Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PEDAGOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Lukaš, Mirko | 30 |
0 |
0 |
|
Kakuk Fridl, Sara | 0 |
0 |
30 |
Nacionalna povijest pedagogije ima dva temeljna zadatka. Treba omogućiti snalaženje u povijesnom kontinuitetu nacionalne odgojne problematike i osigurati komparativnu analizu u odnosu na dostignuća drugih naroda. Poznavanje povijesnih dostignuća i iskustava treba olakšati snalaženje u suvremenosti i projiciranje budućnosti. Doprinose pojedinih pedagoga treba kritički analizirati uvažavajući prostor i vrijeme. Pored ostalog ovaj kolegij treba osposobiti studente i za samostalno istraživanje ovog pedagoškog područja.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Predmet, zadaci i istraživanja na području nacionalne povijesti pedagogije. Počeci pedagogijske misli u Hrvata. Prve škole i poučavanja u okviru crkvenih redova: benediktinaca, dominikanaca i franjevaca. Javno školstvo u Hrvatskoj do zakonske regulative Prve građanske škole. Državna javna škola i školski sustav Ivana Felbirgera. Općinske narodne elementarne škole. Privatne nacionalne, vjerske i alternativne škole. Izgradnja pedagogijskog sustava. Doprinosi dr. Stjepana Ilijaševića, Stjepana Novotnya, Stjepana Basaričena i dr. Đure Arnolda. Pedagogijsko okruženje: zakonsko reguliranje hrvatskog školstva, stručna udruga HPKZ i počeci pedagoške periodike. Pedagogija autonomna znanost u Hrvata. Školski sustav i stanje u školstvu nakon donošenja prvih školskih zakona. Školski zakoni iz 1888. i 1929. godine. Doprinosi značajnijih pedagoga. Reformski pedagogijski pokreti između dva rata. Pokret radne škole manualnog i duhovnog karaktera. Pokret radne škole umjetničkog karaktera. Škole u prirodi. Školstvo i pedagogija poslije Drugog svjetskog rata. Stanje, problemi, kritičko preispitivanje radi uspješnije projekcije novih pedagogijskih ideja.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 . Metoda procjene |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize primjera |
analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje |
Imenovati vrste škola, školskih sustava, odgojnih praksiiz pedagogijske teorije u Hrvatskoj | aktivnost studenata na satu |
analiza sadržaja pedagoške literature i dokumentacije | analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje |
Opisati doprinose i ideje pojedinih pedagoga u Hrvatskoj | samostalno istraživanje / projektna aktivnost, dnevnik rada i prakse, pisano izvješće |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize primjera |
analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje |
Upotrebljavati kritički aparat u povijesnoj analizi, sintezi i utvrđuju uzročno – posljedične veze | pisano izvješće |
oblikovanje pisemnog rada ili eseja | izrada projekata | Napraviti samostalan istraživački projekt uz korištenje povijesnih izvora i upotrebe kritičkog aparata | samostalno istraživanje / projektna aktivnost, |
kritički pristup uzročno-posljedičnim odnosima | usmeno izlaganje, postavljanje i rješavanje problema |
Prikazati pojedinačne podatke sintetički kroz različite oblike: tablice, grafikone, slike, panoe | usmeni ispiti |
projektna nastava, kritički pristup uzročno-posljedičnim odnosima | priprema i izrada projekta, usmeno izlaganje, razgovor, rješavanje problema | Vrednovati značaj pojedinih pedagogijskih ideja i pedagoga na nacionalnoj i općoj povijesnoj razini. | aktivnost studenata na nastavi, usmeni ispiti |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,5 | 0% |
Pismeni ispit | 1,4 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 1 | 0% |
80 bodova (ili %) može skupiti putem 2 kolokvija na redovitoj nastavi ili 1 pismenim ispitom nakon predavanja, 20 bodova (ili %) na seminarskoj nastavi i aktivnostima koji se boduju unutar seminara. Bodovi se zbrajaju i čine konačnu ocjenu ako student nije zadovoljan s postignutim brojem bodova može pristupiti usmenom ispitu.
Aktivno i redovito sudjelovanje na nastavi. Izrada samostalnih praktičnih istraživačkih zadataka ili seminara.
Studentska anketa, redovite konzultacije. Mentorsko-savjetodavni i praktični rad sa studentima tijekom održavanja nastave.