Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Selthofer, Josipa | 15 |
30 |
0 |
|
Velagić, Zoran | 0 |
0 |
0 |
Pružiti temeljna znanja o osnovnim metodama oblikovanja u vizualnim medijima. Od upoznavanja osnovnih grafičkih elemenata (točka, linija, kvadrat, krug, crno-bijelo, slovo, riječ, znak) do izrade cjelovitih jednostavnih projekata grafičkog dizajna. Stvoriti uvjete za istraživanje i produkciju gdje umjetnici-znanstvenici mogu raditi grafičkim tehnologijama i koristiti ih u umjetničkom i socijalnom kontekstu.
Kolegij pruža osnovu za razvijanje kreativno likovnog promišljanja o grafičkom dizajnu.
Na osnovi ovog predmeta student se treba osposobiti da:
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Uz upoznavanje osnovnih grafičkih elemenata (točka, linija, kvadrat, krug…), te prvih projekata iz oblasti grafičkog dizajna, studente se osposobljava za analitički pristup oblikovanju vizualnih komunikacija te analizu osnovnih ishodišta koja dovode do formiranja vlastitih kritičkih stavova kao preduvjeta za samostalan i kreativan rad. Sa stečenim iskustvom savladavaju i kompleksnije zadatke njegujući smisao za metodologiju rada kroz probleme znakovnosti, sloga, simbola, piktograma, plakatnih formi, suvremene problematike oblikovanja vizualnih komunikacija, analize oblika i funkcije vizualnih komunikacija. Studente se upoznaje s osnovama korištenja računala u grafičkom dizajnu.
predavanja, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | objasniti na koji se način tekst oblikuje u slog | kontinuirano praćenje provjeravanje znanja, aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | prepoznati kako se načela ručne izrade prijeloma za tisak mogu primijeniti u radu s grafičkim programima elektroničkog izdavaštva | kontinuirano praćenje provjeravanje znanja, aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
vježbe | odrađivanje zadataka pod vježbama | razlikovati različite pristupe grafičkom oblikovanju teksta i ukomponirana ilustracija | zadaci pod vježbama |
samostalan rad | postavljanje i rješavanje problema, izrada projekta | oblikovati špigl jednog izdanja, vodeći računa o njegovoj strukturi, temi, sadržaju, tekstu, ilustracijama, kao i financijskim i estetskim zahtjevima nakladnika i potencijalnog čitatelja | samostalni praktični uradak |
Kontinuirano praćenje, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Praktični rad, Zadaci pod vježbama
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirano praćenje | 0,36 | 10% |
Pismeni ispit | 1,08 | 30% |
Pohađanje nastave | 0,72 | 0% |
Praktični rad | 1,12 | 40% |
Zadaci pod vježbama | 0,72 | 20% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene.
Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: aktivnost i izlaganje pod vježbama: 20, pismeno provjeravanje znanja: 60, zadatci pod vježbama: 40, praktičan rad: 80.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110-125 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 126-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
Student ostvaruje pravo na potpis i polaganje ispita u slučaju ispunjavanja dvaju preduvjeta: (1) mora pohađati 70% nastave i (2) iz elemenata izrada zadataka i praktičan rad ostvario je minimalno 80 ocjenskih bodova. Studenti koji ne ostvare taj minimum bodova dužni su sljedeće akademske godine ponovno upisati i odslušati kolegij Grafički dizajn.
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, obavljenim zadatcima, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata; upitnik o stupnju zadovoljstva studenata ponuđenim sadržajem i njegovom izvedbom.