Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Josipović Batorek, Slađana | 30 |
0 |
15 |
Upoznati studente s povijesnim činjenicama, pojavama, procesima i uzročno-posljedičnim povezanostima karakterističnima za 20. stoljeće s naglaskom na komparativni pristup europskoj i svjetskoj povijesti te ih uvesti u metode kritičkog vrednovanja stručne i znanstvene literature za povijest 20. stoljeća.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Socijalni procesi tijekom 20. stoljeća (pojava feminizma, pojava masovnog sporta kao "poligona" za iskušavanje snage nacija, odraz svakodnevice u kulturi, tehnici itd.), temeljni politički fenomeni koji su obilježili čitavo dvadeseto stoljeće (fašizam, nacizam, komunizam, uspon SAD do mjesta najmoćnije svjetske sile i politički temelji za američko djelovanje u svijetu). Kao iznimno bitna poglavlja svjetske povijesti posebno će iscrpno biti analizirani određeni događaji (Versailleska i Washingtonska konferencija, Velika gospodarska kriza) te uzroci Drugog svjetskog rata.
Uzroci sukoba i temeljne osobine Hladnog rata (utrka u naoružanju, špijunska djelatnost, utrka u svemir, "Rat zvijezda" i sl.). Izraelsko-arapski ratovi, Vijetnamski, Iračko-iranski, Korejski i Afganistanski rat; raspad kolonijalnog sustava i utjecaj tog raspada na današnja zbivanja u svijetu (napose problem odnosa Indije i Pakistana kao nuklearnih sila); pojava "novog" čovjeka čije se djelovanje manifestira kroz antiratni i ekološki pokret, rock i roll, hipi pokret itd., ali i novih organizacija i državnih tvorevina kao što je npr. EU.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna metoda | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
predavanje, zadatak čitanja i analiza literature | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | samostalno i kritički analizirati literaturu i izvornu građu za razdoblje svjetske povijesti 20. stoljeća | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize literature | slušanje izlaganja, seminarski rad, analiza literature, rasprava | objasniti socijalne, kulturne i ekonomske procese i značajnije političke fenomene navedenog razdoblja | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize literature | slušanje izlaganja, seminarski rad, analiza literature, rasprava | argumentirano raspravljati o događajima i pojavama značajnim za razdoblje između dva svjetska rata | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize literature | slušanje izlaganja, seminarski rad, analiza literature, rasprava | analizirati politički i gospodarski sukob SSSR-a i SAD-a | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize literature | slušanje izlaganja, seminarski rad, analiza literature, rasprava | vrednovati i tumačiti ostale suvremene procese svjetske povijesti – pojava antiratnog (hippie) i ekološkog pokreta, raspad kolonijalnog sustava i njihov utjecaj na današnja zbivanja | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 1 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 1,25 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,65 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir kontinuirano praćenje (aktivnost na nastavi, priprema za nastavni sat, refleksivni osvrt na nastavne sadržaje) s 35% udjela u konačnoj ocjeni, kontinuirano praćenje i provjeravanje znanja (kratke provjere u obliku kolokvija) s 45% udjela u konačnoj ocjeni, te seminarski rad s 20% udjela u konačnoj ocjeni. Studenti su za prolaznu konačnu ocjenu obvezni iz svakog pojedinog elemenata praćenja i provjeravanja koji se ocjenjuje ostvariti minimalnu prolaznu ocjenu dovoljan (2). Ukoliko student ipak iz aktivnosti na nastavi ili seminarskog rada dobije negativnu ocjenu dužan je polagati usmeni i pisani ispit iz cjelokupnog gradiva u vrijeme redovnih ispitnih rokova.
Studenti su obvezani redovito pohađati nastavu (do 30% nastavnih sati izostanka), pripremiti za nastavni sat analizu zadanoga historiografskoga teksta, aktivno sudjelovati u raspravama o seminarskim temama, raspravljati i analizirati dokumentarne filmove na nastavnu temu, izaći na kolokvije.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta