Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Pšihistal, Ružica | 30 |
0 |
30 |
Kolegijem se stječu područno-specifične kompetencije, koje pretpostavljaju usvajanje i primjenu znanja o žanrovskim oblicima i poetici hrvatske usmene književnosti te usvajanje temeljnih specijaliziranih znanja iz književne fokloristike.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Pojmovni opis usmene književnosti. Odnos usmene i pisane književnosti. Usmena književnost i regionalno-kulturna raznolikost hrvatske tradicijske (narodne) kulture. Problemi klasifikacije usmene književnosti. Temeljne značajke proznih žanrova hrvatske usmene književnosti. Tipologija usmenih predaja. Bajka, anegdota i vic. Žanrovske osobitosti hrvatske usmene poezije. Povijest i tipologija zapisa hrvatske usmene poezije. Usmena lirika u izvedbenome kontekstu. Tematsko-motivske značajke hrvatske usmene lirike. Tematsko-motivske značajke hrvatskih usmenih epskih pjesama. Balade, romance i bugaršćice. Etnoteatrologija i folklorno kazalište. Poslovice, zagonetke i govornički oblici. Basme i molitvice. Postmoderni oblici verbalnoga folklora.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene | |
predavanja | sustavno opažanje sudjelovanje u raspravama |
|
pismeni ispit usmeni ispit |
|
predavanja | sustavno opažanje sudjelovanje u raspravama | definirati temeljne pojmove iz književne folkloristike | pismeni ispit usmeni ispit |
|
predavanja seminari i radionice |
sustavno opažanje sudjelovanje u raspravama analiza izvora i literature |
opisati žanrovske oblike usmene književnosti na korpusu hrvatske književnosti | pismeni ispit esej referat |
|
multimedija i mreža terenska nastava mentorski rad samostalni zadaci |
korištenje vizualnih, zapisanih i slušnih sadržaja samostalni rad na zapisivanju i obradi građe samostalno postavljenje i rješavanje problema |
afirmativno vrjednovati usmenu književnost u kontekstu tradicijske kulture, kao i u prostoru suvremene urbane kulture | praktični rad |
Esej, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Referat, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Esej | 0,2 | 0% |
Pismeni ispit | 0,6 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,6 | 0% |
Referat | 0,2 | 0% |
Usmeni ispit | 0,3 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjene iz eseja, referata, praktičnoga rada, pisanoga ispita i ocjena iz završnoga usmenog ispita: 40% konačne ocjene čini ocjena iz pisanoga ispita, 15% iz eseja, 15% iz referata, 10% iz praktičnoga rada, a 20% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Studenti su obvezni redovito pohađati i aktivno pratiti nastavu, kontinuirano izvršavati seminarske zadaće i položiti završni ispit.
Tekstovi
Predmetna literatura
Zbornici
Analizom uspješnosti seminarskih zadaća i međuispita, ispitivanjem mišljenja studenata, njihovih sugestija i reakcija tijekom nastave pratit će se kvaliteta stjecanja izlaznih kompetencija. Kvaliteta izlaznih kompetencija pratit će se također putem završnoga evaluacijskog upitnika i drugih postupaka koje provodi Povjerenstvo za kvalitetu Filozofskog fakulteta.