Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Glušac, Maja | 30 |
15 |
15 |
Cilj je kolegija upoznati studente s fonetskim i fonološkim sustavom suvremenoga hrvatskog jezika. Na vježbama naučiti naglašavati riječi i naglasne cjeline, naučiti tvorbu glasova, prepoznati i opisati morfonološke i fonološke glasovne promjene u suvremenom hrvatskom jeziku. Naučiti služiti se jezikoslovnom literaturom, čitati i tumačiti znanstvene članke fonetskoga i fonološkoga sadržaja.
Nakon uspješno završenoga predmeta student će moći:
Razvitak strukturalizma u Europi; fonološki sustav hrvatskoga standardnog jezika; razlikovna obilježja fonema, artikulacijska i akustička obilježja otvornika i zatvornika, podjele fonema, fonološke i morfonološke glasovne promjene, naglasni sustav suvremenoga hrvatskog jezika.
predavanja, seminari i radionice, vježbe
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta |
Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | slušanje predavanja, analiza literature, sustavno opažanje | objasniti osnovne pojmove fonetskog i fonološkog sustava hrvatskoga standardnog jezika | pismeni ispit usmeni ispit |
predavanje radionice vježbe |
slušanje predavanja, sustavno opažanje i zaključivanje, primjena naučenoga, vježbanje | razlikovati artikulacijska obilježja glasova hrvatskoga jezika | aktivnost studenata u nastavi pismeni ispit usmeni ispit |
vježbe radionice mentorski rad |
sustavno opažanje i zaključivanje, primjena naučenoga, analiziranje primjera, vježbanje, aktivno sudjelovanje | analizirati primjere različitih stupnjeva složenosti morfonoloških i fonoloških glasovnih promjena u suvremenom hrvatskom jeziku | aktivnost studenata u nastavi kolokvij pismeni ispit |
radionice vježbe |
sustavno opažanje i zaključivanje, analiza literature, usmeno izlaganje | objasniti načela hrvatskog naglasnog sustava | aktivnost studenata u nastavi kolokvij |
radionice vježbe |
sustavno opažanje i zaključivanje, primjena naučenoga, analiziranje primjera, vježbanje, aktivno sudjelovanje | razlikovati naglaske hrvatskog standardnog jezika | aktivnost studenata u nastavi kolokvij |
vježbe | sustavno opažanje i zaključivanje, primjena naučenoga, analiziranje primjera, analiziranje literature | usporediti propisanu hrvatsku naglasnu normu od uporabne | aktivnost studenata u nastavi kolokvij |
predavanje mentorski rad |
slušanje predavanje, analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje | tumačiti znanstvene članke fonetskoga i fonološkoga sadržaja | usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,5 | 0% |
Pismeni ispit | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,6 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 0% |
Usmeni ispit | 1 | 0% |
U oblikovanju se konačne ocjene uzima u obzir sljedeće: prosječna ocjena iz dvaju kolokvija, ocjena iz seminarskoga rada te ocjena završnoga pisanoga i usmenog ispita. Od toga 10% konačne ocjene čini ocjena seminara, 20% ocjena kolokvija, 50% ocjena završnoga pisanog, a 20% usmenoga ispita.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti najviše 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti najmanje 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Studenti su obvezni položiti kolokvij o naglascima i glasovnim promjenama te izložiti jedan seminarski rad.
Obvezno je upoznati dva od navedenih djela.
Uspješnost se izvedbe kolegija prati suradnjom sa studentima na individualnim konzultacijama, uspoređivanjem rezultata kolokvija koji studenti polažu, kao i završnom studentskom anketom.