Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Jelaš, Danijel | 30 |
0 |
0 |
Upoznavanje studenata s pomoćnim povijesnim znanostima te im pružiti osnove znanja i vještina korištenja povijesnih izvora.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
snalaziti se u objavljenim izvorima te cjelinama arhivske ili muzejske građe
Predmet će u uvodu obuhvatiti problematiku pomoćnih povijesnih znanosti i njihove važnosti za historiografiju. Zatim će biti obrađene pojedinačne teme: paleografija i razvoj latiničnog pisma, diplomatika i egdotika, sfragistika, kronolgija, povijesna metrologija, heraldika, veksilologija, genealogija, onomastika, povijesna geografija i kartografija, numizmatika, arhivistika. Bude li moguće, dio nastave će se održati u arhivu ili muzeju.
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, terenska nastava, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje heuristički razgovor rasprava |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
prepoznavati i rabiti osnovnu terminologiju vezanu za pomoćne povijesne znanosti | pismeni ispit aktivnost u nastavi |
predavanje heuristički razgovor rasprava |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
identificirati opseg tematskih područja kojima se pomoćne povijesne znanosti bave te njihovu ulogu u historiografskom radu | pismeni ispit aktivnost u nastavi |
predavanje heuristički razgovor rasprava |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
snalaziti se u osnovnoj literaturi o pomoćnim povijesnim znanostima | pismeni ispit aktivnost u nastavi |
predavanje heuristički razgovor rasprava radionica |
slušanje samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje sudjelovanje na radionici |
raspoznavati različite oblike latiničnog pisma i rastumačiti najčešće skraćenice u latinskim dokumentima | pismeni ispit aktivnost u nastavi |
predavanje heuristički razgovor rasprava radionica |
slušanje samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje sudjelovanje na radionici |
identificirati strukturu isprave i imenovati njezine dijelove, opisati vanjske karakteristike isprava | pismeni ispit aktivnost u nastavi |
predavanje heuristički razgovor rasprava radionica |
slušanje samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje sudjelovanje na radionici |
objasniti različite načine datiranja dokumenata te datirati srednjovjekovne isprave vezane za prostor hrvatskih zemalja | pismeni ispit aktivnost u nastavi |
predavanje heuristički razgovor rasprava radionica |
slušanje samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje sudjelovanje na radionici |
prepoznati različite oblike pečata i pečaćenja | pismeni ispit aktivnost u nastavi |
predavanje heuristički razgovor rasprava radionica |
slušanje samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje sudjelovanje na radionici |
pretvoriti stare mjere u suvremeni sustav mjera | pismeni ispit aktivnost u nastavi |
predavanje heuristički razgovor rasprava radionica |
slušanje samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje sudjelovanje na radionici |
imenovati osnovne dijelove grba |
pismeni ispit aktivnost u nastavi |
predavanje heuristički razgovor rasprava radionica samostalni rad u arhivu/muzeju |
samostalna analiza literature, izvora i obavijesnih pomagala uspoređivanje primjera i zaključivanje |
snalaziti se u objavljenim izvorima te cjelinama arhivske ili muzejske građe |
prikazi |
Aktivnost u nastavi, Esej, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Praktični rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,1 | 0% |
Esej | 0,2 | 15% |
Pisani ispit | 0,77 | 70% |
Pohađanje nastave | 0,71 | 0% |
Praktični rad | 0,2 | 15% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni ispit uključuje faktografska pitanja te kraći esejski zadatak ili nekoliko pitanja koja zahtijevaju opsežniji odgovor. Studenti iz svakoga pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni. Studenti iznimnim i konstruktivnim zalaganjem na nastavi mogu uvećati konačnu ocjenu.
Pohađanje nastave i seminara, pisanje i prezentiranje seminarskih radova.
Online izvori
Sveučilišna anketa, analiza kvalitete izvedbe nastave.