Izrada nastavnih materijala

 

Naziv kolegija:
Izrada nastavnih materijala
Šifra ISVU:
50498
Šifra MOZVAG:
NJ33
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
njemački
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Truck-Biljan, Ninočka
0
0
0
Keglević, Ana
0
0
30

 

Ciljevi i zadaci:

Glavnim ciljem kolegija smatra se osposobljavanje studenata za izradu kvalitetnih vizualnih materijala za sve uzraste učenika. Studenti će se u procesu samostalne izrade raznih vizulnih nastavnih materijala osvijestiti i o njihovoj pravilnoj uporabi u nastavi stranih jezika. Cilj kolegija je i osposobiti studente za razvijanje i pravilnu primjenu  popratnih didaktičkih materijala koji se koriste za uvježbavanje jezičnih znanja i vještina te razviti kriterije za odabir, prilagodbu i primjenu nastavnih materijala u nastavi stranog jezika.

Ishodi učenja:

Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:

  • objasniti vrste i mogućnosti primjene različitih nastavnih materijala u nastavi njemačkog jezika
  • razmotriti prednosti i nedostatke primjene različitih nastavnih materijala s obzirom na ciljeve nastavnog sata, dob i razinu učenja jezika
  • izabrati prikladne metode i postupke za uporabu nastavnih materijala s obzirom na ciljeve nastavnoga sata, dob i razinu učenja jezika
  • samostalno izraditi nastavne materijale za rad s učenicima različitih dobnih skupina
  • samostalno kreirati aktivnosti uz različite tipove nastavnih materijala.

Sadržaj predmeta:

Dobro izrađeni i upotrijebljeni nastavni materijali temelj su svake uspješno izvedene nastave stranih jezika. Studentima se u ovom kolegiju pružaju  osnovna znanja potrebna za analizu, evaluaciju i uspješnu izradu svih vrsta nastavnih materijala u skladu sa suvremenim glotodidaktičkim načelima i pristupima, s obzirom na ciljeve i faze nastavnog sata, jezične vještine i znanja te osobine učeničkih skupina i uzrasta. Poseban će se naglasak staviti na vizualne nastavne materijale- izradu realija, lutaka, postera, kartica s riječima, slikovnih priča, kreiranju likova, ali i izradu prikladnih i kvalitetnih popratnih materijala – raznih tipova vježbi, handouta i slično... Osim za izradu materijala, studenti se osposobljavaju i za njihovu pravilnu primjenu u različitim fazama nastavnog procesa. Posebna se pozornost poklanja isticanju načina izrade i uporabe nastavnih materijala s obzirom na uzrast učenika i svrhu za koju se koriste – poučavanje jezičnih znanja, razvijanje jezičnih vještina itd. Nastavni materijali koje su studenti izradili bit će kompilirani u obliku skripte dostupne i ostalim polaznicima studija

Vrste izvođenja nastave:

seminari i radionice

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

Nastavna aktivnost Aktivnost studenta Ishod učenja Metoda procjene
       
       
       
       

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Kontinuirano praćenje, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeno izlaganje

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Kontinuirano praćenje 0,75 50%
Pohađanje nastave 1,13 0%
Seminarski rad 0,56 25%
Usmeno izlaganje 0,56 25%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Pri utvrđivanju konačne ocjene u  obzir se uzima sljedeće:

  • aktivno sudjelovanje u nastavi (sustavno praćenje preporučene literature, vlastiti prinos raspravi, izvršavanje postavljenih zadataka),
  • seminarski rad u pismenom obliku i usmena prezentacija.

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Pohađanje nastave (minimalno 70 % od ukupnog broja sati),  aktivno sudjelovanje u nastavi (sustavno praćenje preporučene literature, vlastiti prinos raspravi, izvršavanje postavljenih zadataka), seminarski rad.

 

 

Obavezna literatura:

  1. Scherling, T. i  H. Schuckall(1996): Mit Bildern lernen. Berlin: Langenscheidt.
  2. Häussermann, U. i H.-E. Piepho (1996): Aufgaben-Handbuch Deutsch als Fremdsprache: Abriß einer Aufgaben- und Übungstypologie. München: iudicium.
  3. Kirst, W. i U. Dickmeyer (1971): Creativitätstraining. Stuttgart: DVA.

Dopunska literatura:

  1. Ballstaedt, S-P. (1997): Wissensvermittlung: die Gestaltung von Lernmaterialen. Weinheim: Psychologie Verlags Union.
  2. Kaminski, D. (1987): Bildergeschichten- Aufgaben und Übungen. München: Goethe Institut.
  3. Kowalski, K. (1975):  Die Wirkung visueller Zeichen. Stuttgart: Klett.
  4. Lohrfert, W.(1983): Wörter-Bilder-Situationen. Berlin: Langenscheidt.
  5. Spier, A.(1983): Mit Spielen Deutsch lernen. Königsteich: Saiptor Verlag.
  6. Tomlinson, B. (1998): Materials Development in Language Teaching. Cambridge: CUP.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Provođenje anonimne ankete sa studentima po završetku kolegija, analiza uspješnosti studenata, prezentiranje radne skripte

Ostale informacije: