Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
izborni |
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Zadravec, Tamara | 15 |
15 |
15 |
Upoznati studente s teorijskim spoznajama i pojavnim oblicima knjižničnih usluga i programa za djecu i mladež u svijetu i Hrvatskoj, a poglavito:
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Studenti se upoznaju s djelovanjem knjižnice za djecu i knjižnice za mladež u okviru cjeline narodne knjižnice i s načinima prožimanja pedagoške, sociološke i kulturološke dimenzije knjižnice za djecu i mladež; odgoj za razvoj, demokraciju i globalno razumijevanje kao osnova programa i usluga za mlade korisnike; razvojne značajke dobi korisnika i njihov utjecaj na čitateljske interese, informacijske potrebe, pismenost i slobodno vrijeme; specifičnosti rada knjižnica za djecu i mladež s obzirom na dob korisnika (knjižnične usluge i programi za djecu predškolske, rane školske dobi i programi za tinejdžere); roditelji i prosvjetni djelatnici kao korisnici dječjih odjela; analiza potreba (aktualni i potencijalni korisnici); animacija potencijalnih korisnika za knjižnicu i čitanje (marketing; za djecu, za tinejdžere, za roditelje); planiranje usluga i programa za djecu i mladež.
Drugu cjelinu predstavljaju znanja vezana uz organizaciju rada, kontinuirane i povremene aktivnosti, prostorne i materijalne uvjete, specifičnosti uređenja, projekte model knjižnica, evaluaciju usluga i programa za djecu i mladež.
Treća se cjelina bavi pitanjima vezanim uz čitanje, pismenost (različite vrste), obiteljsku pismenost – projekti i programi za poticanje i promicanje (u svijetu i u Hrvatskoj), informacijske potrebe i pristup informacijama za djecu i mladež, razvojnim pravima djeteta (Konvencija o pravima djeteta), slobodnim pristupom informacijama i ograničenja (zakonska, tehnička i strateška rješenja; uspješnost i neuspješnost), potporom učenju i nastavnom procesu.
Četrvrta cjelina odnosi se na organizaciju i vrednovanje informacijske službe u odnosu na specifičnosti korisnika (izravnih – djece i posrednika – roditelja), informacijska pomagala za djecu, za tinejdžere, za roditelje, za prosvjetne djelatnike, specifičnosti programa i usluga za djecu i mladež s posebnim potrebama i u posebnim okolnostima, djelovanje knjižnice u lokalnoj zajednici s osobitostima knjižnice za djecu i knjižnica za mladež kao informacijskog središta lokalne sredine, identifikacijom partnera za suradnju, stvaranje mreže potpore djeci i mladima, kompetencijama i odgovornostima, te knjižničnim uslugama za djecu i mladež u međunarodnim smjernicama i u hrvatskim standardima.
predavanja, seminari i radionice, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanja | slušanje predavanja, praćenje literature, rasprava | identificirati teorijske spoznaje knjižničarstva za djecu i mladež | aktivno sudjelovanje na predavanjima, (kontinuirano praćenje preporučene literature), dva kolokvija |
predavanja | slušanje predavanja, praćenje literature, rasprava | razlikovati pojavne oblike knjižničnih usluga i programa za djecu i mladež | aktivno sudjelovanje na predavanjima, (kontinuirano praćenje preporučene literature), dva kolokvija |
seminarsko izlaganje | seminarska raspravišta, samostalan rad na izradi seminarskog uratka | procijeniti potrebe za programima i uslugama za djecu i mladež u narodnim knjižnicama | aktivno sudjelovanje na seminarima, (kontinuirano praćenje preporučene literature), završni seminarski rad |
seminarsko izlaganje | seminarska raspravišta, samostalan rad na izradi seminarskog uratka | napraviti plan razvoja programa i usluga za djecu i mladež u narodnim knjižnicama | aktivno sudjelovanje na seminarima, (kontinuirano praćenje preporučene literature), završni seminarski rad |
vježbe | vježbanje naučenog, simulacija različitih situacija u praksi | napraviti plan razvoja programa i usluga za djecu i mladež u narodnim knjižnicama | aktivno sudjelovanje na vježbama, kontinuirano praćenje preporučene literature |
vježbe | vježbanje naučenog, simulacija različitih situacija u praksi | vrjednovati programe i usluge za djecu i mladež u narodnim knjižnicama | aktivno sudjelovanje na vježbama, kontinuirano praćenje preporučene literature |
vježbe | vježbanje naučenog, simulacija različitih situacija u praksi | izvoditi programe i usluge na dječjim odjelima i odjelima za mladež u narodnim knjižnicama | aktivno sudjelovanje na vježbama, kontinuirano praćenje preporučene literature |
Kontinuirana provjera znanja, Kontinuirano praćenje, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 1 | 0% |
Kontinuirano praćenje | 0,75 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,75 | 0% |
Pri utvrđivanju konačne ocjene, u obzir se uzima sljedeće:
pohađanje predavanja, vježaba i seminara (70% minimalno), samostalan rad, kolokviji
Preporučena:
Sustavno praćenje časopisa:
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, obavljenim zadatcima, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata; upitnik.