Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Njari, Denis | 30 |
0 |
0 |
|
Lovaš, Eldina | 0 |
0 |
15 |
Studentima pružiti temeljna povijesna znanja međusobnih odnosa carstva i papinstva u srednjem vijeku, dati objašnjenja uzročno-posljedičnih veza među pojedinim povijesnim procesima i pojavama tijekom srednjeg vijeka, identificirati pojedine povijesne probleme i otvorena pitanja karakteristična za crkvenu povijest i odnose carstva i papinstva u srednjem vijeku.
Po završetku nastave iz kolegija student će moći:
Crkveni raskol 1054. godine. Lateranski sabor i borba protiv laičke investiture, simonije, indulgencije i zadržavanje celibata. Veliki papa Grgur VII. i njegov diktat. Sukob papa i njemačkih careva od XI.-XIII. stoljeća. Osnivanje crkvenih redova (franjevaca, dominikanaca, templara, ivanovaca-hospitalaca, pavlina, jezuita i drugih). Vormski konkordat i kompromis pape i Henrika V. Odnos pape Aleksandra III. i Fridrika I. Barbarosse. Sukobi papa i francuskih kraljeva (Avinjonsko ropstvo). Odnosi papa i engleskih kraljeva (smrt Thomasa Becketta). Pojava reformatorskih ideja i stav crkve.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna metoda | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, sustavno opažanje | razložiti temeljna znanja o karakteristikama i obilježjima carstva i papinstva u razdoblju srednjega vijeka | aktivnost studenta u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, sustavno opažanje | razložiti temeljne procese djelovanja najutjecajnijih crkvenih i svjetovnih osoba navedenog razdoblja | aktivnost studenta u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, sustavno opažanje | usporediti međusobne veze i odnose carstva i papinstva u srednjem vijeku | aktivnost studenta u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, sustavno opažanje | objasniti bitne odrednice crkvenog raskola, održavanih crkvenih sabora, osnivanja crkvenih redova, pojave reformatorskih ideja i ostalih obilježja crkvene povijesti toga vremena | aktivnost studenta u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature | vrednovati najvažnije izvore i literaturu navedenog kolegija | usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 10% |
Pismeni ispit | 0 | 60% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,55 | 20% |
Usmeni ispit | 1,1 | 10% |
Izrada seminarskog rada kao preduvjet za izlazak na usmeni ispit.
Prate se rezultati ispita i napisanih seminarskih radova za svaku generacijsku skupinu uz respektiranje mišljenja studenta o obimu i realizaciji programa, načinima realizacije te mogućnostima studenata da utječu na realizaciju. Provođenje anonimne ankete sa studentima po završetku kolegija, analiza uspješnosti studenata.