Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Belaj, Branimir | 30 |
30 |
0 |
|
Kostanjevac, Domagoj | 0 |
30 |
0 |
Cilj je kolegija Osnove jezične kulture upoznati studente s osnovnim činjenicama iz povijesti hrvatskoga pravopisa, suvremene pravopisne problematike, upoznati ih s nastankom i razvojem standardnoga jezika te s osnovnim pojmovima iz teorije standardnoga jezika odnosno s razlikama između jezika kao standarda, jezika kao sustava, kodifikacije, uzusa i govora. Kolegijem je također predviđeno i usvajanje temeljnih znanja iz gramatike hrvatskoga jezika (morfosintakse), ali i fonologije i fonetike, u prvom redu znanja koja se tiču glasovnih promjena i tvorbe glasova. Studenti također moraju biti osposobljeni za praktičnu primjenu tih usvojenih znanja, odnosno za njihovu primjenu na tekstu, što je cilj vježbi na predmetu.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Temeljni su programski sadržaji u okviru kolegija Osnove jezične kulture pojam norme i vrste normi, načela standardizacije i načela standardnosti, princip elastične stabilnosti, osnovica i nadgradnja standardnoga jezika, razlikovanje hrvatskoga standardnog jezika od hrvatskoga književnog jezika i književnih jezika Hrvata, razlikovanje jezika kao standarda, jezika kao sustava, kodifikacije, uzusa i govora, razlikovanje puristički utemeljenoga pristupa normiranju leksika i značenjski (kontekstualno) utemeljenoga, konjugacijski tipovi, osnova i nastavak, rečenični dijelovi, vrste rečenica, osnovne činjenice iz povijesti hrvatskoga književnog jezika u 19. i 20. stoljeću te teorijski okvir hrvatskoga pravopisa. Vježbe u okviru predmeta Osnove jezične kulture zamišljene su kao praktična primjena znanja iz hrvatskoga pravopisa i gramatike na tekstovima zasićenim pogreškama, odnosno studenti vježbaju lekturu teksta.
predavanja, vježbe
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4. Metoda procjene |
predavanja grupna rasprava zadatak analize primjera |
slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje u raspravi, suradnja, sustavno opažanje i zaključivanje, traženje i analiziranje primjera | prezentirati osnovne činjenice iz povijesti hrvatskoga pravopisa i suvremene pravopisne problematike | kolokvij pismeni ispit |
predavanja grupna rasprava zadatak analize primjera |
slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje u raspravi, suradnja, sustavno opažanje i zaključivanje, traženje i analiziranje primjera | prepoznati razlike između jezika kao standarda, jezika kao sustava, kodifikacije, uzusa i govora | kolokvij pismeni ispit |
predavanja grupna rasprava zadatak analize primjera |
slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje u raspravi, suradnja, sustavno opažanje i zaključivanje, traženje i analiziranje primjera | opisati nastanak i razvoj standardnoga jezika | kolokvij pismeni ispit |
predavanja grupna rasprava zadatak analize primjera |
slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje u raspravi, suradnja, sustavno opažanje i zaključivanje, traženje i analiziranje primjera | pokazati temeljna znanja iz gramatike hrvatskoga jezika (morfosintakse), ali i fonologije i fonetike, u prvom redu znanja koja se tiču glasovnih promjena i tvorbe glasova | kolokvij pismeni ispit |
predavanja grupna rasprava zadatak analize primjera |
slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje u raspravi, suradnja, sustavno opažanje i zaključivanje, traženje i analiziranje primjera | razlikovati temeljne pojmove iz područja jezikoslovne kroatistike | kolokvij pismeni ispit |
predavanja debata |
slušanje izlaganja, organizacija debate, aktivno sudjelovanje u debati | primijeniti stečena znanja u pismenim i govornim vježbama | kolokvij pismeni ispit aktivnost na nastavi |
Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,5 | 0% |
Pismeni ispit | 0,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,6 | 0% |
Usmeni ispit | 0,4 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir aktivnost na nastavi i ocjena iz završnoga pisanog ispita: 30% konačne ocjene čini ocjena iz aktivnosti na nastavi, a 70% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga pisanog ispita. Ukoliko student ne ostvari pozitivnu ocjenu iz aktivnosti na nastavi, ocjena iz završnoga pisanog ispita čini 100% konačne ocjene.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Redovito pohađanje nastave, polaganje jednoga kolokvija, pisani i usmeni ispit.
Studentska anketa.