Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Vlašić, Anđelko | 0 |
0 |
0 |
|
Lovaš, Eldina | 30 |
0 |
15 |
Upoznati studente s povijesnim činjenicama, pojavama, procesima i uzročno-posljedičnim povezanostima karakterističnima za hrvatsku povijest ranog novog vijeka te ih uvesti u metode kritičkog vrednovanja stručne i znanstvene literature za hrvatsku ranonovovjekovnu povijest.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Dolazak dijela hrvatskih zemalja pod osmansku vlast, osmanska osvajanja, obilježja osmanske vladavine u hrvatskim zemljama, dolazak Habsburgovaca na hrvatsko-ugarsko prijestolje, Habsburgovci kao hrvatski kraljevi i obilježja habsburške vladavine, Istra i Dalmacija pod mletačkom vlašću, obilježja mletačke vladavine na istočnoj obali Jadrana, uskoci, dalmatinske komune, demografske promjene, oslobađanje hrvatskih zemalja od osmanske vlasti, austrijsko-osmanski i mletačko-osmanski ratovi krajem 17. i u 18. stoljeću, klasični habsburški apsolutizam, prosvijećeni habsburški apsolutizam, Dubrovačka Republika u ranom novom vijeku, katolička obnova u hrvatskim zemljama, prosvjetiteljstvo u hrvatskim zemljama, gospodarske prilike, materijalna kultura, hrvatsko plemstvo, institucije i simboli Hrvatske, Slavonije i Dalmacije, administrativno-upravni i sudski ustroj, uspostava i razvoj vojno-krajiškog sustava.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna metoda | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | Slušanje | prisjetiti se važnih datuma, osoba i činjenica iz hrvatske povijesti ranog novog vijeka | kolokvij |
seminarsko izlaganje predavanje heuristički razgovor |
samostalna analiza literature slušanje aktivno sudjelovanje u raspravi |
usporediti povijesne događaje iz hrvatske povijesti ranog novog vijeka sa suvremenim prilikama | seminarski rad aktivnost na nastavi kolokvij |
seminarsko izlaganje predavanje heuristički razgovor analiza primjera |
samostalna analiza literature slušanje aktivno sudjelovanje u raspravi |
objasniti uzroke i posljedice važnih događaja u hrvatskoj povijesti ranog novog vijeka | seminarski rad aktivnost na nastavi kolokvij |
rasprava | samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
vrednovati pojedine povijesne pojave i procese karakteristične za hrvatsku povijest ranog novog vijeka | aktivnost na nastavi |
seminarsko izlaganje | samostalna analiza literature izlaganje |
obraditi seminarsku temu | seminarski rad |
rasprava upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora rad na tekstu |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza izvora i literature |
analizirati historiografski tekst | aktivnost na nastavi |
Aktivnost u nastavi, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 20% |
Pisani ispit | 1 | 50% |
Pohađanje nastave | 1 | 0% |
Seminarski rad | 0,6 | 30% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni ispit sastoji se od pismenog ispita, ukoliko student ne položi ispit putem kolokvija te usmenoga ispita. Studenti iz svakoga pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Studenti su obvezani redovito pohađati nastavu (do 30% nastavnih sati izostanka), pripremiti za nastavni sat analizu zadanoga historiografskoga teksta, aktivno sudjelovati u raspravama na zadanu temu, samostalno rješavati zadatke (seminarski zadaci, problemski zadaci, kvizovi i dr.), izlaziti na kolokvije
Skupina autora, Povijest Hrvata. Od kraja 15. stoljeća do kraja Prvoga svjetskog rata, Zagreb, 2005. (odabrana poglavlja)
Skupina autora, U potrazi za mirom i blagostanjem. Hrvatske zemlje u 18. stoljeću, Zagreb, 2013.
Nenad Moačanin, Turska Hrvatska, Zagreb, 1999.
Skupina autora, Hrvatska i Europa. Barok i prosvjetiteljstvo (XVII. i XVIII. stoljeće), Zagreb, 2003.
Ive Mažuran, Hrvati i Osmansko carstvo, Zagreb, 1998.