Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PEDAGOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Simel Pranjić, Sanja | 15 |
0 |
15 |
Cilj ovoga kolegija je poticanje kreativnosti polaznika predmeta, razumijevanje važnosti kreativnosti i stvaralaštva u odgojnom procesu, osposobljavanje studenata za vođenje i upravljanje kreativnošću u odgojno-obrazovnom procesu.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Temeljni pojmovi i teorije kreativnosti: kreativnost, stvaralaštvo, inovativnost, autonomija, divergentno mišljenje, fluentnost, originalnost, fleksibilnost, elaborativnost, odgoj, kreativnost u društvenom kontekstu, definicije kreativnosti u okviru različitih teorija, stvaralački proces, značajke kreativne osobnosti, odnos inteligencije i kreativnosti, motivacija i kreativnost, kreativnost i ocjenjivanje.
Važnost vođenja kreativnosti u odgojno-obrazovnom procesu: mentalno zdravlje učenika, potpuno funkcionalna osoba, školski uspjeh, uspješan izbor zanimanja, socijalni doprinos, uloge nastavnika i pedagoga u vođenju kreativnosti.
Procjenjivanje i mjerenje kreativnih sposobnosti učenika: tradicionalni i suvremeni mjerni instrumenti, poteškoće u mjerenju kreativnosti, razvoj, izražavanje i mjerenje kreativnosti u djetetovu razvoju s obzirom na institucionalni odgoj i obrazovanje (rano djetinjstvo, osnovnoškolska dob, srednjoškolska dob, visokoškolsko obrazovanje).
Mogućnosti vođenja kreativnosti i poticanja kreativnosti učenika: ciljevi u vođenju kreativnosti, povezanost kreativnosti i drugih osobina ličnosti, kvalifikacije nastavnika i pedagoga za vođenje kreativnosti i kurikulumi obrazovanja učitelja, tehnike za poticanje kreativnosti, kreativnost i humor, kreativnost u različitim područjima života, organizacija nastave i aktivnosti koji potiču kreativnost i stvaralaštvo učenika.
Problemi u održavanju kreativnosti i posljedice njene represije: individualni i društveni kontekst, ugrožavanje self-koncepta učenika, poteškoće u učenju i ponašanju.
Prepoznavanje i evaluacija kreativnosti: procjena kreativnosti procesa, osobe, uratka i ponašanja.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
Predavanje, suradničko učenje, grupna rasprava | Slušanje izlaganja, sustavno opažanje i zaključivanje, rasprava, analiza literature | Objasniti temeljne pojmove vezane uz kreativnost | Aktivnost na nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
Predavanje, grupna rasprava | Slušanje izlaganja, sustavno opažanje i zaključivanje, rasprava | Objasniti pedagogijsku perspektivu pojma kreativnosti; | Aktivnost na nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
Suradničko učenje, grupna rasprava, radionica | Rasprava, simulacija, sustavno opažanje | Objasniti važnost kreativnosti i stvaralaštva u odgojnom procesu; | Aktivnost na nastavi, projekt, pismeni ispit, usmeni ispit |
Suradničko učenje, izlaganje, grupna rasprava, radionica | Rasprava, simulacija, sustavno opažanje, dramska prezentacija | Upravljati vlastitom kreativnošću i stvaralaštvom nastavnika i učenika; | Aktivnost na nastavi, projekt |
Samostalni seminarski zadaci, grupna rasprava, diskusija. | Rasprava, aktivnost na satu na postavljanje i rješavanje problema, primjena naučenoga, rad u paru, oblikovanje pismenog rada | Identificirati različitost sustava vrijednosti kroz odgovornost i kolegijalnost prema drugima | seminarski rad, aktivnost na nastavi |
Demonstracija nastavnika, radionica, suradničko učenje, grupna rasprava, izlaganje | Učenje po modelu, simulacija, postavljanje i rješavanje „problema“, sustavno opažanje i zaključivanje, analiza literature, rasprava | Organizirati aktivnosti u nastavi koje potiču i vode kreativnost i stvaralaštvo učenika. | Projekt, aktivnost na nastavi |
Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Projekt, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Projekt | 0,35 | 0% |
Seminarski rad | 0,3 | 0% |
Usmeni ispit | 0,35 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir ocjena iz projektnog zadatka.
Studenti su obvezni prisustvovati nastavim sudjelovati u aktivnostima te polagati ispit. Ispit se polaže nakon odslušanog kolegija i nakon predanog i ocijenjenog seminarskog rada.
Obveze i praćenje rada studenta: Aktivnost u nastavi, Projektni zadatak
Studentska anketa, redovite konzultacije. Mentorsko-savjetodavni i praktični rad sa studentima tijekom održavanja nastave.