodi se evaluacija nastavnika i kolegija od strane studenata (studentske ankete). Informacije o zadovoljstvu studenata koriste se za unapređenje kvalitete izvedbe nastave.
Informacije o postignutim ishodima učenja koriste se za izradu samoevaluacije nastavnika te, po potrebi, za izmjene i/ili dopune studijskog programa kolegija, metoda rada i ocjenjivanja studenata.