Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Đukić, Zlatko | 0 |
0 |
0 |
|
Mataija, Valentina | 0 |
0 |
45 |
Programom predmeta 'Željezno doba u Hrvatskoj', studenti će dobiti uvid u okolnosti nastanka i razvitka željeznog doba i populacija koje su tada obitavale na području naše zemlje. Obradit će se kulturni utjecaji sa susjednih područja, koji su djelovali na njihov razvitak, najvažniji povijesni događaji i ratovi s Rimljanioma, te glavni aspekti njihove materijalne i duhovne kulture.
Razvitak željeznog doba na području naše zemlje, razlike između kontinentalnih i priobalnih krajeva te utjecaji s istoka, jugoistočnoalpskog prostora, sjeverne Italije, središnje Panonije, zapadnog, sjevernog i južnog Balkana, koji su djelovali na oblikovanje pojedinih populacija i njihovog kulturnog izraza.
Povijesni izvori o željeznodobnim populacijama na tlu Hrvatske.
Željeznodobne zajednice u Panoniji, njihov zemljopisni razmještaj, razvitak i kultura do rimskih osvajanja.
Zajednice željeznog doba u ostalim kontinentalnim krajevima, s osobitim naglaskom na Japode i njihovu materijalnu i duhovnu kulturu, društveni ustroj i ekonomiju, te povijesna događanja do završetka prapovijesti.
Histri, Liburni, Dalmati i Iliri – zemljopisni smještaj, najvažniji povijesni događaji, društvena organizacija, ekonomija, materijalna i duhovna kultura.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna metoda | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje seminarsko izlaganje razgovor |
slušanje izlaganja razgovor izrada seminarskog rada izrada prezentacije izlaganje samostalna uporaba literature |
izložiti činjenice o vremenu i kulturama koje su prethodile rimskom osvajanju naših područja , te njihovom značaju i ulozi u protopovijesnom razdoblju. | aktivnost na nastavi pismeni ispit usmeni ispit seminar |
predavanje seminarsko izlaganje razgovor |
slušanje izlaganja razgovor izrada seminarskog rada izrada prezentacije izlaganje samostalna uporaba literature |
objasniti razvitak željeznog doba na području naše zemlje | aktivnost na nastavi pismeni ispit usmeni ispit seminar |
predavanje seminarsko izlaganje razgovor |
slušanje izlaganja razgovor izrada seminarskog rada izrada prezentacije izlaganje samostalna uporaba literature |
analizirati razlike između kontinentalnih i priobalnih krajeva te utjecaji s istoka, jugoistočnoalpskog prostora, sjeverne Italije, središnje Panonije, zapadnog, sjevernog i južnog Balkana, koji su djelovali na oblikovanje pojedinih populacija i njihovog kulturnog izraza | aktivnost na nastavi pismeni ispit usmeni ispit seminar |
predavanje seminarsko izlaganje razgovor |
slušanje izlaganja razgovor izrada seminarskog rada izrada prezentacije izlaganje samostalna uporaba literature |
vrednovati materijalnu i duhovnu kulturu zajednica željeznog doba te njihov društveni ustroj i ekonomiju, te povijesna događanja do završetka prapovijesti | aktivnost na nastavi pismeni ispit usmeni ispit seminar |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,3 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,3 | 0% |
Pismeni ispit | 0,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,3 | 0% |
Usmeni ispit | 0,5 | 0% |
Ocjenjuje se redovito pohađanje nastave i aktivno sudjelovanje u njoj, seminarski rad – tekstualni dio i njegovo iznošenje. Na ispitu se ocjenjuje razumijevanje i poznavanje uzročno-posljedičnih veza zbivanja tijekom protopovijesnog razdoblja na tlu Hrvatske, poznavanje najvažnijih značajki drruštvene organizacije, te materijalne i duhovne kulture svake od obrađenih zajednica, njihovog međusobno utjecanja, kao i politička zbivanja toga razdoblja na prostoru naše zemlje.
Redovito pohađanje nastave, jedan seminar tijekom semestra, sudjelovanje u razgovoru o pojedinim temama, izlazak na ispit nakon odslušanog kolegija.