Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Josipović, Igor | 15 |
0 |
15 |
Postizanje uvida u razvoj reformatorske misli na kažnjavanje ljudi u novom vijeku, te pojavu zatvora kao sredstva kažnjavanja u novom vijeku kroz razvoj pravosuđa na tlu Hrvatske
Cilje predmeta je studente upoznati s procesima koji su doveli do transformacije zatvora u sredstvo kažnjavanja, koje se kao takvo počelo razvijati u novome vijeku. Upoznati ih s uzrocima tih promjena, od pojave reformacije, i njihovim posljedicama na društvo općenito, s posebnim osvrtom, kako o kaznama tako i o razvoju pravosuđa, na području Hrvatske i Slavonije u navedenu razdoblju. Prikazati im kako se zatvor kao sredstvo kažnjavnja razvijao i modernizirao tijekom vremena te usporediti sa suvremenim kažnjavanjem. Dati pregled kažnjavanja koja su prethodila zatvoru, s posebnim osvrtom na smrtnu kaznu i torturu, kao važnim faktorima razvoja zatvora, te ona koja su supostojala s njim kroz povijest. Upoznati ih sa zakonskom regulativom, Kaznenim pravom i Kazneno-procesnim pravom, penologijom, kao pravnim temeljima razvoja zatvorskog kažnjavanja u Hrvatskoj i Slavoniji.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Predmet kroz kritičku analizu literature te dostupnih izvora obrađuje temelje pojave zatvora kao kazne u novom vijeku i na tlu Hrvatske te one prosvjetiteljske reforme koje su pridonijele pojavi zatvora kao bitan faktor u promjeni odnosa društva prema kažnjavanju.
Sadržajna struktura kolegija tijekom semestra (predavanja i seminari): određenje pojma zatvor u novom vijeku, određenje razvoja zatvora od pritvora do kazne u razdobljima prije novoga vijeka, određenje vrsta zatvorskih sustava, vrste kazna od 14.st-19.st., objašnjenje razvoja smrtne kazne i torture, objašnjavanje novovjekovne prosvjetiteljske ideje u reformi kažnjavanja, kažnjavanje na tlu Slavonije i Hrvatske, pregled pravnog okvira kažnjavanja kroz povijest, proučavanje zakonskih odredbi nakojima se temelji zatvorska kazna, uspoređivanje kaznenih sustava sa suvremenim.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna metoda | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | slušanje izlaganja, rasprava, analiza |
usvojiti osnovne pojmove kao što su zatvor, kazna, reformacija, razliku kazneno i kaznenoprocesno, smrtna kazna i tortura | Pismeni, usmeni ispit |
predavanje, čitanje | analiza literature, rasprava, vrednovanje | analizirati ključne pojave i procese za razvoj zatvora kao kazne | Aktivnost na nastavi |
zadatak čitanja, analiza primjera | slušanje, rasprava, čitanje literature, pisanje | vrednovati prosvjetiteljske ideje u reformi kažnjavanja | Aktivnost na nastavi, pismeni ispit |
samostalan rad | usmeno izražavanje, pisanje seminarskog rada, primjena naučenog | razviti kritični stav prema kažnjavanju i zatvoru kao najčešćoj kazni | seminar |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 0% |
Pismeni ispit | 0,4 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Seminarski rad | 0,2 | 0% |
Usmeni ispit | 0,4 | 0% |
Studentima se kontinuirano prati rad tijekom semestra. U završnu ocjenu ulaze bodovi koje student skupi izvršavajući sve svoje obveze. Dio završne ocjene je aktivnost na predavanjima i seminarima, koje se bilježe za svaki sat posebno. U formiranju konačne ocjene sudjeluje pismeni ispit, čije polaganje nije uvjet za usmeni, i usmeni ispit. Konačnu ocjenu čini zbir bodova koje student skuplja prema prethodno navedenim zahtjevima.
Studenti su dužni redoviti pohađati seminarsku nastavu i aktivno sudjelovati uraspravama, napisati i izložiti seminarski rad. Pristupiti pismenom i usmenom ispitu.
Prate se rezultati osmišljenih nastavnih sati i napisanih nastavnih priprema i otvorenost studentata prema novim oblicima podučavnaja te njihovoj kritičnosti prema radu i samousavršavanju. Prate se rezultati aktivnosti na satima i seminarima kao pokazatelj kvalitete rada nastavnika.