Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
ENGLESKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - prevoditeljski smjer) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Vidaković Erdeljić, Dubravka | 30 |
0 |
0 |
Cilj ovog predmeta je ukazati na vezu između jezika, kulture i mišljenja te na probleme koje ta međupovezanost izaziva u procesu prevođenja. Studenti će, između ostalog, ovladati vještinama potrebnim za prevladavanje takvih problema.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Predmet se sastoji od dva glavna dijela. U prvom dijelu govori se o načinima na koje je kultura zastupljena u jeziku te ulozi kulturalne komponente u jeziku. Tijekom nastave obrađuju se teme poput veze između jezika, kulture i mišljenja; kontrasta između univerzalističkog i relativističkog pogleda na jezik te utjecaja kulturalnih razlika na jezičnu strukturu i značenje. Predmet se također bavi i pitanjem kako jezik odražava način na koji ljudski um konceptualizira stvarnost.U drugom se dijelu govori o praktičnim problemima izazvanim međupovezanošću jezika, kulture i mišljenja, posebice problemom prevođenja za pojedinu kulturu specifičnih pojmova i koncepata
predavanja
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | protumačiti vezu između jezika i kulture te jezika i mišljenja | aktivnost studenta u nastavi, pismeni ispit |
predavanje, zadatak čitanja i analize primjera, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | usporediti različite teorije koje tematiziraju odnos jezika, kulture i mišljenja | aktivnost studenta u nastavi, pismeni ispit |
predavanje, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | riješiti probleme povezane s prevođenjem kulturno0specifičnih pojmova | aktivnost studenta u nastavi, samostalno istraživanje |
grupna rasprava, samostalni istraživački zadatak, izlaganje | postavljanje i rješavanje problema, analiza izvora literature, samostalna uporaba literature, primjena naučenog | predložiti vlastita pitanja i teme za daljnja istraživanja veze između jezika, kulture i mišljenja | aktivnost studenta u nastavi, samostalno istraživanje |
grupna rasprava, samostalni istraživački zadatak, izlaganje | postavljanje i rješavanje problema, analiza izvora literature, samostalna uporaba literature, usmeno izlaganje, primjena naučenog | ispitati primjenjivost odgovarajućih teorija na vlastita istraživanja vezana uz odnos jezika, kulture i mišljenja | aktivnost studenta u nastavi, samostalno istraživanje, usmeno izlaganje |
Kolokvij, Pohađanje nastave, Referat
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kolokvij | 1,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Referat | 0,75 | 0% |
Konačna ocjena sastoji se od ocjena pismenog rada i usmenog izlaganja.
Provođenje ankete sa studentima po završetku kolegija.