Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Mikić Čolić, Ana | 0 |
0 |
0 |
|
Kuna, Branko | 30 |
0 |
15 |
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Izvorišta pragmalingvistike; odnos pragmalingvistike i drugih lingvističkih disciplina; teorija govornih činova; govorni žanrovi, presupozicije i implikature; pragmatička načela u komunikaciji: načelo suradnje, načelo uljudnosti, načelo relevantnosti; nejezična komunikacija i njezino mjesto u totalnoj komunikaciji; uloga deiktičnih kategorije u gramatici i značenju; ustrojstvo diskursa i diskursna analiza; manipulacija jezikom i ideologizacija jezika: novogovor, govor mržnje i politička korektnost; jezik i rodna ravnopravnost; izricanje moći u jeziku – kritička diskursna analiza.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4. Metoda procjene |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature | definirati temeljne pragmalingvističke pojmove | pismeni ispit |
predavanje seminarsko izlaganje |
slušanje izlaganja, sustavno opažanje, analiza literature | opisati različite ostvaraje govornih činova | seminarski rad pismeni ispit |
predavanje seminarsko izlaganje |
sustavno opažanje i zaključivanje, slušanje izlaganja, dijaloška metoda | argumentirati zašto često naši iskazi imaju neizrečene, ali podrazumijevane tvrdnje | aktivnost u nastavi seminarski rad pismeni ispit |
predavanje seminarsko izlaganje |
slušanje izlaganja, samostalna uporaba literature, oblikovanje pismenoga seminara | razlikovati implikature i presupozicije na odgovarajućim primjerima | aktivnost u nastavi seminarski rad pismeni ispit |
samostalni istraživački zadatak | sustavno opažanje i zaključivanje, analiza literature | analizirati tekst s obzirom na prevagu odgovarajućih pragmatičkih načela: suradnje, uljudnosti i relevantnost | pismeni ispit |
predavanje samostalni istraživački zadatak |
slušanje izlaganja, sustavno opažanje i zaključivanje, analiza primjera | usporediti tekstove s referencijalnom i manipulacijskom ulogom i diskursne strategije primijenjene u njima | seminarski rad pismeni ispit |
seminarsko izlaganje samostalni istraživački zadatak |
slušanje izlaganja, dijaloška metoda, čitanje i analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje | analizirati načine na koje se odnosi neravnoteže moći uspostavljaju i održavaju u tekstu | aktivnost u nastavi seminarski rad pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,3 | 0% |
Pismeni ispit | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,2 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz usmenog referata i ocjena iz završnoga pismenog ispita: 40% konačne ocjene čini ocjena iz usmenoga referata, a 60% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga pisanog ispita.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Redovito pohađati nastavu, sudjelovati u raspravi na seminarima, položiti ispit.
Studentska anketa na razini Filozofskog fakulteta.