Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Žužul, Ivana | 15 |
0 |
0 |
|
Vuco, Jurica | 15 |
0 |
0 |
|
Buljubašić Srb, Ivana | 0 |
0 |
15 |
Ciljevi nastave kolegija Hrvatska književnost 20. stoljeća su: stjecanje književnopovijesnih, odnosno periodizacijskih znanja o hrvatskom književnom korpusu 20. stoljeća (proza, poezija, drama), uočavanje formacijskih i žanrovskih poetološko-stilskih razlika unutar korpusa, osposobljavanje studenata za komparativnu poetološko-stilsku kontekstualizaciju pojedinih segmenata književnoga korpusa 20. stoljeća u ukupan korpus hrvatske književnosti, ali i u kontekst kulture i u europski kontekst, te, na temelju svega toga, za samostalnu analizu i interpretaciju pojedinačnih predložaka.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Prvi tjedan
Periodizacija hrvatske književnosti 20. stoljeća (modernizam/avangarda 1914.–1968. / suvremena književnost/postmodernizam 1968. – danas / ratno pismo 1991.–1994.)
Drugi tjedan
Od 1914. do 1920., Hrvatska mlada lirika, lirozofija, odstvarenje, ekspresionizam i groteska u drami (I. Andrić, T. Ujević, A. B. Šimić, M. Krleža, J. Ivakić, M. Feldman, I. Messner, J. Kulundžić, K. Mesarić, M. Begović, R. Marinković)
Treći tjedan
Od 1921. do 1930., osječka matineja i predavanje; poezija futurizma, dadaizma, ekspresionizma i nadrealizma, zenitisti, novi realizam u drami (U. Donadini, N. Šop, Đ. Sudeta, M. Jirsak, A. Cesarec, M. Krleža, M. Begović, M. Feldman)
Četvrti tjedan
Od 1931. do 1940., međuraće, politematičnost – realizam, nadrealizam, proces disocijacije, komedija i melodrama (D. Cesarić, D. Tadijanović, J. Kaštelan, M. Balota, V. Kovačić, M. Krleža, I. Kozarčanin, M. Budak, P. Budak, M. Matković)
Peti tjedan
Od 1941. do 1945., povijesti, utilitarizam, vizualnost, intermedijalnost (J. Pusztay, I. G. Kovačić, B. Pavlović, R. Ivšić, S. Kolar, povijesti književnosti S. Ježića, M. Kombola, pregled slavonskoga prosvjetnoga i književnog rada T. Matića)
Šesti tjedan
Od 1946. do 1952., soc-art, intimizam, lirske minijature (V. Parun, J. Stošić, Đ. Šnajder, G. Vitez, P. Šegedin, M. Božić)
Sedmi tjedan
Od 1953. do 1960., krugovaši, egzistencijalizam, odmeđenje, jezični ludizam, citatnost, pluralizam drame – poetske drame i drame situacije (V. Krmpotić, I. Vrkljan, S. Mihalić, M. S. Mađer, Z. Tomičić, I. Slamnig, V. Gotovac, B. Pavlović, V. Kaleb, V. Desnica, R. Marinković, M. Božić, M. Matković, A. Šoljan, časopis Krugovi)
Osmi tjedan
Od 1961. do 1968., razlogaši, hermetizam, strukturno-jezična otvorenost, političko kazalište, dramski životopisi, farse (D. Dragojević, A. Šoljan, Z. Mrkonjić, A. Stamać, S. Manojlović, A. Škunca, M. Slaviček, A. Majetić, M. Dizdar, V. Benošić, M. Krleža, R. Marinković, S. Novak, R. Ivšić, I. Brešan, F. Hadžić, I. Kušan, S. Šnajder, B. Pavlović, časopisi Razlog, Revija)
Deveti tjedan
Od 1967. Do 1974., pitanjaši, slovo razlike, uvod u kritiku, jeans (J. Sever, B. Maruna, M. Peić, A. Šoljan, I. Brešan, I. Slamnig, časopis Pitanja)
Deseti tjedan
Od 1972. do 1983., borhesovci i offovci, semantički konkretizam, montažnost (I. Rogić Nehajev, S. Jendričko, Z. Maković, M. Stojević, B. Maleš, A. Žagar, B. Čegec, G. Tribuson, P. Pavličić, D. Ugrešić, I. Aralica, S. Tomaš, F. Šovagović, Guja u njedrima – zbornik fantastične proze sa studijama, časopis Off)
Jedanaesti tjedan
Od 1984. do 1991., kvorumaši, iskustvo intertekstualnosti i intermedijalnosti, postmoderna drama – reinterpretacija tradicije, hibridni žanrovi (Z. Radaković, G. Rem, K. Bagić, M. Mićanović, E. Budiša, D. Miloš, E. Popović, K. Clein, M. Gavran, M. Valent, D. Cvitan, I. Vidić, A. Srnec Todorović, L. Kaštelan, M. Matišić, časopis Quorum)
Dvanaesti tjedan
Od 1991. do 1994., poetika buke – ratno pismo (S. Glavašević, G. Tribuson, N. Fabrio, D. Špišić)
Trinaesti tjedan
Od 1994. do 2003., bezčasopisnost, časopisi Riječ i Riječi, antologizam, internetovska kultura, metakritika, transmedijalnost, neoegzistencijalizam, »mlada« drama (T. Gromača, B. Zoko, M. Radmilović, R. Mihaljević, D. Radić, D. Glamuzina, T. M. Turčinović, I. Prtenjača, D. Jagić, Marinela, G. Nuhanović, D. Karakaš, A. Mirković, T. Zajec, I. Sajko, T. Štivičić, B. Senker)
Četrnaesti tjedan
