Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PEDAGOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Livazović, Goran | 30 |
0 |
0 |
|
Vinković, Dajana | 0 |
0 |
30 |
Upoznati studente s teorijskim i praktičnim saznanjima iz područja pedagogije djece s posebnim potrebama (daroviti i poteškoće u razvoju) te modelima odgoja i obrazovanja, integracijomm i inkluzijom. Razvijati inkluzivnu kulturu škole i individualizirane pristupe. Upoznati studente s pojedinim primjerima praktičnog rješavanja problema odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u razvoju u vrtiću, osnovnoj i srednjoj školi te poticanju i praćenju darovitih učenika. Osposobiti studente za primjenu stečenih saznanja u praktičnom radu putem izrade i prezentacije jednog praktičnog seminarskog rada.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:
Nove smjernice u odgoju i obrazovanju djece s posebnim potrebama. Položaj i prava djece s posebnim potrebama u sustavu školovanja u RH. Osnovne osobitosti djece s posebnim potrebama u odgoju i obrazovanju. Zadovoljavanje posebnih potreba u vrtiću i školi. Stereotipni stavovi prema djeci s teškoćama u razvoju.. Klasifikacija teškoća u razvoju. Opće karakteristike, pedagoške potrebe i problemi djece s teškoćama vida. teškoćama sluha, teškoćama u govornom i jezičnom razvoju, tjelesnim smetnjama i kroničnim oboljenjima, poremećajima u ponašanju i osobnosti te mentalnom retardacijom. Opće karakteristike, pedagoške potrebe i problemi djece s teškoćama u čitanju i pisanju
Prepoznavanja i identificiranja darovite djece u odnosu na vrstu i stupanj darovitosti. Oblici školovanja darovitih učenika te poticanje i praćenje njihovog daljnjeg razvoja, Suradnja škole i roditelja te timsko djelovanje nastavnika, pedagoga, psihologa, defektologa i drugih stručnjaka- Posjet Centru za odgoj i obrazovanje Ivan Štark te Centru za inkluziju u Osijeku.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4. Metoda procjene |
Predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature | -poznavati principe ljudskog razvoja i prirode individualnih razlika | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
Samostalni seminarski zadaci, grupna rasprava, diskusija. | Rasprava, aktivno sudjelovanje na nastavi, postavljanje i rješavanje problema, primjena naučenoga, rad u paru, oblikovanje pismenog rada | identificirati različitost sustava vrijednosti kroz odgovornost i kolegijalnost prema drugima | seminarski rad, aktivnost na nastavi |
Samostalni istraživački zadatak | izrada praktičnog zadatka/projekta, postavljanje i rješavanje problema | provesti postupak opservacije uz suradnju roditelja i drugih stručnjaka |
seminarski rad |
Predavanje, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja, analiza literature, analiza primjera (i uvježbavanje) | opisati utjecaj teškoća u razvoju na sposobnosti učenja, čitanja i pisanja te ponašanja |
kolokvij, pismeni ispit |
Seminarsko izlaganje, radionica | suradnja, aktivno sudjelovanje, sustavno opažanje | vrednovati individualizirani proces učenja |
seminarski rad |
Predavanje, radionica, grupna rasprava | slušanje izlaganja, sustavno opažanje i zaključivanje, simulacija | organizirati pomoć i savjetodavni rad učiteljima i roditeljima | aktivnost studenata na nastavi, kolokvij |
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Praktični rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni ispit | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,2 | 0% |
Praktični rad | 0,8 | 0% |
Studenti dobivaju ocjenu na temelju pismenog kolokvija kojeg polažu tijekom semestra (40%) te pismenog ispita na kraju semestra (60%). Studenti koji ne polože kolokvij izlaze na pismeni ispit u redovnim ispitnim rokovima.
Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje na satu, pisanje domaćih zadaća.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Priručnikom za osiguravanje kvalitete obrazovanja i znanstveno-istraživačkog rada na Filozofskom fakultetu u Osijeku.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima sa svrhom vrednovanja rada nastavnika.
Praćenje i analiza kvalitete sadržaja predmeta u skladu s procjenom izvođača kolegija i sustručnjaka na Odsjeku za pedagogiju.