Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
ENGLESKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Milić, Goran | 15 |
15 |
0 |
Cilj je ukazati na značaj komplementacije glagola i pridjeva kako bi se u komunikaciji izbjegla moguća višeznačnost ili nejasnoća koja proizlazi iz uporabe pogrešnog komplementa i rezultira proizvodnjom neovjerenih ili neprihvatljivih rečenica te upoznati studente s karakteristikama frazalnih, odnosno višerječnih glagola u engleskom jeziku i vježbati s njima njihovu uporabu i značenje radi proširivanja leksikona i povećanja govorne kompetencije studenata obrađivanjem više stotina frazalnih glagola (najčešće semantički prazan glagol + čestica) iz dvije perspektive: prvo se proučavaju kombinacije glagola i čestica, a zatim se polazi od prototipnog značenja čestica i istražuju čestice kao radijalne kategorije. Također se obrađuju temeljne semantičke uloge primarnih gramatičkih relacija: subjekta, direktnog i indirektnog objekta, kao i problematika vezana uz njihovo pripisivanje i definiranje.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:
Kolegij upoznaje studente s pristupima komplementaciji kao temelju sintaktičkoga opisa i analize. Fokus se stavlja prvenstveno na komplemente ovisne o predikatoru, odnosno glagolskom dijelu rečenice kao okosnici sintaktičkoga ustroja, no obrađuju se i komplementi pridjeva.
Prije opisa komplementacije glagola i pridjeva mora se napraviti razlika između komplemenata (dopuna) i adjunkta (dodataka) jer samo komplementi ulaze u opis semantičke i sintaktičke valencije glagola i pridjeva. Na kolegiju se daje opis komplemenata predikatora s obzirom na njihove gramatičke relacije i semantičke uloge. Pritom će se pomnom analizom primjera sintaktičkih konstrukcija ponuditi argumenti za pristup tranzitivnosti kao skalarnome pojmu te istaknuti položaj i značaj pasivizacije pri određivanju vrste komplementacije. Nadalje, predstavit će se čimbenici koji ograničavaju ili onemogućuju pasivizaciju, kao i teorijski argumenti za njih. Kolegijem će se studentima predstaviti svojstva kodiranja i ponašanja primarnih gramatičkih relacija subjekt, direktni objekt i indirektni objekt te vrste komplemenata s obzirom na oblik (prijedložni izrazi, imenske fraze, klauzule). Uvest će se i tipologija vrsta komplementacije glagola na monotranzitivnu, ditranzitivnu i kompleksno tranzitivnu te studentima predstaviti kriteriji za razlikovanje rečenica s identičnom površinskom strukturom, kao i subkategorizacijski okviri glagola i pridjeva.
Nadalje, kolegij će se na početku baviti prirodom kategorije "višerječnih glagola" (multi-word verbs) kao specifičnih tipova predikatora glede njihova sintaktičko-semantičkog ustroja i ponašanja. Frazalni se glagoli ne javljaju u hrvatskom, a njihovo značenje nije suma značenja glagola i čestice te njihovo razumijevanje i uporaba predstavljaju veliki problem za neizvorne govornike engleskog jezika.
Na kolegiju se na temelju sintaktičkih i semantičkih kriterija zagovara razlikovanje triju vrsta frazalnih glagola prema tipu čestice (frazalni glagoli, prijedložni glagoli, frazalno-prijedložni glagoli), predlaže podjela čestica na adverbe i prijedloge. Obradit će se kriteriji za razlikovanje frazalnih od prijedložnih glagola (položaj nominalnog i pronominalnog objekta u odnosu na česticu, sintaktičko ponašanje u relativnim rečenicama i pitanjima). Uvodi se podjela frazalnih glagola s obzirom na tranzitivnost i njihovo ponašanje prilikom preoblike aktivnih u pasivne rečenice. Praktični dio kolegija sastoji se od rješavanja zadataka za vježbanje značenja i uporabe frazalnih glagola.
predavanja, vježbe
Nastavna metoda | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
|
|
|
|
|
|
i semantičke uloge |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,3 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,7 | 0% |
Konačna ocjena jest ocjena koja u dolje navedenoj skali odgovara prosjeku postotaka (%) ostvarenih na dvama obaveznim pismenim testovima.
70% - 76% = 2
77% - 85% = 3
86% - 92% = 4
93% - 100% = 5
Primjer izračunavanja ocjene:
Na primjer
Kolokvij 1: 85%
Kolokvij 2: 91%
(85%+91%) : 2 = 176:2 = 88%, tj. 4
Ukoliko student ne ostvari prolaz putem kolokvija (prosjek dvaju kolokvija manji od 70%), pristupa završnom pismenom ispitu. Tada konačna ocjena odgovara prosjeku ocjene iz kolokvija i ocjene na završnom ispitu. Npr. uz ocjenu iz kolokvija 1 i ocjenu iz završnog ispita 4, konačna ocjena jest (1+4) : 2 = 2.5, tj. 3
Konačna ocjena jest ocjena koja u dolje navedenoj skali odgovara prosjeku postotaka (%) ostvarenih na dvama obaveznim pismenim testovima.
70% - 76% = 2
77% - 85% = 3
86% - 92% = 4
93% - 100% = 5
Primjer izračunavanja ocjene:
Na primjer
Kolokvij 1: 85%
Kolokvij 2: 91%
(85%+91%) : 2 = 176:2 = 88%, tj. 4
Ukoliko student ne ostvari prolaz putem kolokvija (prosjek dvaju kolokvija manji od 70%), pristupa završnom pismenom ispitu. Tada konačna ocjena odgovara prosjeku ocjene iz kolokvija i ocjene na završnom ispitu. Npr. uz ocjenu iz kolokvija 1 i ocjenu iz završnog ispita 4, konačna ocjena jest (1+4) : 2 = 2.5, tj. 3
Izlazak na dva obvezna pismena testa s po 45% čine 90% uvjeta za priznavanje bodova, a redovito pohađanje nastave, aktivnost na satu izvršavanje domaćih zadataka čini 10% uvjeta za izvršenje obveza kolegija.