Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMACIJSKA TEHNOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni) | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Papić, Anita | 15 |
15 |
0 |
Cilj kolegija je upoznati studente sa principima i modelima instrukcijskog dizajna. Cilj kolegija je kod studenata razviti sposobnost primjene osnovnih teorija učenja u instrukcijskom dizajnu - biheviorizma, kognitivizma i konstruktivizma koji se u mnogome preklapaju i podudaraju, a preporuka je da u e-učenju budu zastupljena načela svih triju pristupa. Studenti će se osposobiti za primjenu odgovarajućih metoda instrukcijskog dizajna koji omogućava djelotvornije planiranje i izvođenje e-obrazovanja. Studenti će se uvesti u posao instrukcijskog dizajnera kao jedno od najtraženijih zanimanja u e-obrazovanju.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:
Na predavanjima će se obraditi odabrana poglavlja instrukcijskog dizajna te će se predstaviti najpoznatije teorije učenja i njihove primjene u e-učenju. Tijekom kolegija obradit će se sljedeće teme: Povijest instrukcijskog dizajna; Razvoj instrukcijskog dizajna iz kognitivne psihologije i filozofije ponašanja; Određenje pojma instrukcijskog dizajna kao sustavnog procesa za razvoj programa e-učenja na konzistentan način; Odlike e-učenja: multimedijalnost, hipermedijalnost, interaktivnost i personalizacija; Promjena paradigme obrazovanja prema tzv. u-učenju (ubiquitous learning); Sustavski i iterativni pristup instrukcijskom dizajnu; Principi učenja i strategije poučavanja; Taksonomija modela instrukcijskog dizajna; Najpoznatiji model instrukcijskog dizajna ADDIE (Analysis, Design, Development, Implementation, Evaluation); Ostali modeli instrukcijskog dizajna kao što su model ubrzanog prototipiranja, minimalistički model, BLAAM model, ASSURE model, ARCS model i dr.; Konvergencija medija i multimedijsko učenje u instrukcijskom dizajnu; Osnovne teorije učenja: biheviorizam, kognitivizam i konstruktivizam te noviji pristup konekcionizam; Određivanje stilova učenja pomoću dihotomnih skala Myers-Briggs Type indikatora; Kolbove dimenzije stilova učenja; Gardnerova teorija višestrukih inteligencija; Kompetencije vezane uz računalom posredovanu komunikaciju (CMC-computer mediated communication); Objekti učenja i repozitoriji objekata učenja; Clark i Lyonsov model vizualnog dizajna; Primjena instrukcijskog dizajna u programima cjeloživotnog obrazovanja: formalnog, neformalnog i/ili informalnog (npr. e-tutorials);
predavanja, vježbe
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
Predavanja | slušanje predavanja i sudjelovanje u raspravama | - upoznati osnovne principe instrukcijskog dizajna - razlikovati modele instrukcijskog dizajna i njihove primjene |
pisani test (50 % ukupne ocjene) |
Vježbe | vježbanje praktičnih zadataka na realnim primjerima | - objasniti i primijeniti osnovne teorije učenja u instrukcijskom dizajnu - biheviorizam, kognitivizam i konstruktivizam | ocjena vježbi (25% ukupne ocjene) |
Samostalni zadaci | rješavanje problemskih zadataka | - analizirati i dizajnirati okolinu e-učenja u skladu sa načelima instrukcijskog dizajna (npr. e-tutorials) | ocjena zadataka (25% ukupne ocjene) |
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Projekt
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni ispit | 0,633 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,125 | 0% |
Projekt | 0,609 | 0% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene. Pismeni ispit nosi 50%, Seminari 25%, samostalni zadaci 25%.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60% - 69,9% = dovoljan (2), 70% - 79,9% = dobar (3), 80% - 89,9% = vrlo dobar (4), 90% - 100% = izvrstan (5).
Studenti su obvezni pohađati 70 % održanih nastavnih sati. Ako student ima 5 ili više izostanaka (jedan izostanak iznosi 2 nastavna sata), neće dobiti potpis, kao ni ukoliko ukupno ostvari manje od 40% ocjene.
Pohađanje predavanja i seminara (70% minimalno), predan i izložen seminarski rad, položen završni ispit.