Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Ćurak, Silvija | 30 |
0 |
15 |
Cilj je kolegija upoznati studente s čakavskim narječjem, svim njegovim dijalektima, njegovim jezičnim osobinama, prostorom na kojem se ostvaruje. Također je cilj omogućiti studentima prepoznavanje navedenoga narječja u pisanim i govorenim tekstovima te razumijevanje istih. Kroz terensko istraživanje čakavskoga narječja (rad u skupinama) cilj je upoznati studente s osobinama pojedinih čakavskih govora te im omogućiti uspoređivanje zavičajnoga idioma s govorom čakavskoga narječja. Kolegij donosi prikaz čakavskoga narječja kroz dijakroniju i sinkroniju. Poznavajući jezične odlike čakavskoga narječja, studenti će biti upoznati s dijalektološkim terenskim istraživanjem te pisanim i usmenim oblikovanjem rezultata dijalektološkoga istraživanja.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | razlikovati dijalekte čakavskoga narječja | usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | definirati kriterije za određivanje čakavskih dijalekata | usmeni ispit |
samostalni istraživački zadatak seminarsko izlaganje | postavljanje i rješavanje problema, analiza literature, slušanje izlaganja, razgovor | opisati jezične osobine dijalekata čakavskoga narječja (fonologija, morfologija, tvorba, sintaksa, leksik) | seminarski rad |
zadatak čitanja i analiza primjera | sustavno opažanje i zaključivanje, dijaloška metoda | analizirati tekstove napisane na čakavskom narječju | aktivnost studenata na nastavi usmeni ispit |
samostalni istraživački zadatak seminarsko izlaganje |
sustavno opažanje i zaključivanje, slušanje izlaganja, diskusija | napraviti terensko istraživanje nekoga drugoga (čakavskoga) govora | samostalno istraživanje seminarski rad |
samostalni istraživački zadatak seminarsko izlaganje |
sustavno opažanje i zaključivanje, slušanje izlaganja, diskusija | definirati snimljeni čakavski govor na diktafon i uvrstiti ga u jedan od čakavskih dijalekata | samostalno istraživanje seminarski rad |
seminarsko izlaganje rasprava |
slušanje izlaganja, dijaloška metoda | usporediti dva čakavska govora te jedan čakavski govor s jednim govorom zavičajnoga idioma | seminarski rad |
samostalni istraživački zadatak suradničko učenje seminarsko izlaganje |
sustavno opažanje i zaključivanje, analiza primjera, slušanje izlaganja, dijaloška metoda | izraditi rječnik jednoga čakavskoga govora | seminarski rad |
Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pohađanje nastave | 0,5 | 0% |
Seminarski rad | 1 | 0% |
Usmeni ispit | 1,5 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene u obzir se uzima ocjena ostvarena iz seminarskog rada i ocjena iz završnoga usmenog ispita: 50% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog rada, a 50% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita
Primjer oblikovanja konačne ocjene
Student/ica je ostvario/la ocjenu 4 iz seminarskog i 3 iz završnoga usmenog ispita. Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (ocjena iz seminarskog rada x 0,5) + (ocjena iz završnoga usmenog ispita x 0,5).
U našem primjeru taj bi izračun izgledao ovako: (4 x 0,5) + (3 x 0,5) = 2 + 1,5 = 3,5 = 4.
Konačna ocjena u ovome bi slučaju bila vrlo dobar (4).
Student/ica ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na završni usmeni ispit ako ispuni dva uvjeta: (1) tijekom nastave pisano je i usmeno pripremio/la seminar; (2) bio/la je nazočan/na na najmanje 70% održanih nastavnih sati.
Studenti su obvezni:
Studentska anketa