Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Jelaš, Danijel | 30 |
0 |
0 |
|
Plantosar, Petra | 0 |
0 |
15 |
Upoznavanje s najranijom poviješću i kulturom Hrvata, genezom nastanka prvih kneževina, teorijama o podrijetlu Hrvata, uvjetima u kojima su se naselili i stvorili jezgru najranije države. Razmatranje periodizacije hrvatske povijesti (kneževine i kraljevine): sličnosti i razlike. Pokazati značaj i ulogu hrvatske države na prostorima ostalih južnoslavenskih zemalja u ranom srednjem vijeku.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će:
Periodizacija povijesti Hrvata u srednjem vijeku,izvori i literatura; Teorije o podrijetlu i vremenu naseljavanja i pokrštavanja Hrvata; Prvi knezovi iz narodne dinastije; Hrvatska kraljevina; Crkvene i vjerske prilike u hrvatskim zemljama u ranom srednjem vijeku; Povijest Istre i njene značajke u ranom srednjem vijeku; Povijest Neretljanske oblasti (Humske zemlje i Travunije); Crkveni raskol i položaj hrvatskih zemalja u tom fenomenu.
predavanja, seminari i radionice
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje heuristički razgovor rasprava seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
posjedovati temeljna znanja o političkoj, društvenoj i kulturnoj povijesti Hrvata u ranom srednjem vijeku |
pismeni ispit aktivnost u nastavi seminarski rad seminarsko izlaganje |
predavanje heuristički razgovor rasprava seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
moći definirati i rabiti osnovnu terminologiju vezanu za hrvatski rani srednji vijek |
pismeni ispit aktivnost u nastavi seminarski rad seminarsko izlaganje |
predavanje heuristički razgovor rasprava seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
moći definirati temeljne historiografske teme i probleme vezane za hrvatski rani srednji vijek | pismeni ispit aktivnost u nastavi seminarski rad seminarsko izlaganje |
predavanje heuristički razgovor rasprava seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
imati sposobnost staviti lokalne događaje i procese u širi europski kontekst |
pismeni ispit aktivnost u nastavi seminarski rad seminarsko izlaganje |
predavanje heuristički razgovor rasprava radionica seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje sudjelovanje na radionici |
moći opisati sadržaj najvažnijih ranosrednjovjekovnih izvora i definirati metodološke probleme njihovog korištenja |
pismeni ispit aktivnost u nastavi seminarski rad seminarsko izlaganje |
predavanje heuristički razgovor rasprava radionica seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje sudjelovanje na radionici |
biti kadri kritički analizirati historiografske interpretacije događaja i procesa hrvatske ranosrednjovjekovne povijesti |
pismeni ispit aktivnost u nastavi seminarski rad seminarsko izlaganje |
Seminarsko izlaganje | samostalna analiza literature i izvora uspoređivanje primjera i zaključivanje |
obraditi seminarsku temu | seminarsko izlaganje seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,6 | 15% |
Pismeni ispit | 2,8 | 70% |
Seminarski rad | 0,6 | 15% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni ispit uključuje faktografska pitanja te kraći esejski zadatak ili nekoliko pitanja koja zahtijevaju opsežniji odgovor. Studenti iz svakoga pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja su sljedeći:
seminarsko izlaganje 15 %
seminarski rad 15%
pismeni ispit 70 %
Studenti iznimnim i konstruktivnom zalaganjem na nastavi mogu uvećati konačnu ocjenu.
Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, izrada i obrana seminarskog rada te polaganje pismenog i usmenog dijela ispita.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.