Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Ćurak, Silvija | 30 |
0 |
0 |
|
Sesar, Matea | 0 |
30 |
0 |
Kolegij Povijest hrvatskog jezika 1 studente upoznaje s temeljima hrvatske jezične povijesti na prijelazu iz staroslavenskoga razdoblja pa sve do suvremenih jezičnih zbivanja. Cilj je kolegija pružiti znanja o razvoju hrvatskoga jezičnog sustava na svim jezičnim razinama (fonologija, morfologija, tvorba, sintaksa, leksik), ukazati na razvojni put hrvatskoga jezika unutar slavenske jezične zajednice, ukazati na prve zapise na hrvatskom jeziku, upoznati razvojni tijek hrvatske latinice od njezinih početaka do danas. Definirat će se predstandardna i standardna razdoblja hrvatskoga jezika. Cilj je kolegija jezično i sadržajno razumijevanje starih hrvatskih tekstova.
Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:
predavanja, vježbe
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4. Metoda procjene |
predavanja zadatak čitanja i analize literature i primjera |
aktivno slušanje, sustavno opažanje i zaključivanje, usmjeren rad na tekstu | samostalno opisati stare hrvatske tekstove | aktivnost studenata na nastavi pisani ispit |
vježbe | usmjeren rad na tekstu, dijaloška metoda | napraviti transkripciju i transliteraciju starih hrvatskih tekstova | aktivnost studenata na nastavi kolokvij |
vježbe | usmjeren rad na tekstu dijaloška metoda |
jezično analizirati stare hrvatske tekstove na svim jezičnim razinama (fonološka, morfološka, tvorbena, sintaktička i leksička) | aktivnost studenata na nastavi pisani ispit |
predavanje vježbe |
aktivno slušanje, dijaloška metoda | razlikovati stari hrvatski naglasni sustav od suvremenog hrvatskog naglasnog sustava | pisani ispit |
predavanje | aktivno slušanje, razgovor | argumentirati predstandardizacijske i standardizacijske procese hrvatskog jezika | pisani ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Pismeni ispit | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,6 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene u obzir se uzima ocjena iz završnoga pisanog ispita: 100% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga pisanog ispita.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60% ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Studenti su obvezni:
Studentska anketa.