Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Glušac, Maja | 15 |
15 |
0 |
Cilj je kolegija upoznati studente s obilježjima naglasnog sustava hrvatskoga standardnog jezika, s razlikama propisane i uporabne naglasne norme te odnosom hrvatskoga standardnoga jezika prema naglasnim ustrojstvima štokavskog, kajkavskog i čakavskog narječja.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Prozodija, prozodemi, prozodijska obilježja, naglasak, uloga naglasnih jedinica, raspodjela naglasaka, riječi s dvama naglascima, naglasne dvostrukosti, prednaglasnice, zanaglasnice, naglasne cjeline, prenošenje naglaska na prednaglasnicu, morfološko ustrojstvo jezika i naglasak, leksičko ustrojstvo jezika i naglasak, odnos hrvatskoga standardnog jezika prema naglascima štokavskog, kajkavskog i čakavskog narječja, naglasci u priručnicima hrvatskoga jezika, naglasna norma i jezična uporaba.
predavanja, vježbe
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4. Metoda procjene |
predavanje | slušanje predavanja, sustavno opažanje i zaključivanje | objasniti pojmove koji se rabe u akcentologiji | usmeni ispit pismeni ispit |
vježbe | sustavno opažanje i zaključivanje, primjena naučenoga, vježbanje | razlikovati naglaske hrvatskoga standardnog jezika | aktivnost studenata u nastavi kolokvij |
samostalni zadatci vježbe |
analiza primjera, sustavno opažanje i zaključivanje, primjena naučenoga, vježbanje, usmeno izlaganje, rasprava | razlikovati naglasni sustav hrvatskoga standardnog jezika od naglasnoga sustava nestandardnih idioma | usmeni ispit pismeni ispit |
samostalni zadatci vježbe seminarski rad |
analiza literature, analiza primjera, sustavno opažanje i zaključivanje, rasprava, usmeno izlaganje | analizirati naglasne dvostrukosti | aktivnost studenata u nastavi usmeni ispit |
seminarski rad samostalni zadatci |
analiza literature, analiza primjera, sustavno opažanje i zaključivanje, rasprava | kritički analizirati naglaske u priručnicima hrvatskoga jezika | aktivnost studenata u nastavi |
samostalni zadatci vježbe |
analiza literature, analiza primjera, rasprava | objasniti razlike između propisane i uporabne naglasne norme | aktivnost studenata u nastavi usmeni ispit pismeni ispit |
Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,2 | 0% |
Pismeni ispit | 0,4 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,8 | 0% |
Seminarski rad | 0,2 | 0% |
Usmeni ispit | 0,4 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjene iz seminarskog rada, kolokvija, pisanoga ispita i završnoga usmenog ispita: po 10% konačne ocjene čine ocjene seminarskog rada i kolokvija (što čini 20% konačne ocjene), 30% konačne ocjene čini ocjena iz pisanoga ispita, a 50% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Studenti su obvezni položiti jedan kolokvij koji je uvjet za izlazak na pismeni ispit. Usmeni se ispit temelji na rezultatima kolokvija i pismenog ispita. Studenti su obvezni osluškivati i analizirati govor u medijima i bilježiti odstupanja od izvornoga standardnog naglašavanja te svoja zapažanja izložiti u petminutnom izlaganju.