Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Tomas, Domagoj | 30 |
0 |
0 |
|
Lovaš, Eldina | 0 |
0 |
15 |
„Mađarska povijest“ treba pružiti određeni uvid ili "mapu" razvoja mađarskog društva. Proučavati će se osnove mađarske povijesti te istraživati institucionalni i društveni razvoj. Na kraju predavanja i seminara studenti bi trebali imati opći, globalni uvid u mađarsku povijest i historiografiju. Programski će se obraditi pregled razvoja Mađarske od početaka do danas
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:
Srednjovjekovna Ugarska:
Seobe i stvaranje mađarske države, Srednjovjekovna Ugarska u stvaranju podunavskog kraljevstva, Ustrojstvo vlasti u Ugarskoj, Mađarska privreda u srednjem vijeku
Ugarska na početku novog doba:
Podela Ugarske na tri dijela, Uspon Erdelja,
Ponovno ujedinjenje Ugarske u Habsburšku imperiju
Uspon kapitalizma u Ugarskoj:
Uticaj francuske revolucije u doba reformi, Revolucija 1848-1849., Razdoblje apsolutizma i dualizma, Nagodba i Austro-Ugarska kao imperij proturječja,
Narodi i narodne manjine u dualizmu, Mađarska u Prvom svjetskom ratu i Trianonski ugovor
Mađarska nakon 1918. godine:
Revolucije 1918. i 1919. godine, Mađarska između dvaju svjetskih ratova, Mađarska u Drugom svjetskom ratu, Mađarska na socijalističkom putu, Mađarska postsovjetske dominacije, Mađarska od 1989.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna metoda | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
predavanje, seminarski rad zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje izlaganja, sustavno opažanje, rasprava | kritički raspravljati o seobi i stvaranju mađarske države, o srednjovjekovnoj Ugarskoj u stvaranju podunavskog kraljevstva, o ustrojstvu vlasti u Ugarskoj | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad. usmeni ispit |
predavanje, seminarski rad zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje izlaganja, sustavno opažanje, rasprava | objasniti okolnosti podjele Ugarske na tri dijela, uspona Erdelja, ponovnog ujedinjenja Ugarske u Habsburšku imperiju | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad. usmeni ispit |
predavanje, seminarski rad zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje izlaganja, sustavno opažanje, rasprava | razumjeti sadržajne elemente utjecaja francuske revolucije u doba reformi i revoluciji 1848-1849., o razdoblju apsolutizma i dualizma, o Nagodbi i Austro-Ugarske kao imperiju proturječja | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad. usmeni ispit |
predavanje, seminarski rad zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje izlaganja, sustavno opažanje, rasprava | posjedovati znanje o narodima i narodnim manjinama u dualizmu, o Mađarskoj u Prvom svjetskom ratu i Trianonskom ugovoru | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad. usmeni ispit |
predavanje, seminarski rad zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje izlaganja, sustavno opažanje, rasprava | posjedovati kritička znanja o revoluciji 1918. i 1919. godine, o Mađarskoj između dvaju svjetskih ratova, o Mađarskoj u Drugom svjetskom ratu, o Mađarskoj na socijalističkom putu, o Mađarskoj postsovjetske dominacije, o Mađarskoj od 1989. | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad. usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni/usmeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 20% |
Pismeni/usmeni ispit | 1 | 50% |
Pohađanje nastave | 1 | 0% |
Seminarski rad | 0,6 | 30% |
Usmenim i pismenim načinom, seminarskim radovima.
Sveučilišna anketa, analiza kvalitete izvedbe nastave.