Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
FILOZOFIJA -PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Balić, Davor | 0 |
0 |
0 |
|
Potlimbrzović, Hrvoje | 45 |
30 |
0 |
Studenti trebaju ovladati formaliziranim logičkim jezikom te logičkim metodama i tehnikama na razini elementarne logike. Ta logička sredstva studenti trebaju moći upotrijebiti u logičkoj analizi običnog i znanstvenog diskursa, kao i u analizi i izgradnji temeljnih filozofskih pojmova i postavki.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će biti u mogućnosti:
Iskazna logika. Logika prvog reda s istovjetnošću. Sintaksa logičkog jezika. Semantika (teorija modela). Deduktivni sustav (naravna dedukcija). Prevođenje s i na logički jezik. Istinitost. Zadovoljenost formule. Zadovoljivost skupa iskaza. Semantička posljedica. Valjanost zaključka i iskaza. Semantička istovrijednost. Metoda istinosnog stabla. Dokazna pravila. Dokazljivost. Sintaktička valjanost. Poučak. Sintaktička istovrijednost. Sintaktička nesuvislost. Disjunktivni normalni oblik. Konjunktivni normalni oblik. Preneksni normalni oblik.
seminari i radionice, vježbe
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize primjera, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, aktivno sudjelovanje | osposobiti se za korištenje osnovnih logičkih pojmova | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja, postavljanje i rješavanje problema, aktivno sudjelovanje | prevoditi rečenice naravnoga jezika na formalizirani logički jezik | kontinuirana provjera znanja, pohađanje nastave, pismeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja, postavljanje i rješavanje problema, aktivno sudjelovanje | izvježbati se u primjeri logičkih metoda | kontinuirana provjera znanja, pohađanje nastave, pismeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja, postavljanje i rješavanje problema, aktivno sudjelovanje | izgraditi istinosno stablo za izvođenje formalnog dokaza | kontinuirana provjera znanja, pohađanje nastave, pismeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize primjera, grupna rasprava | rasprava, sustavno opažanje i zaključivanje, postavljanje i rješavanje problema | iskazati odgovornost prema sadržaju kolegija i obvezama | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,15 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,5 | 0% |
Pismeni ispit | 2 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,85 | 0% |
Rad studenata na predmetu vrednovat će se i ocjenjivati na sljedeće načine: kolokvijima, seminarskim radom i pismenim ispitom. Pismeni ispit donosi 40% bodova, dva kolokvija 30% bodova, seminarski rad 20% bodova, a pohađanje nastave i aktivnost na nastavi 10% bodova.
Student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100 % ocjene.
Ocjena se izračunava na sljedeći način:
(pismeni ispit x 0,4) + (dva kolokvija x 0,3) + (seminarski rad x 0,2) + (aktivnost u nastavi x 0,1).
Primjer izračunavanja ocjene:
pismeni ispit – 4
dva kolokvija – 5
seminarski rad – 5
aktivnost u nastavi - 5
(4 x 0,4) + (5 x 0,3) + (5 x 0,2) + (5 x 0,1) = 1,6 + 1,5 + 1 + 0,5 = 4,6
Konačna ocjena 4,6 → izvrstan (5)
- Jakić, Mirko. 2008. Logika I. Za prvostupničku razinu sveučilišnog obrazovanja (Zagreb: Školska knjiga, 2008); odabrana poglavlja.
- Kovač, Srećko; Žarnić, Berislav. 2008. Logička pitanja i postupci. Problemski uvod u elementarnu logiku (Zagreb: KruZak, 2008); odabrana poglavlja.
- Macan, Ivan. 2005. Uvod u tradicionalnu logiku, priručnik za studente FFDI (Zagreb: Filozofski fakultet Družbe Isusove u Zagrebu, 2005); odabrana poglavlja.
- Petrović, Gajo. 1996. Logika, 24. izdanje (Zagreb: Element, 1996); odabrana poglavlja.
- Skelac, Ines; Kardum, Marko; Skansi, Sandro. 2020. Logika: udžbenik za 3. razred gimnazija (Zagreb: Element, 2020); odabrana poglavlja.
- Moody, Ernest A. 1970. »Srednjovjekovna logika«, u: Arthur N. Prior, Historija logike. Preveo: Branko Petrović. Dodatak: Max Black, Indukcija (Zagreb: Naprijed, 1970), pp. 57–77.