Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PEDAGOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Kakuk Fridl, Sara | 0 |
30 |
0 |
Ovaj će kolegij omogućiti studentu pedagogije neposredni uvid u odgojno-obrazovni rad stručnoga suradnika pedagoga unutar razvojne pedagoške djelatnosti škole te samostalno praktično ostvarivanje njegovih glavnih zadaća i aktivnosti u području planiranja i programiranja rada škole te osobnoga stručnog rada: razumijevanje, kreiranje, istraživanje i razvoj te praćenje i vrednovanje odgojno-obrazovnog, savjetodavnog i timskog rada u različitim uvjetima odgojno-obrazovnih ustanova. Upoznat će pristupe i kriterije vrednovanja kvalitete odgojno-obrazovnog rada te samovrednovanja razvijajući refleksivni pristup.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:
Boraveći u osnovnoj/srednjoj školi student će upoznati: prostor, radne uvjete i programsku opremljenost škole i školskoga okoliša; školski kurikulum, godišnji plan i program rada škole, razvojni plan i izvješća o radu škole te opću pedagošku dokumentaciju; suradničke i partnerske odnose škole s obiteljima i lokalnim okružjem.
U neposrednom mentorskom radu s pedagogom škole detaljnije upoznaje i analizira potrebe, ciljeve, planiranje, funkcije i područja rada te dokumentaciju stručnoga suradnika pedagoga, dnevnu i tjednu dinamiku njegovoga rada te važnost i načine suradnje sa svima odgojno-obrazovnim subjektima. Upoznaje načine vrednovanja i samovrednovanja odgojno-obrazovnog rada škole.
Prati praktičan rad pedagoga unutar područja razvojne pedagoške djelatnosti (priprema za ostvarenje plana i programa odgojno- obrazovne ustanove; neposredno sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu; analize, istraživanja i vrednovanje procesa i ostvarenih rezultata; stručno usavršavanje i profesionalni razvoj; informacijska, bibliotečna i dokumentacijska djelatnost).
Samostalno ostvaruje zadane praktične radove: razgovor savjetovanja s učenikom, pedagošku radionicu, sociometrijsko ispitivanje.
vježbe
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
Zadatak čitanja i analize primjera Mentorski rad, analiza pedagoške dokumentacije, |
Analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje, postavljanje i rješavanje problema, s suradnja, aktivno sudjelovanje |
Operacionalizirati glavne ciljeve razvojne pedagoške djelatnosti u neposrednim školskim uvjetima; |
Aktivnost sudenta, dnevnik rada i prakse, pisano i usmeno izvješće |
Mentorski rad, analiza pedagoške dokumentacije | analiza literature, rasprava sustavno opažanje i zaključivanje, analiza pedagoške dokumentacije, aktivno sudjelovanje, |
Objasniti povezanost rada pedagoga i rada odgojno-obrazovne ustanove u cjelini | Aktivnost sudenta, dnevnik rada i prakse, pisano i usmeno izvješće |
Mentorski rad, suradničko učenje, diskusija, pedagoška radionica, analiza primjera | Sustavno opažanje, učenje po modelu, postavljanje i rješavanje problema, izrada projekta, aktivno sudjelovanje, samostalno izvršavanje obveza |
Primijeniti osnovne oblike i metode rada pedagoga u odgojno-obrazovnom radu i savjetodavnom radu s učenicima; |
Aktivnost sudenta, dnevnik rada i prakse, pisano i usmeno izvješće |
Mentorski rad, suradničko učenje, diskusija, pedagoška radionica, analiza primjera | Sustavno opažanje i zaključivanje, suradnja, aktivno sudjelovanje, učenje po modelu, analiza dokumentacije |
Prosuđivati aktivnosti za inoviranje odgojno-obrazovnog rada | Aktivnost studenta, dnevnik rada i prakse, pisano i usmeno izvješće |
Mentorski rad, analiza pedagoške dokumentacije, objašnjavanje na primjeru | Analiza peddagoške dokumentacije i dokumentacije pedagoga, rasprava, sustavno opažanje i zaključivanje, učenje po modelu | Primjeniti pedagošku dokumentaciju i dokumentaciju pedagoga | Aktivnost studenta, dnevnik rada i prakse, pisano i usmeno izvješće |
Samostalni seminarski zadaci, grupna rasprava, diskusija. | Rasprava, aktivno sudjelovanje na nastavi, postavljanje i rješavanje problema, primjena naučenoga, rad u paru, oblikovanje pismenog rada | Identificirati različitost sustava vrijednosti kroz odgovornost i kolegijalnost prema drugima | Seminarski rad, aktivnost na nastavi |
Pohađanje nastave, Portfolio, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pohađanje nastave | 1,2 | 0% |
Portfolio | 0,8 | 0% |
Usmeni ispit | 1 | 0% |
Studenti trebaju ostvariti 60 sati prakse i tri praktična rada prema zadanom programu.
Studenti su obvezni pohađati 70% održanih nastavnih sati, djelatno sudjelovati u radu, pisati kraće tematske uratke, položiti dva kolokvija tijekom semestra, položiti usmeni ispit nakon završetka semestra.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Priručnikom za osiguravanje kvalitete obrazovanja i znanstveno-istraživačkog rada na Filozofskom fakultetu u Osijeku. Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima sa svrhom vrednovanja rada nastavnika. Praćenje i analiza kvalitete sadržaja predmeta u skladu s procjenom izvođača kolegija i sustručnjaka na Odsjeku za pedagogiju.