| Studij | Godina | Semestar | Status | 
|---|---|---|---|
| SOCIOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. | ljetni | obavezan | 
| Nastavnik | Nositelj | P | V | S | 
|---|---|---|---|---|
| Dremel, Anita | 30 | 0 | 0 | |
| Bujas, Ljiljana | 0 | 0 | 30 | 
Upoznati studente s povijesnim razvojem sociološke teorije od druge polovine 18. stoljeća do prve polovine 20. stoljeća te ključnim paradigmama koje su se razvile i formulirale u tom periodu te značajno utjecale na suvremeni razvoj sociologije kao znanstvene discipline. Cilj je i studentima ukazati na veze između formuliranja i sadržaja osnovnih socioloških paradigmi te društvenih, ekonomskih i političkih procesa i promjena koje se događaju u promatranom periodu.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Predavanja će obrađivati slijedeće teme:
U seminarima studenti će iščitavati originalne tekstove ključnih autora: Comte, Spencer, Morgan, Marx, de Tocqueville, Durkheim, Simmel, Weber itd.
predavanja, seminari i radionice
| Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene | 
| predavanje, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature, rasprave | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | prepoznati osnovne postavke klasičnih socioloških paradigmi | aktivnost na nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit | 
| predavanje, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature, rasprave | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | navesti autore unutar svake od paradigmi i njihova najznačajnija djela | aktivnost na nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit | 
| predavanje, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature, rasprave | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | prikazati sličnosti i razlike između paradigmi | aktivnost na nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit | 
| predavanje, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature, rasprave | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | opisati društvene, ekonomske i političke okolnosti u kojima se pojedina paradigma razvija i biva prihvaćena | aktivnost na nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit | 
| predavanje, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature, rasprave | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | usporediti utjecaj klasičnih paradigmi na suvremenu sociologiju | aktivnost na nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit | 
| predavanje, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature, rasprave | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | analizirati konkretne sociološke fenomene iz perspektive više različitih paradigmi | aktivnost na nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit | 
Kolokvij, Pisani seminarski uratci, Pohađanje nastave, Usmeno izlaganje, Zadaće
| Element | Opterećenje u ECTS | Udio u ocjeni | 
|---|---|---|
| Kolokvij | 1,5 | 70% | 
| Pisani seminarski uratci | 1 | 10% | 
| Pohađanje nastave | 1,5 | 0% | 
| Usmeno izlaganje | 0,5 | 10% | 
| Zadaće | 0,5 | 10% | 
Studenti prikupljaju bodove tijekom semestra s obzirom na dolazak na nastavu te sudjelovanje u raspravi na seminarima; osim toga pišu dva kolokvija tijekom semestra te dolaze na usmeni ispit ovisno o broju ostvarenih bodova na kolokvijima i ostalim aktivnostima
Redovito pohađanje predavanja i seminara te čitati sve tekstove koji se obrađuju u seminaru i sudjelovati u raspravi o tim tekstovima.
Studentska anketa; Povratna informacija kolega koji drže kolegije na višim godinama.