Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Jelaš, Danijel | 30 |
0 |
0 |
|
Plantosar, Petra | 0 |
0 |
15 |
Usvajanje temeljnih znanja o hrvatskom razvijenom srednjem vijeku, upoznavanje s izvorima i literaturom, razvijanje sposobnosti korištenja i analiziranja izvorne građe i suprotstavljenih mišljenja u literaturi. Studenti trebaju ovladati kronologijom i pravilnim tumačenjem povijesnih procesa (uzročno-posljedičnih veza) koristeći komparativnu, analitičku i sintetičku, induktivnu i detuktivnu te druge povijesne metode.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će:
Pacta conventa i uspostava ugarske prevlasti nad hrvatskim zemljama; Vladavina Arpadovića u hrvatskim zemljama; Anžuvinska vlast od 1301.-1387; Hrvatske velikaške obitelji i njihova uloga u povijesti Hrvatske (Šubići, Krčki knezovi, Blagajski knezovi, Cetinski knezovi, Horvati u Slavoniji i Srijemu, Gisingovci, Maroti-Morovićki, Paližne, Lackovići, Garay-Gorjanski, Iločki grofovi, Berislavići i drugi); Hrvatske zemlje u doba kraljica: Elizabete i Marije; Sigismund Luksemburški i hrvatske zemlje; Litvansko-poljski kraljevi iz kuće Jagelovića, hrvatski kraljevi; Dolazak Turaka na Balkanski poluotok i njihova osvajanja; Habsburgovci i njihova prevlast u Hrvatskoj; Dubrovnik i Dubrovačka Republika u srednjem vijeku; Povijest Istre u srednjem vijeku; Kulturne i vjerske prilike u hrvatskim zemljama tijekom srednjeg vijeka.
predavanja, seminari i radionice
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje heuristički razgovor rasprava seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
posjedovati temeljna znanja o političkoj, društvenoj i kulturnoj hrvatskih kraljeva od početka 12. do prve polovice 16. stoljeća |
pismeni ispit aktivnost u nastavi seminarski rad seminarsko izlaganje |
predavanje heuristički razgovor rasprava seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
moći definirati i rabiti osnovnu terminologiju vezanu za hrvatski razvijeni i kasni srednji vijek |
pismeni ispit aktivnost u nastavi seminarski rad seminarsko izlaganje |
predavanje heuristički razgovor rasprava seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
moći definirati temeljne historiografske teme i probleme | pismeni ispit aktivnost u nastavi seminarski rad seminarsko izlaganje |
predavanje heuristički razgovor rasprava seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
imati sposobnost staviti lokalne događaje i procese u širi europski kontekst |
pismeni ispit aktivnost u nastavi seminarski rad seminarsko izlaganje |
predavanje heuristički razgovor rasprava radionica seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje sudjelovanje na radionici |
moći opisati sadržaj najvažnijih ranosrednjovjekovnih izvora i definirati metodološke probleme njihovog korištenja |
pismeni ispit aktivnost u nastavi seminarski rad seminarsko izlaganje |
predavanje heuristički razgovor rasprava radionica seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje sudjelovanje na radionici |
biti kadri kritički analizirati historiografske interpretacije događaja i procesa | pismeni ispit aktivnost u nastavi seminarski rad seminarsko izlaganje |
Seminarsko izlaganje | samostalna analiza literature i izvora uspoređivanje primjera i zaključivanje |
obraditi seminarsku temu | seminarsko izlaganje seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,2 | 0% |
Pismeni ispit | 0,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,3 | 0% |
Usmeni ispit | 0,9 | 0% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni ispit uključuje faktografska pitanja te kraći esejski zadatak ili nekoliko pitanja koja zahtijevaju opsežniji odgovor. Studenti iz svakoga pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja su sljedeći:
seminarsko izlaganje 15 %
seminarski rad 15%
pismeni ispit 70 %
Studenti iznimnim i konstruktivnom zalaganjem na nastavi mogu uvećati konačnu ocjenu.
Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, izrada i obrana seminarskog rada te polaganje pismenog i usmenog dijela ispita.
Online izvori
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta