Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Jelaš, Danijel | 30 |
0 |
0 |
Upoznati studente s pomoćnim povijesnim znanostima te im pružiti osnove znanja i vještina korištenja povijesnih izvora.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Kolegij će u uvodu obuhvatiti problematiku pomoćnih povijesnih znanosti i njihove važnosti za historiografiju. Zatim će biti obrađene pojedinačne teme: paleografija i razvoj latiničnog pisma, diplomatika i egdotika, sfragistika, kronologija, povijesna metrologija, heraldika, veksilologija, genealogija, povijesna kartografija i numizmatika.
predavanja, obrazovanje na daljinu, terenska nastava, multimedija i mreža, samostalni zadatci, konzultacije
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje heuristički razgovor |
usmjereno slušanje samostalna analiza literature pisani rad |
rabiti osnovnu terminologiju vezanu za pomoćne povijesne znanosti | pisani ispit esej |
predavanje heuristički razgovor rasprava |
usmjereno slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi pisani rad samostalni praktični zadatak |
opisati opseg tematskih područja kojima se pomoćne povijesne znanosti bave, njihov povijesni razvoj te njihovu ulogu u historiografskom radu | pisani ispit esej |
predavanje heuristički razgovor |
usmjereno slušanje samostalna analiza literature pisani rad |
opisati povijesni razvoj pojedinih pomoćnih povijesnih znanosti | pisani ispit esej |
predavanje heuristički razgovor |
usmjereno slušanje samostalna analiza literature samostalni praktični zadatak |
prepoznati različite oblike latiničnog pisma i najčešće kratice u latinskim dokumentima | pisani ispit praktični rad |
predavanje heuristički razgovor |
usmjereno slušanje samostalna analiza literature samostalni praktični zadatak |
opisati strukturu isprave te njezine vanjske karakteristike | pisani ispit praktični rad |
predavanje heuristički razgovor |
usmjereno slušanje samostalna analiza literature samostalni praktični zadatak |
objasniti različite načine datiranja dokumenata | pisani ispit praktični rad |
predavanje heuristički razgovor |
usmjereno slušanje samostalna analiza literature samostalni praktični zadatak |
prepoznati tipove, oblike i dijelove grbova, zastava, pečata, kovanica i povijesnih zemljovida |
pisani ispit praktični rad |
predavanje heuristički razgovor |
usmjereno slušanje samostalna analiza literature samostalni praktični zadatak |
identificirati stare sustave mjera | pisani ispit praktični rad |
predavanje heuristički razgovor |
usmjereno slušanje samostalna analiza literature |
opisati osnovne principe izrade rodoslovlja |
pisani ispit |
predavanje heuristički razgovor |
usmjereno slušanje samostalna analiza literature |
opisati osnovne principe publiciranja povijesnih ivora |
pisani ispit |
Esej, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Praktični rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Esej | 0,25 | 0% |
Pisani ispit | 0,8 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Praktični rad | 0,2 | 15% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Studenti iz svih elementa moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije.
Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni:
- samostalni praktični zadaci (praktični rad) 15 %
- esej 15%
- pisani ispit 70 %
Pohađanje nastave i seminara, pisanje i prezentiranje seminarskih radova.
Online izvori
Stjepan Antoljak. Pomoćne istorijske nauke. Kraljevo: Historijski arhiv kraljevo, 1971.
2. Marko Atlagić. Grbovi plemstva u Slavoniji: 1700-1918. Čakovec: Zrinski, 1982.
3. Antun Bauer et al. Numizmatički priručnik i rječnik. Zagreb: Arheološki muzej, 2011.
4. Ivan Bojničić. Der Adel von Kroatien und Slavonien. Zagreb: Golden marketing, 1995.
5. Adriano Capelli. Lexicon Abbreviaturarum = Dizionario Di Abbreviature Latine Ed Italiane. Milano: Hoepli, 1899.
6. Vedrana Delonga. Latinski epigrafički spomenici u ranosrednjovjekovnoj Hrvatskoj. Split: MHAS, 1996.
7. Ante Gulin. Hrvatska crkvena srednjovjekovna sfragistika. Zagreb: Golden marketing, 1998.
8. Zlatko Herkov. Naše stare mjere i utezi. Zagreb: Školska knjiga, 1973.
9. Davor Lauc i Darko Vitek. „Logika i povijesne znanosti - problem rekonstrukcije obitelji na temelju matičnih knjiga“. Povijesni prilozi 39 (2010): 93-104.
10. Sanja Lazanin. Priručnik i njemačke paleografije. Zagreb: Tipex, 2004.
11. Mirjana Matijević-Sokol. Studiadiplomatica: rasprave i prinosi iz hrvatske diplomatike. Zagreb: FF Press, 2014.
12. Viktor Novak. Latinska paleografija. Beograd: Naučna knjiga, 1987.
13. Mirela Slukan Altić. Povijesna kartografija: kartografski izvori u povijesnim znanostima. Samobor: Meridijani, 2003.
14. Jakov Stipišić. Pomoćne povijesne znanosti u teoriji i praksi. Zagreb: Školska knjiga, 1972.
15. Franjo Šanjek. Latinska paleografija i diplomatika. Zagreb: Hrvatski studiji, 2004.
16. Bartol Zmajić. Heraldika, sfragisitka, genealogija, veksikologija, rječnik heraldičkog nazivlja. Zagreb: Golden marketing, 1996.
17. Hermine Göricke Lukić. Medalje i plakete iz zbirke Muzeja Slavonije Osijek 15. - 20. stoljeće: katalog izložbe. Muzej Slavonije: Osijek, 1993. (2. izdanje 1995.)
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unapređivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.
Studenti su dužni redovito pohađati nastavu (do 30 % nastavnih sati izostanaka), proučiti unaprijed zadane tekstove te samostalno rješavati zadatke.