Od 2004. do 2014., časopis Tema, interpoetičnost, mediteranizam, panonizam, postratna proza i drama (B. Brlošić, F. Nagulov, E. Rudan, I. Kunštić, V. Markasović, T. Dunđerović, S. Andrić, I. Bodrožić, Drenovačka antologija hrvatskoga pjesništva)
Petnaesti tjedan
Sinteza gradiva
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | pisano i usmeno izlaganje teorijskoga gradiva | opisati periodizaciju hrvatske književnosti 20. stoljeća u svim njezinim žanrovskim segmentima (proza, poezija, drama) | pisani ispit usmeni ispit |
predavanje samostalni zadatci |
usmjerena analiza književnih predložaka, pisano i usmeno izlaganje teorijskoga gradiva | razlikovati periode hrvatske književnosti 20. stoljeća na temelju poetološko-stilskih značajki | kontinuirana provjera znanja aktivnost u nastavi pisani ispit usmeni ispit |
predavanje samostalni zadatci |
usmjerena usmena analiza književnih predložaka, pisano rješavanje problemskih zadataka, usmeno izlaganje teorijskoga gradiva | objasniti žanrovsku strukturu pojedinih perioda, unutaržanrovske stilske specifičnosti te konkretne noseće sastavnice pojedinih perioda, odnosno autorske opuse | aktivnost u nastavi kontinuirana provjera znanja pisani ispit usmeni ispit |
samostalni zadatci seminari i radionice mentorski rad |
problemska analiza književnih predložaka, samostalna pisana analiza književnih i drugomedijskih predložaka, usmeno izlaganje, rasprava | povezati poetološko-stilske značajke pojedinog perioda hrvatske književnosti 20. stoljeća i kulturnoga konteksta sa značajkama konkretnoga književnog predloška u samostalnoj analizi | aktivnost u nastavi kontinuirana provjera znanja seminarski rad |
samostalni zadatci seminari i radionice mentorski rad |
usmjerena pisana analiza književnih predložaka, samostalna pisana analiza književnih predložaka | na temelju poetološko-stilske analize kontekstualizirati književni predložak u pripadajući, ali i ukupni korpus hrvatske književnosti | aktivnost u nastavi kontinuirana provjera znanja seminarski rad |
samostalni zadatci seminari i radionice mentorski rad multimedija i mreža terenska nastava |
samostalna interdisciplinarna pisana analiza književnih predložaka, usmeno izlaganje | samostalno poetološko-stilski i interdisciplinarno analizirati književni predložak, koristeći teorijsku metodologiju iz znanstvenih područja paralelnog studija (primjerice, filozofija) | aktivnost u nastavi kontinuirana provjera znanja seminarski rad |
samostalni zadatci seminari i radionice mentorski rad |
samostalna usporedna pisana analiza književnih predložaka, usmeno izlaganje, rasprava | komparativno analizirati predložak iz korpusa hrvatske književnosti 20. stoljeća i vremenski sukladan književni predložak drugonacionalne književnosti (primjerice, studiji stranih jezika) | aktivnost u nastavi kontinuirana provjera znanja seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,2 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,2 | 0% |
Pismeni ispit | 0,7 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,2 | 0% |
Seminarski rad | 0,4 | 0% |
Usmeni ispit | 0,3 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjene iz triju kolokvija (10 proznih naslova, 10 dramskih naslova, 30 pjesama) te ocjena iz završnoga usmenog ispita (3 antologije): po 30% konačne ocjene čine ocjene iz kolokvija i 10% iz završnoga usmenog ispita.
Redovito pohađanje i aktivno praćenje nastave, kontinuirano izvršavanje zadataka vezanih uz nastavno gradivo, izrada seminarskih radova, kolokviji.
PROZA
MINIMALNI KORPUS
PREGLEDI ZA ISPIT-OBVEZNO
DRAMA
Izv.prof.dr.sc. Ivan Trojan
POEZIJA
Doc. dr. sc. Sanja Jukić
PJESMARICA ZA KOLOKVIJ (DP)
(na kolokviju svatko treba imati svoju pjesmaricu s dolje navedenim pjesmama, a pitanja će biti pisana, usporednoga tipa, vezana uz poetičko-stilska obilježja pjesama)
PERIODIZACIJA: predlošci za rad na nastavi i izvori za kolokvij
→ avangarda
→ pjesništvo od 1929. do 1952. (psihološki i socijalni realizam)
→ krugovaši
→ razlogovci
→ kraj 60-ih /70-e
→ 80-e
→ 90-e
→2000-e
PJESNIČKI IZBORI
ANTOLOGIJE SA STUDIJAMA I TEORIJSKA LITERATURA
____________
DRAMA
Izv.prof.dr.sc. Ivan Trojan
Lektira / bold_pročitati za kolokvij / ostale drame obvezna priprema za nastavu /:
Sustav praćenja kvalitete Filozofskoga fakulteta u Osijeku.