Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
SOCIOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Dremel, Anita | 0 |
0 |
0 |
|
Jurlina, Juraj | 30 |
0 |
30 |
Namjera je kolegija upoznavanje studenata sa temeljnim uvidima, konceptima i principima sociologije kao znanstvene discipline, a u cilju unaprijeđenja njihovih opservacijskih vještina i analitičkih sposobnosti neophodnih za daljni studij sociologije.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Kolegij je koncipiran kao uvođenje u raspravu o temeljnim problemima i pojmovima sociologijske znanosti. Nastava je organizirana oko sljedećih tema: osobenosti sociološkog pristupa izučavanju društva; pojam društva; dinamika odnošenja pojedinca i društva; teorijske perspektive u sociologiji; temeljni sociološki pojmovi – društveno djelovanje, moć i vlast, društvena nejednakost, klasa, alijenacija, devijantnost i anomija; problem ideologije; ključne društvene institucije – stratifikacija, rad, obitelj, religija; sociologija kao profesija.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | opisati fundamentalne sociološke koncepte | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | razlikovati osnovne teorijske pristupe u sociologiji | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | prepoznati prednosti i nedostatke osnovnih teorijskih pristupa u sociologiji | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | koristiti tipično sociološki kut gledanja na fenomene društvenog života | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | kritički sagledati spoznajne dosege sociologijske znanosti | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,5 | 10% |
Pismeni ispit | 1 | 40% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 20% |
Usmeni ispit | 1,5 | 30% |
Konačna ocjena zbirni je rezultat ocjene seminarskog izlaganja i zadaća (20%), uspjeha na kolokviju i/ili pismenog ispita (40%), aktivnosti na nastavi (10%) i usmenog ispita (30%). Izlazak na ispit uvjetovan je položenim kolokvijem, održanim seminarom I redovitim pohađanjem nastave. Minimalni uvjeti podrazumijevaju: 1. pohađanje predavanja i seminara (80%) i 2. jedan usmeno izložen seminarski rad.
Redovito pohađanje nastave; izlaganje i pisanje izvještaja o čitanju seminarskih radova.
A. Giddens: Sociologija, Zagreb: Globus, 2007.
Tekstovi obrađeni na u sklopu seminara.
S. Zrinščak et al.: Opća sociologija s uvodom u sociologiju prava. Zagreb: Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2021.
M. Haralambos, M. Holborn: Sociologija, Zagreb: Golden marketing, 2002.
Abercombie et al.: Rječnik sociologije. Zagreb: Jesenski i Turk, 2008.
I. Kuvačić: Uvod u sociologiju. Zagreb: Golden marketing i Tehnička knjiga,2004.
G. Ritzer: Suvremena sociologijska teorija (prva dva poglavlja). Zagreb: Globus, 1997.
Studentska anketa
Analiza prolaznosti studenata