Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Trojan, Ivan | 15 |
0 |
15 |
Kolegij promatra povijest kazališta kao teatrologijsku disciplinu koja pokušajem uspostavljanja i priziva u novi život minuloga kazališnog čina nastoji u što većoj mjeri ublažiti usudnu prolaznost scenske umjetnosti. Temeljna polazišta pri prikazu povijesti hrvatskog kazališta u njegovoj želji reaktualizacije minulog kazališnog čina nadaje se dramski tekst i način i prostor njegova scenskog otjelovorenja pred publikom. S tim u vidu teži se sintetskoj prikazbi hrvatskog kazališnog života od liturgijskih drama na latinskom jeziku izvođenih unutar hrvatskih crkvenih prostora, kao i u drugim zemljama zapadne civilizacije, dopreporodnog kazališta, pa sve do temeljnih smjernica suvremenog razdoblja hrvatskog glumišta. Posebnu pozornost privući će razdoblje postupne profesionalizacije hrvatskog kazališta nakon 1840. godine i njegova presudna uloga pri propagiranju preporodnih ideja. Nadalje, i stilski pluralizam hrvatske kazališne (i dramske) moderne unutar kojeg je utemeljena druga nacionalna kazališna kuća u Osijeku 1907. godine. Kolegij će se zatim u fokusu interesa zadržati repertoarne odlike hrvatskih nacionalnih kazališta kroz cjelokupno 20. stoljeće u odnosu na društveno-politički kontekst te kroz komparaciju s programima kazališta u bliskim kulturnim sredinama ocijeniti dosege hrvatskog teatra.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje grupna rasprava |
slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | opisati metodološke probleme hrvatske kazališne historiografije | aktivnost na nastavi pisani ispit usmeni ispit |
predavanje grupna rasprava |
slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | razlikovati pristupe kazališnoj povijesti i povijesti izvedbenih umjetnosti | aktivnost na nastavi pisani ispit usmeni ispit |
predavanje grupna rasprava mentorski rad |
slušanje, pisanje, analiza literature, istraživanje | otkriti spregu politike i kazališta | aktivnost na nastavi usmeni ispit |
predavanje grupna rasprava |
slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | opisati utemeljenje i profesionalizaciju hrvatskoga glumišta od 1840. godine (redatelji, glumci, scenografi, kostimografi) | aktivnost na nastavi pisani ispit usmeni ispit |
predavanje grupna rasprava mentorski rad seminarsko izlaganje samostalni zadatci |
slušanje, pisanje, analiza literature, istraživanje | razlikovati dramsku od kazališne moderne | aktivnost na nastavi seminarski rad usmeni ispit |
predavanje grupna rasprava mentorski rad seminarsko izlaganje samostalni zadatci |
slušanje, pisanje, analiza literature, istraživanje | opisati djelatnost vodećih figura hrvatskoga kazališnog života u 20. stoljeću | aktivnost na nastavi seminarski rad usmeni ispit |
predavanje grupna rasprava mentorski rad seminarsko izlaganje samostalni zadatci |
slušanje, pisanje, analiza literature, istraživanje | usporediti dosege hrvatskoga kazališta kroz različita razdoblja | aktivnost na nastavi seminarski rad usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,2 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,2 | 0% |
Pismeni ispit | 0,3 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,8 | 0% |
Seminarski rad | 0,2 | 0% |
Usmeni ispit | 0,3 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz seminarskog rada, ocjena aktivnosti u nastavi, ocjena eseja, ocjena iz kontinuirane provjere znanja u obliku kolokvija te ocjena iz završnoga pisanoga i usmenog ispita: 10% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog rada, 10% konačne ocjene čini ocjena aktivnosti studenta u nastavi, 10% čini ocjena eseja, ocjena iz kontinuirane provjera znanja u obliku kolokvija čini 10% konačne ocjene, a ocjene iz završnoga pisanoga i usmenog ispita čine po 20% konačne ocjene.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Redoviti dolazak i aktivno sudjelovanje u svim oblicima nastave.
Studentska anketa, evaluacijski listići.