Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Josipović Batorek, Slađana | 30 |
0 |
15 |
Cilj nastave je stjecanje temeljnih obavijesti i znanstveno utvrđenih znanja o položaju hrvatskog naroda u prvoj Jugoslaviji te razjedinjenosti i sukobima u vrijeme Drugog svjetskog ratua i posljedicama istih. Stjecanje temeljnih obavijesti i znanstveno utvrđenih znanja o položaju hrvatskog naroda u socijalističkoj Jugoslaviji, borbi za samostalnu državu, uz povezivanje različitih vidova društvenog života suvremenog doba i mogućnosti razumijevanja suvremenih zbivanja.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Kolegij nudi pregled povijesti hrvatskog naroda u razdoblju nakon raspada Austro-ugarske monarhije, tj. ulaska u Državu Srba, Hrvata i Slovenaca te nakon njenog kratkog postojanja u Kraljevini Srba, Hrvata i Slovenaca, tj. nakon 1929. u Kraljevini Jugoslaviji. Posebna pozornost usmjerena je na djelovanje Hrvatske (republikanske) seljačke stranke i borbu za rješavanje hrvatskog pitanja. U drugom je dijelu nastave predviđena analiza povijesti hrvatskog naroda i države u Drugom svjetskom ratu, s obzirom na postojanje Nezavisne Države Hrvatske s jedne strane i partizanskog pokreta s druge strane. Drugi dio kolegija nudi pregled povijesti hrvatskog naroda nakon završetka Drugog svjetskog rata na temelju historiografskih istraživanja, ali i drugih društvenih i humanističkih znanosti. Analizira razvoj hrvatskog naroda i društva u političkim, kulturnim, gospodarskim, demografskim i drugim okolnostima u vrijeme komunističkog režima u socijalističkoj Jugoslaviji te nastanak samostalne Hrvatske u okolnostima domovinskog rata i nastojanjima za ulazak u europske integracije.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna metoda | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
predavanje | slušanje predavanja, razgovor | usvojiti temeljne pojmove o položaju hrvatskog naroda u prvoj Jugoslaviji | aktivnost na nastavi, kolokvij |
samostalno proučavanje literature i izvora, rad na tekstu | aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza izvora i literature |
kritički analizirati pisane i slikovne (video) dokumente | aktivnost na nastavi |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize literature | slušanje izlaganja, seminarski rad, analiza literature, rasprava | objasniti socijalne, kulturne, ekonomske procese i političke fenomene u razdoblju Kraljevine Jugoslavije i NDH, tj. razdoblju Drugog svjetskog rata | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij |
zadatak čitanja i analize literature, grupna rasprava | suradnja, aktivno sudjelovanje, analiza literature | argumentirano raspravljati o događajima i pojavama značajnim za razdoblje Drugog svjetskog rata, s obzirom na postojanje NDH s jedne strane i partizanskog pokreta s druge strane. | aktivnost na nastavi |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize literature | slušanje izlaganja, seminarski rad, analiza literature, rasprava | definirati temeljne spoznaje o povijesti hrvatskog naroda nakon završetka Drugog svjetskog rata | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize literature | slušanje izlaganja, seminarski rad, analiza literature, rasprava | protumačiti razvoj hrvatskoga naroda i društva u u političkim, kulturnim, gospodarskim, demografskim i drugim okolnostima u vrijeme komunističkog režima u socijalističkoj Jugoslaviji | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize literature | slušanje izlaganja, seminarski rad, analiza literature, rasprava | objasniti nastanak samostalne Hrvatske u okolnostima Domovinskog rata | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 1 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 1,25 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,65 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir kontinuirano praćenje (aktivnost na nastavi, priprema za nastavni sat, refleksivni osvrt na nastavne sadržaje) s 35% udjela u konačnoj ocjeni, kontinuirano praćenje i provjeravanje znanja (kratke provjere u obliku kolokvija) s 45% udjela u konačnoj ocjeni, te seminarski rad s 20% udjela u konačnoj ocjeni. Studenti su za prolaznu konačnu ocjenu obvezni iz svakog pojedinog elemenata praćenja i provjeravanja koji se ocjenjuje ostvariti minimalnu prolaznu ocjenu dovoljan (2). Ukoliko student ipak iz aktivnosti na nastavi ili seminarskog rada dobije negativnu ocjenu dužan je polagati usmeni i pisani ispit iz cjelokupnog gradiva u vrijeme redovnih ispitnih rokova.
Studenti su obvezani redovito pohađati nastavu (do 30% nastavnih sati izostanka), pripremiti za nastavni sat analizu zadanoga historiografskoga teksta, aktivno sudjelovati u raspravama o seminarskim temama, raspravljati i analizirati dokumentarne filmove na nastavnu temu, izaći na kolokvije
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta