Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
FILOZOFIJA -PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Krivak, Marijan | 30 |
0 |
0 |
|
Sekulić, Damir | 0 |
0 |
30 |
Ovaj kolegij nastoji pružiti uvid u osnove klasičnog njemačkog idealizma. Tome stremi preko elaboracije povijesnog mišljenja i povijesnog značenja Kanta, Fichtea, Schelinga i Hegela za povijest filozofije. Preko izlaganja filozofskih pozicija ovih klasičnih mislilaca, kao i preko suočavanja s njihovim tekstovima, pokušava se pružiti pojmovni i kategorijalni aparat za razumijevanje njihova značenja za »povijest filozofije« kao disciplinu.S druge strane, nastoji se pokazati epohalnost, ali i aktualnost promišljanja Kanta i Hegela za poimanje »našega svijeta«. Kolegij želi i pružiti jedno shvaćanje filozofije koja u ovoj vidi mogućnost kritičkog odnošenja prema stvarnosti u kojoj aktualno obitavamo. Cilj je pokazati/dokazati nužnost upravo »filozofskog« promišljanja zbilje, i to onkraj počesto nam »zadanog realiteta« kao nepromjenjivog. Stoga nam je »klasični njemački idealizam« i sugovornik u nastojanju za filozofskim »domišljanjem« svakovrsne mogućnosti promjene jedinog modela svijeta koji nam se nudi. Kant, Fichte, Schelling i Hegel daju uvid svjetovnosti, vremenitosti i povijesnosti svijeta kao povrat smislenosti egzistencije. Konačni je cilj: razvijanje samostalnog promišljanja na njihovu tragu!
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Sadržaji predavanja i seminara su sljedeći:
.
Očekuje se da studenti kroz sadržaj predmeta usvoje sljedeća znanja, kompetencije i vještine:
predavanja, seminari i radionice
Predavanje | Slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | prepoznati novum NJEMAČKOG KLASIČNOG IDEALIZMA u povijesti novovjekovne filozofije | Aktivnost studenata u nastavi, kolokviji kao kontinuirano praćenje građe |
Predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize teksta | Slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | analizirati odnos između Kantova kriticizma i Fichteove spekulativne filozofije |
Seminarski rad, sustavno razmatranje filozofskih problema |
Predavanje, grupna rasprava | Analiza literature, rasprava o povijesnim utjecajima, zaključivanje | Usporediti filozofijske i umjetničke elemente u Schellingovoj Filozofiji umjetnosti |
Seminarski rad, sustavno opažanje, slušanje izlaganja |
Seminarsko izlaganje, diskusija | Suradnja, aktivno povijesno-filozofijsko uspoređivanje | samostalno utvrditi značenje Hegelove dijalektičke filozofije za kasniji razvoj Marxove revolucionarne misli | Seminarski rad, kolokviji, usmeni ispit |
Kolokvij, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Završni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kolokvij | 1 | 40% |
Pohađanje nastave | 0,25 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 10% |
Završni ispit | 1,25 | 50% |
Rad studenta na predmetu vrednovat će se i ocjenjivati tijekom nastave, kroz seminarski rad (10%), na kolokvijima
tijekom semestra (40%), te na završnom usmenom ispitu (50%) i kroz pozitivno ocijenjen seminarski rad.
Seminarski rad – izvrstan (5)
Kolokviji – izvrstan (5)
Završni usmeni ispit – vrlo dobar (4)
(5 x 0,1) + (5 x 0,4) + (4 x 0,5) = 0,5 + 2 + 2 = 4,5
Konačna ocjena 4,5 → izvrstan (5)
Obveze studenata na predmetu su sljedeće: