Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
ljetni |
izborni |
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 3.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Ćurak, Silvija | 15 |
0 |
30 |
Upoznati studente sa štokavskim narječjem, njegovim jezičnim osobinama, prostorom na kojem se ostvaruje, omogućiti studentu prepoznavanje navedenoga narječja u pisanim i govorenim tekstovima, omogućiti razumijevanje teksta na štokavskom narječju
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Budući da su studenti odslušali Hrvatsku dijalektologiju (kao obvezni kolegij), kolegij Štokavsko narječje ograničava se na jezični prikaz strukture sustava štokavskoga narječja.
Posebno se obrađuje fonetika, fonologija, morfologija, tvorba, sintaksa i leksičko blago.
Fonetska i fonološka problematika obuhvaća opis osnovnih samoglasničkih, suglasničkih i naglasnih izoglosa štokavskoga narječja.
Morfologija i tvorba riječi opisuju paradigmatske i sufiksalne odnose promjenjivih vrsta riječi te osnovni inventar nepromjenjivih vrsta riječi.
Leksik donosi presječke pojedinih slojeva s gledišta frekvencije, starine, sociolingvistike i dr.
Kolegij Štokavsko narječje omogućuje budućem profesoru razumijevanje dijalektalnih tekstova. Kolegij studente osposobljuje za proučavanje hrvatskih narodnih govora na svim jezičnim razinama te omogućuje potpuno razumijevanje cjelokupnoga narodnog života. U tom smislu hrvatska dijalektologija postaje podlogom za interdisciplinarni studij (etnologije, muzikologije, kazališta, televizije itd.). Kolegij, također, studente upoznaje sa suvremenom metodologijom sinkronijskoga opisa dijalekta te buduće profesore osposobljuje za samostalan teorijski rad i kritički i stvaralački odnos prema jezičnoj teoriji.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature i primjera | prepoznati dijalektalne tekstove | aktivnost studenata na nastavi, usmeni ispit |
seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, rasprava | objasniti hrvatske narodne govore na svim jezičnim razinama što omogućuje potpuno razumijevanje cjelokupnoga narodnog života | seminarski rad, usmeni ispit, refleksivni osvrt na nastavne sadržaje |
predavanja, samostalni istraživački zadatak | slušanje izlaganja, izrada projekta, analiza izvora literature | imenovati suvremenu metodologiju sinkronijskoga opisa dijalekta što osposobljuje za samostalan teorijski rad i kritički i stvaralački odnos prema jezičnoj teoriji | samostalno istraživanje i projektna aktivnost, završno izvješće |
samostalni istraživački zadatak, seminarsko izlaganje, diskusija | slušanje izlaganja, grupna diskusija, analiza primjera | napraviti samostalno terensko istraživanje jednog štokavskog govora | samostalno istraživanje, aktivnost studenata na nastavi, seminarski rad |
Istraživanje, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Istraživanje | 0,5 | 20% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,5 | 10% |
Pohađanje nastave | 0,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 30% |
Usmeni ispit | 1 | 40% |
Položen usmeni ispit, provedeno istraživanje, napisan i javno predstavljen seminarski rad.
Aktivnost studenata prati se i procjenjuje tijekom cijeloga nastavnoga procesa, te se svaki od programom predviđenih zadataka vrjednuje kao sastavni dio konačne ocjene.