Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Glušac, Maja | 30 |
15 |
15 |
Cilj je kolegija upoznati studente s fonetskim i fonološkim sustavom suvremenoga hrvatskog jezika. Na vježbama naučiti naglašavati riječi i naglasne cjeline, naučiti tvorbu glasova, prepoznati i opisati morfonološke i fonološke glasovne promjene u suvremenom hrvatskom jeziku. Naučiti služiti se jezikoslovnom, osobito fonetskom i fonološkom literaturom.
Nakon uspješno završenoga predmeta student će moći:
Razvitak strukturalizma u Europi; fonološki sustav hrvatskoga standardnog jezika; razlikovna obilježja fonema, artikulacijska i akustička obilježja otvornika i zatvornika, podjele fonema, fonološke i morfonološke glasovne promjene, naglasni sustav suvremenoga hrvatskog jezika.
predavanja, seminari i radionice, vježbe
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | slušanje predavanja, analiza literature, sustavno opažanje | objasniti osnovne pojmove fonetskog i fonološkog sustava hrvatskoga standardnog jezika | pismeni ispit usmeni ispit |
predavanje vježbe |
slušanje predavanja, sustavno opažanje i zaključivanje, primjena naučenoga, vježbanje | usporediti artikulacijska obilježja glasova hrvatskoga jezika | aktivnost studenata u nastavi usmeni ispit |
vježbe mentorski rad |
sustavno opažanje i zaključivanje, primjena naučenoga, analiziranje primjera, vježbanje, aktivno sudjelovanje | opisati morfonološke i fonološke glasovne promjene u suvremenom hrvatskom jeziku | aktivnost studenata u nastavi kolokvij usmeni ispit |
radionica vježbe |
sustavno opažanje i zaključivanje, analiza literature, usmeno izlaganje | analizirati načela hrvatskog naglasnog sustava | aktivnost studenata u nastavi kolokvij |
vježbe | sustavno opažanje i zaključivanje, primjena naučenoga, analiziranje primjera, vježbanje, aktivno sudjelovanje | razlikovati naglaske hrvatskog standardnog jezika | aktivnost studenata u nastavi kolokvij |
vježbe | sustavno opažanje i zaključivanje, primjena naučenoga, analiziranje primjera, analiziranje literature | usporediti propisanu hrvatsku naglasnu normu od uporabne | aktivnost studenata u nastavi kolokvij |
mentorski rad | slušanje predavanje, analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje | služiti se fonetskom i fonološkom literaturom | usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,2 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,3 | 0% |
Pismeni ispit | 0,3 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,6 | 0% |
Seminarski rad | 0,3 | 0% |
Usmeni ispit | 0,3 | 0% |
U oblikovanju se konačne ocjene uzima u obzir sljedeće: prosječna ocjena iz dvaju kolokvija, ocjena iz seminarskoga rada te ocjena završnoga pisanoga i usmenog ispita. Od toga 10% konačne ocjene čini ocjena seminara, 20% ocjena kolokvija, 50% ocjena završnoga pisanog, a 20% usmenoga ispita.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti najviše 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti najmanje 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Studenti su obvezni položiti kolokvij o naglascima i glasovnim promjenama.
Obvezno je upoznati dva od navedenih djela.
Uspješnost se izvedbe predmeta prati suradnjom sa studentima na individualnim konzultacijama, uspoređivanjem rezultata kolokvija koji studenti polažu, kao i završnom studentskom anketom.