Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Trojan, Ivan | 30 |
0 |
15 |
Na kolegiju se pozorno analiziraju hrvatski dramski tekstovi nastali nakon 1995. godine kako bi se studentima pokazalo da u hrvatskoj dramskoj produkciji i teatru nakon 1995. godine ne dominira ni jedna generacija ili poetika već je nazočna tematska i žanrovska različitost te da nakon hrvatskoga dramskog eskapizma prouzročenog prostorom »jake« zbilje, ratnih stradanja i uništenja slijedi vrlo bitan zaokret – interes dramatičara okreće se problematizaciji zbilje. I čitatelj i pisac uronjeni su u zbilju, točnije – u poslijeratnu zbilju; nema više frustracije prošlošću ili politikom, koliko ima frustracije svakodnevicom. Početkom 21. stoljeća hrvatska dramska književnost nedvojbeno je označena zaokretima: od 1990-ih postmodernistički dramski model nove generacije radikalno poništava dotadašnji, opterećen alegorijskom, metaforičkom referencijalnošću, potom se dramatičari u poslijeratnom vremenu ipak okreću akutnim problemima zbilje, koliko god se kao dio postmoderne kulture pisac više ne može založiti ni za jednu ideju.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje grupna rasprava |
slušanje, pisanje, analiza literature, govorenje (diskutiranje) | argumentirati kako drama najmlađe generacije hrvatskih dramatičara s kraja i početka novoga tisućljeća konačno želi biti slikom naše urbane poslijeratne i tranzicijske svakodnevice koja je, zbog neuspjele privatizacije, sveprisutne korupcije, brutalna i gruba slika neostvarene socijalne i duhovne obnove u proteklih dva desetljeća | aktivnost na nastavi pisani ispit usmeni ispit |
predavanje grupna rasprava |
slušanje, pisanje, sustavno opažanje, slušanje izlaganja, govorenje (diskutiranje) | opisati kako se dramski jezik odriče umjetničkog da bi se približio zbilji | aktivnost na nastavi pisani ispit usmeni ispit |
predavanje grupna rasprava |
slušanje, pisanje, sustavno opažanje, slušanje izlaganja, govorenje (diskutiranje) | opisati raznolikost žanrovskih određenja suvremenoga hrvatskoga dramskog teksta, hibridnosti što proizlazi iz preklapanja dramskih žanrova, u širokom rasponu od crne komedije, farse, travestije, do groteske i tragigroteske | aktivnost na nastavi pisani ispit usmeni ispit |
predavanje grupna rasprava |
slušanje, pisanje, sustavno opažanje, slušanje izlaganja, govorenje (diskutiranje) | opisati dramske likove razdiranih marginalaca i pesimistički, beznadan osjećaj svijeta, te nepostojanje dramskog junaka oko kojeg bi se stvorio sukob ili sama drama – rječju, nedostatak individualnosti | aktivnost na nastavi pisani ispit usmeni ispit |
predavanje grupna rasprava |
slušanje, pisanje, sustavno opažanje, slušanje izlaganja, govorenje (diskutiranje) | opisati kako je ta scenska pojava plod socijalno-političkih uvjetovanosti, izravna reakcija na hrvatsku postkomunističku, postratnu stvarnost i utopiju o sretnoj i bogatoj zemlji | aktivnost na nastavi pisani ispit usmeni ispit |
predavanje grupna rasprava seminarsko izlaganje mentorski rad |
prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje, pisanje, zaključivanje, govorenje (usmeno izlaganje) | analizirati hrvatske suvremene dramske tekstove u skladu s recentnim dosezima dramatologije | aktivnost na nastavi seminarski rad pisani ispit usmeni ispit esej |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,3 | 0% |
Pismeni ispit | 0,6 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,2 | 0% |
Seminarski rad | 0,3 | 0% |
Usmeni ispit | 0,5 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz seminarskog rada, ocjena aktivnosti u nastavi, ocjena eseja, ocjena iz kontinuirane provjere znanja u obliku kolokvija te ocjena iz završnoga pisanoga i usmenog ispita: 10% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog rada, 8% konačne ocjene čini ocjena aktivnosti studenta u nastavi, 10% čini ocjena eseja, ocjena iz kontinuirane provjera znanja u obliku kolokvija čini 10% konačne ocjene, a ocjene iz završnoga pisanoga i usmenog ispita čine po 31% konačne ocjene.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Redoviti dolazak i aktivno sudjelovanje u svim oblicima nastave.
Studentska anketa, evaluacijski listići.