Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PEDAGOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Bognar, Branko | 0 |
0 |
0 |
|
Bogatić, Katarina | 15 |
0 |
15 |
Cilj ovoga kolegija je omogućiti studentima stjecanje znanja o suvremenim pristupima istraživanjima djetinjstva, o interpretativnim postupcima istraživanja djetinjstva iz perspektive djece te sposobnosti njihove primjene u istraživanju odabranih aspekata stvarnosti djetinjstva te usvajanje i primjena etičkih načela u istraživanju s djecom.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:
Pristupi istraživanjima djetinjstva i djece: kvantitativna i kvalitativna istraživanja – perspektive odraslih i perspektive djece.
Interpretativna istraživanja: postupci i načini provedbe istraživanja.
Djeca kao istraživači vlastite stvarnosti.
Primjeri suvremenih istraživanja.
Elaboracija odabranog problema i provedba istraživanja.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
Predavanje, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature, grupna rasprava, samostalni seminarski zadaci, rad na tekstu, zadatak čitanja i analize primjera. | Slušanje izlaganja, rasprava, analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje, razgovor (dijaloška metoda). | Interpretirati suvremene istraživačke pristupe istraživanju djetinjstva; | Aktivnost studenata na nastavi, usmeni ispit. |
Predavanje, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature, samostalni seminarski zadaci, rad na tekstu, grupna rasprava, zadatak čitanja i analize primjera, suradničko učenje. | Slušanje izlaganja, rasprava, analiza literature, razgovor (dijaloška metoda), sustavno opažanje i zaključivanje, primjena naučenoga. | Raspravljati o terminologiji kvalitativnih istraživanja i istraživanja s djecom; | Aktivnost studenata na nastavi, izvješće o istraživanju, usmeni ispit. |
Predavanje, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature, samostalni seminarski zadaci, rad na tekstu, grupna rasprava, suradničko učenje, projektno istraživanje. | Slušanje izlaganja, rasprava, analiza primjera, analiza literature, odgovorno izvršavanje obveza, rasprava, simulacija, oblikovanje projekta istraživanja, oblikovanje instrumenata istraživanja, oblikovanje izvješća o istraživanju, razgovor (dijaloška metoda), primjena naučenoga, samostalna uporaba literature. | Primijeniti znanja o istraživanjima s djecom u elaboraciji i izvedbi istraživanja te analizi rezultata istraživanja; | Izvješće o istraživanju, usmeni ispit. |
Predavanje, samostalni seminarski zadaci, grupna rasprava, suradničko učenje. | Slušanje izlaganja, oblikovanje izvješća o istraživanju, analiza literature, odgovorno izvršavanje obveza, aktivno sudjelovanje na nastavi, rasprava, razgovor (dijaloška metoda), primjena naučenoga, pismeno izražavanje, prezentacija naučenoga. | Prezentirati usmeno i pismeno vlastito istraživanje; | Izvješće o istraživanju, usmeni ispit. |
Seminarsko izlaganje | Izrada seminarskog rada, analiza izvora literature, diskusija | Iskazati samostalnost, kolegijalnost i odgovornost u radu prema sadržaju kolegija i obvezama |
Aktivnost studenta u nastavi, seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Istraživanje, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,3 | 10% |
Istraživanje | 0,6 | 50% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Usmeni ispit | 0,6 | 40% |
Student može postići maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100 % ocjene.
Ocjena se izračunava na sljedeći način:
(istraživanje x 0,5) + (usmeni ispit x 0,4) + (aktivnost u nastavi x 0,1).
Primjer izračunavanja ocjene:
Primjer izračunavanja ocjene:
istraživanje – 4
usmeni ispit – 3
aktivnost u nastavi – 5
(4 x 0,5) + (3 x 0,4) + (5 x 0,1) = 2 + 1,2 + 0,5 = 3,7
Konačna ocjena 3,7 → vrlo dobar (4)
Studenti su obvezni redovito pohađati nastavu, aktivno sudjelovati u nastavi, provesti i prezentirati istraživanje te pristupiti usmenom ispitu.
Christensen, P., James, A. (2008). Research with children: Perspectives and practices, 2nd edition. London: Routledge.
Clark, A., Moss, P. (2001). Listening to young children: The Mosaic approach. London: National Children’s Bureau for the Joseph Rowntree Foundation.
Harcourt, D., Perry, B., Waller, T. (2011). Researching young children's perspectives. Debating the ethics and dilemmas of educational research with children. London: Routledge.
Arnott, L., Wall, K. (2021). Research through play: Participatory methods in early childhood.. London: Sage Publications.
Punch, S. (2002). Research with children: The same or different from research with adults?. Childhood, 9 (3), 321–341.
Aktivnost u nastavi, Istraživanje- praktični rad, Pohađanje nastave,