Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PEDAGOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Bognar, Branko | 30 |
0 |
0 |
|
Filipov, Mia | 0 |
0 |
15 |
Ovaj će kolegij omogućiti studentu pedagogije upoznavanje različitih teorijskih orijentacija u poimanju odgoja, razumijevanje pojma - odgoj, te razvoj odgojnog optimizma i ovladavanje osnovnim odgojnim strategijama, metodama i postupcima.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Teorijska polazišta - Različito shvaćanje čovjeka i društva i utjecaj na poimanje odgoja.
Proces individuacije i socijalizacije - Etape u razvoju ličnosti. Razvoj dječje moralnosti. Razvoj društvenosti.
Teorije odgoja - Bihevioristička, psihoanalitička i humanistička teorija odgoja.
Cilj i zadaci odgoja - Individualni i društveni aspekt cilja odgoja. Program odgoja. Planiranje odgoja.
Aspekti odgoja - Egzistencijalni odgoj (zdravstveni, tjelesni, radni, samozaštitni), socijalni odgoj (nenasilna komunikacija, rješavanje sukoba, moralni odgoj, spolni odgoj, odgoj za ljudska prava), humanistički odgoj (odgoj pozitivne slike o sebi, samoaktualizacija, posttraumatski stres, žalovanje).
Faktori odgoja - Obiteljska zajednica, dječje grupe, učenička zajednica, učitelj/učiteljica.
Strategije odgoja - Strategija egzistencije (igre, simulacije, akcije), strategija socijalizacije (igre, simulacije, akcije), strategija individuacije (igre, simulacije, akcije).
Praćenje i vrednovanje u odgoju - Evaluacija odgojnog procesa, evaluacija odgojnih postignuća, vođenje djece.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4. Metoda procjene |
Predavanje, rasprava |
Slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava |
Objasniti društvenu uvjetovanost odgoja |
Aktivnost na nastavi |
Predavanje, rasprava | Slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | Razlikovati važnost čimbenika odgoja (obitelj, dječje grupe i učenička zajednica) | Aktivnost na nastavi, pismeni ispit, |
Izlaganje, radionica, grupna rasprava, suradničko učenje | Dramska prezentacija, dijaloška metoda, simulacija, sustavno opažanje, rasprava, analiza primjera i uvježbavanje | Primijeniti naučene metode odgoja na pedagošku radionicu | Aktivnost na nastavi, projekt, portfolij |
Izlaganje, radionica, rasprava, terenska nastava | Dramska prezentacija, dijaloška metoda, simulacija, sustavno opažanje | Provesti studiju slučaja, akcijsko istraživanje ili odgojnu igru | Aktivnost na nastavi, projekt |
Osmišljavanje projekta, suradničko učenje | Postavljanje i rješavanje problema, izrada projekta, analiza izvora literature | Izraditi portfolij u kojemu su sistematizirani sadržaji kolegija Metodika odgoja | Aktivnost na nastavi, portfolij |
Suradničko učenje | Izrada portfolija skupine, analiza izvora literature | Samovrednovati proces odgoja | Aktivnost na nastavi, portfolij |
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Samostalni zadatak
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni ispit | 1,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 1 | 0% |
Samostalni zadatak | 0,5 | 0% |
Tijekom nastave kroz sudjelovanje u diskusijama i praćenjem obavljanja seminarskih zadataka; na završnom ispitu te uvidom u studentov portfolio ('papirnati' ili elektronski).
Redovito pohađanje nastave.
Studentska anketa, redovite konzultacije. Mentorsko-savjetodavni i praktični rad sa studentima tijekom održavanja nastave.