Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Jelaš, Danijel | 30 |
0 |
15 |
Cilj je predmeta Srednjovjekovno plemstvo pružiti studentima temeljna znanja o nastanku jedne društvene strukture u europskim okvirima. Promatrati proces geneze plemstva kao društvene i pravne skupine. Prikazati proces diferencijacije plemstva, unutrašnju strukturu plemstva kao i međusobne odnose unutar plemstva u pojedinim europskim državama kao i u Hrvatskoj. Prikazati obilježja srednjovjekovnog plemstva i plemićke kulture.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Upoznavanje s planom izvođenja nastave, izvorima i literaturom. Proces nastanka i diferencijacija srednjovjekovnog plemstva. Plemićka titula. Plemstvo kao društveni sloj. Pravni položaj plemstva. Obilježja srednjovjekovnog plemstva i plemićka kultura. Viteštvo i viteška etika. Društveni odnosi među plemstvom. Društveno-politički okvir nastanka i ustrojstva plemstva u Hrvatskoj. Plemstvo "dvanaestero plemena Kraljevine Hrvatske". Knezovi Bribirski, Krčki i Babonići. Čast plemstva u srednjovjekovnom Dubrovniku. Srednjovjekovni plemićki rod Borića. Plemićke općine.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna metoda | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, sustavno opažanje | razložiti osnovne činjenice postanka i razvoja europskog i hrvatskog plemstva | aktivnost studenta u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, sustavno opažanje | objasniti zajednička obilježja, ali i različitosti europskog i hrvatskog plemstva | aktivnost studenta u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, sustavno opažanje | interpretirati razvoj plemstva kao društvene i pravne skupine | aktivnost studenta u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, sustavno opažanje | interpretirati unutrašnju strukturu plemstva kroz primjere hrvatskih plemićkih obitelji kao i europskih | aktivnost studenta u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, sustavno opažanje | prepoznati obilježja plemićkog načina života i kulture | aktivnost studenta u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, sustavno opažanje | usporediti obilježja pojedinih vlasteoskih obitelji u srednjovjekovnoj Hrvatskoj | aktivnost studenta u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature | vrednovati najvažnije izvore i literaturu navedenog kolegija | usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 10% |
Pismeni ispit | 0 | 60% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,55 | 20% |
Usmeni ispit | 1,1 | 10% |
Izrada seminarskog rada kao preduvjet na izlazak na usmeni ispit.
Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, izrada i izlaganje seminarskog rada i polaganje usmenog ispita.
Prate se rezultati ispita i napisanih seminarskih radova za svaku generacijsku skupinu uz respektiranje mišljenja studenata o obimu i realizaciji programa, načinima realizacije te mogućnostima studenata da utječu na realizaciju. Provođenje anonimne ankete sa studentima po završetku kolegija, analiza uspješnosti studenata.