Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PEDAGOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Vinković, Dajana | 15 |
0 |
15 |
|
Kakuk Fridl, Sara | 0 |
0 |
0 |
Usvojiti spoznaje o teoriji i fenomenologiji verbalne i neverbalne komunikacije u interpersonalnim odnosima i pedagoškoj praksi. Cilj je osposobiti studente za razumijevanje, interpretaciju i primjenu verbalne i neverbalne komunikacije u profesionalnom radu.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:
Interakcija i komunikacija u odgoju; Pojam interakcija i komunikacija; Jednosmjerna i dvosmjerna komunikacija; Shema komuniciranja; Interpersonalna komunikacija u odgoju; Karakteristike i aksiomi interpersonalne komunikacije.
Kompetencije i Socijalna/ komunikacijska kompetencija; Kriteriji kompetencije: ostvarivanje zadataka, prilagođavanje različitim situacijama, sposobnost surađivanja; Faktori uspješnog surađivanja i uzajamnog zadovoljstva: odgovornost, otvorenost, briga, poštovanje, tolerancija, fleksibilno ponašanje, empatija; Odnosni i sadržajni nivo komunikacije; Uvjeti za uspješnost na nivou odnosa: povjerenje i suradnički odnos; Uvjeti za uspješnost na sadržajnom nivou; Postojanje zalihe znakova, istoznačnost u korištenju znakova. Znak i simbol.
Komunikacijske uloge i komunikacijski prostor; Komunikacijski stilovi između dinamike ličnosti i dinamike odnosa; Povratna informacija u komunikaciji; Aktivno slušanje; Obraćanje pozornosti na neverbalne, a ne samo na verbalne znakove; Tipovi komuniciranja; Principi nenasilne i empatijske komunikacije; Stupnjevi interakcijske povezanosti u komunikaciji; Akcijsko-reakcijsko komuniciranje; Senzibiliziranje i osposobljavanje za dijalog kao oblik uzajamnog empatijskog komuniciranja.
Definicije, obilježja, zablude o neverbalnoj komunikaciji, Tjelesna pojavnost; Pokret i gestikulacija; Facijalna ekspresija; Kontakt očima; Govor; Prostor; Dodir; Vrijeme; Okolina; Vanjski izgled; Kulturološke razlike; Dobne razlike; Spolne razlike; Razvoj neverbalnih sposobnosti u djece; Verbalni – neverbalni razgovor u školi; Važnost neverbalnih znakova za učitelje. Neverbalni odnos učitelja i učenika; Znakovi nadmoći i nesigurnosti; Neverbalne radnje: urođene, otkrivene, apsorbirane, uvježbane, mješovite poruke.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4. Metoda procjene | |
Predavanje, analiza literature, razgovor | Slušanje izlaganja, razgovor | Definirati osnovne komunikacijske teorije o odgoju kao interakcijsko-komunikacijskom procesu s pozicije holističke znanstvene paradigme; | Aktivnost studenata u nastavi | |
Učenje po modelu, prikaz slučaja, izlaganje seminara | Igranje uloga, dramatizacija, izlaganje, rasprava | UsporeditI različite definicije odgoja s ciljem usvajanja novih pedagoških spoznaja kao temelja za razvoj sposobnosti neophodnih za uspostavljanje humanijih odnosa; | Aktivnost u sudjelovanju prikaza slučaja, seminarski rad | |
Oblikovanje esejskog i usmenog oblika provođenja razgovora, suradničko učenje | Prikaz uspješne komunikacije u profesionalnom kontekstu | Voditi argumentirano razgovor u profesionalnom kontekstu. | Usmeni ispit | |
Razgovor, rasprava, analiza literature | Razgovor, rasprava, izlaganje | Iskazati kolegijalnost i poštovanje prema sugovorniku. | Aktivnost studenata u nastavi |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Projekt, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,15 | 0% |
Pismeni ispit | 0,6 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Projekt | 0,2 | 0% |
Seminarski rad | 0,3 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz seminara i ocjena iz završnog pismenog ispita: 30% konačne ocjene čini ocjena iz seminara, a 70% konačne ocjene čini ocjena iz završnog pismenog ispita.
Studenti su obvezni prisustvovati nastavi i realizirati seminare, te polagati ispit. Ispit se polaže nakon odslušanog kolegija i nakon predanog i ocijenjenog seminarskog rada.
Formativna i sumativna evaluacija nastavnika i studenata.