Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g., 2.g. |
zimski |
izborni |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g., 2.g. |
zimski |
izborni |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - prevoditeljski smjer) | 1.g., 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Jozić, Ivana | 15 |
0 |
15 |
Cilj je kolegija obraditi gore navedene tematske cjeline, te se očekuje da će studenti moći:
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Tekstna lingvistika pobuđuje veliko zanimanje kako lingvista tako i prevoditelja, te unutar lingvističke analize teksta na jednostavan i pristupačan način objašnjava temeljne pojmove suvremenih lingvističkih disciplina: pragmalingvistike, tekstne lingvistike i teorije govornih činova. Istovremeno, ona se oslanja na temeljne lingvističke znanosti, morfologiju i sintaksu te iz jedne nove perspektive pokazuje zainteresiranima put k suvremenom shvaćanju teksta kako lingvističke tako i informatičke i sociološke pojave. Ono što tekst odvaja od tradicionalne gramatike je to da je ponajprije on a ne rečenica shvaćen kao osnovna jedinica. Nadalje, u ovakvomu je pristupu naglasak stavljen na praktično predstavljanje teksta te na razliku između strukture i funkcije teksta. Svoje mjesto u ovomu kolegiju imat će i vještina razumijevanja teksta što je jako bitno za studente stranoga jezika, budući da je većina njihove primarne a i sekundarne literature na stranim jezicima. Dotaći će se i pojmovi koji u modernom shvaćanju jezika igraju veliku ulogu a to su kontekst i koncept. Obradit će se i dosta tekstnih vrsta na kojima će se moći praktično primijeniti stečena znanja te na jednostavan i zanimljiv način naći vlastiti put k razumijevanju teksta.
Kolegij je osmišljen tako da se u prvomu dijelu seminara obrađuju teorijska polazišta, a u drugomu, praktičnom, dijelu radit će se na primjerima. U sklopu kolegija obradit će se sljedeće tematske jedinice: Pojam teksta: uporaba riječi «tekst» u svakodnevnom jeziku, Lingvistički pojam teksta: kako ga shvaća tekstna lingvistika, Analiza stukture teksta: rečenica kao osnovna tekstna jedinica; Pojam referencije i koreferencije, Tematski uvjeti koherentnosti teksta; Osnove razvijanja teme, Analiza funkcije teksta; Pojam funkcije teksta, Osnovne tekstne funkcije; Analiza na primjeru te Analiza tekstnih vrsta.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, grupna rasprava, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje predavanja, rasprava, slušanje seminarskog izlaganja, rasprava, zaključivanje, aktivno sudjelovanje | analizirati tekstne vrste u konkretnom jezičnom materijalu | aktivnost studenata u nastavi, izlaganje seminarskog rada, pismeni ispit |
predavanje, grupna rasprava, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje predavanja, rasprava, slušanje seminarskog izlaganja, rasprava, zaključivanje, aktivno sudjelovanje | prepoznati funkcije teksta | aktivnost studenata u nastavi, izlaganje seminarskog rada, pismeni ispit |
predavanje, grupna rasprava, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje predavanja, rasprava, slušanje seminarskog izlaganja, rasprava, zaključivanje, aktivno sudjelovanje | analizirati strukturu teksta i načine razvijanja teme | aktivnost studenata u nastavi, izlaganje seminarskog rada, pismeni ispit |
predavanje, grupna rasprava, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje predavanja, rasprava, slušanje seminarskog izlaganja, rasprava, zaključivanje, aktivno sudjelovanje | objasniti elemente koji tvore tekst | aktivnost studenata u nastavi, izlaganje seminarskog rada, pismeni ispit |
predavanje, grupna rasprava, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje predavanja, rasprava, slušanje seminarskog izlaganja, rasprava, zaključivanje, aktivno sudjelovanje | opisati implicitno i eksplicitno ponavljanje teme u tekstu | aktivnost studenata u nastavi, izlaganje seminarskog rada, pismeni ispit |
predavanje, grupna rasprava, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje predavanja, rasprava, slušanje seminarskog izlaganja, rasprava, zaključivanje, aktivno sudjelovanje | samostalno terminološki opisati konkretni jezični materijal | aktivnost studenata u nastavi, izlaganje seminarskog rada, pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 0% |
Pismeni ispit | 1,25 | 70% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Seminarski rad | 0,75 | 30% |
U oblikovanju konačne ocjene za studente na jednopredmetnom i dvopredmetnom studiju uzimaju se u obzir ocjena iz usmene prezentacije seminara i ocjena iz završnog pismenog ispita: 30% konačne ocjene čini ocjena iz seminara, a 70% konačne ocjene čini ocjena iz završnog pismenog ispita.
Primjer oblikovanja konačne ocjene za studente na jednopredmetnom i dvopredmetnom studiju
Student je ostvario ocjenu 4 iz seminara i 3 iz završnog ispita. Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (sem. x 0,3) + (isp. x 0,7).
U našem primjeru taj bi izračun izgledao ovako:
(4 x 0,3) + (3 x 0,7) = 1,2 + 2,1 = 3,3 = 3.
Konačna ocjena u ovome bi slučaju bila dobar (3).
anketa, vođenje dnevnika nakon svakoga seminara