| Studij | Godina |
Semestar |
Status |
|---|---|---|---|
| PEDAGOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
| Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
|---|---|---|---|---|
| Spasenovski, Nemanja | 30 |
0 |
15 |
Povijest pedagogije treba osigurati studentima poznavanje kontinuiranog razvoja odgoja i pedagogijskih teorija i njihove moguće utjecaje na suvremenu i futurističku pedagogiju. Povijesni razvoj treba sagledavati kritički i uočiti bitno u utemeljenju i razvoju pedagogije kao znanosti. Studente osposobljavati da uoče početne pedagogijske ideje i njihov evolucijski razvoj uvažavajući nove opće prilike. Značajne osobe iz prosvjetnog i pedagogijskog djelovanja, vrednovati s obzirom na vrijeme i prostor u kojem su djelovale. Osim solidnog poznavanja povijesnog kontinuiteta, studente je potrebno osposobiti i za samostalna istraživanja iz područja povijesti pedagogije.
Završetkom nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Predmet, zadaci i oblici istraživanja na području povijesti pedagogije. Prve refleksije o odgoju, odgojna praksa i pedagogijska teorija. Iskustveni odgoj i prve pedagogijske ideje.Školstvo i pedagogija istočnih naroda.Pedagogijske teorije i odgojne ideju sustavu antičke književnosti i filozofije.Srednjovjekovni školski sustav i skolastika.Značaj crkvenih redova: benediktinaca, dominikanaca, isusovaca i franjevaca na području školstva i pedagogije. Počeci osamostaljivanja pedagogije u djelima pedagoga humanista.Izgradnja pedagogijskog sustava.Predstavnici građanske pedagogije XVII. i XVIII. stoljeća.
Postignuta znanstvena autonomija pedagogije Johan Heinrieh Pestalozzi, Johann Friedrich Herbart, Friedrich Fröbel, Adolf Diesterweg. Pedagogija XIX. stoljeća.Pedagogijske ideje socijalista utopista: Rober Owen, Charles Fouier.
Pedagogijeske ideje: Herberta Spencera i Lava Nikolajevića Tolstoja.
Pravci i pokreti reformirane pedagogije: progresivna pedagogija, pedagogija pragmatizma, pedagogija radne škole, eksperimentalna pedagogija.Ostali pravci u reformiranoj pedagogiji.Utjecaji povijesnih ideja na suvremeno stanje u pedagogiji. Perspektive na području pedagogije.
predavanja, seminari i radionice
| 2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
| Predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize primjera |
Analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje |
Imenovati pedagogijske pojmove, pravce, teorije i pedagoge | Samostalno istraživanje / projektna aktivnost, dnevnik rada i prakse, pisano izvješće |
| Analiza sadržaja pedagoške literature i dokumentacije, samostalni istraživački rad | Analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje |
Interpretirati kontinuirani razvoj pedagogijskih pravaca, procesa i teorija | Samostalno istraživanje / projektna aktivnost, dnevnik rada i prakse, pisano izvješće, kolokvij |
| Predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize primjera | Analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje | Opisatipojedine škole, školskesustaveipedagogijskesustave | Pisano izvješće |
| Oblikovanje pisemnog rada ili eseja | Izrada projekata | Napraviti samostalan usmeni i pismeni prikaz pojedinog pravca, teorije, škole, pedagoga | Samostalno istraživanje / projektna aktivnost, |
| Projektna nastava | Samostalna upotreba literature, postavljanje i rješavanje problema | Vrednovati procese zajedničkog rada | Aktivnost na satu |
| Kritički pristup uzročno-posljedičnim odnosima | Primjena naučenoga | Vrednovati značaj pojedinih pedagogijskih ideja za povijesni kontinuitet i doprinos | Usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
| Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
|---|---|---|
| Aktivnost u nastavi | 0,1 | 5% |
| Kontinuirana provjera znanja | 0,1 | 5% |
| Pismeni ispit | 0,75 | 40% |
| Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
| Seminarski rad | 0,1 | 10% |
| Usmeni ispit | 0,75 | 40% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni ispit se sastoji od obveznog pismenog ispita ( ukoliko student ne položi ispit putem kolokvija) te obveznog usmenog ispita. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja:
aktivnost u nastavi (10%)
seminarski rad (10%)
kontinuirane provjere znanja/ pismeni ispit (40%)
usmeni ispit (40%)
Aktivno i redovito sudjelovanje na nastavi. Izrada samostalnih praktičnih istraživačkih zadataka ili seminara.
Studentska anketa, redovite konzultacije. Mentorsko-savjetodavni i praktični rad sa studentima tijekom održavanja nastave