Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Dukić, Gordana | 0 |
30 |
0 |
Upoznati studente s načinom prikupljanja i obrade statističkih podataka i osposobiti ih da samostalno, uz pomoć statističkih računalnih programa, pripremaju istraživanja i obrađuju rezultate provedenih istraživanja.
Vježbe omogućuju studentima da na praktičnim primjerima prodube znanja stečena tijekom slušanja predmeta Vjerojatnost i statistike.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Uvodna razmatranja. Pojam i zadaća statistike. Izvor podataka. Uloga računala u statistici.
Uređivanje i prikazivanje podataka. Formiranje statističkog niza. Tabelarno i grafičko prikazivanje podataka. Relativni brojevi.
Srednje vrijednosti. Aritmetička sredina, medijan, mod. Aritmetička sredina aritmetičkih sredina. Srednja vrijednost relativnih brojeva. Harmonijska sredina. Geometrijska sredina.
Mjere disperzije. Raspon varijacije. Interkvartil. Koeficijent kvartilne devijacije. Srednje apsolutno odstupanje. Varijanca. Standardna devijacija. Koeficijent varijacije.
Mjere asimetrije. Mjera zaobljenosti. Standardizirano obilježje.
Regresijska analiza.
Analiza vremenskih nizova. Individalni indeksi. Skupni indeksi. Trend.
Teorijske distribucije i varijable.
Osnovni skup i uzorak. Procjene nepoznatih karakterstika osnovnog skupa.
vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
vježbe | vježbanje, postavljanje i rješavanje problema | koristiti statističke računalne programe | aktivnost studenata na vježbama, rješavanje problema, kontinuirana provjera znanja |
vježbe | vježbanje, postavljanje i rješavanje problema | opisati podatke grafički i tabelarno | aktivnost studenata na vježbama, rješavanje problema, kontinuirana provjera znanja |
samostalni istraživački zadatak | samostalna statistička obrada terenskog istraživanja | pripremiti istraživanje | samostalno istraživanje, pisano izvješće, prezentacija rezultata istraživanja, zadaće |
samostalni istraživački zadatak | samostalna statistička obrada terenskog istraživanja | provesti istraživanje i prikupiti podatke | samostalno istraživanje, pisano izvješće, prezentacija rezultata istraživanja, zadaće |
samostalni istraživački zadatak | samostalna statistička obrada terenskog istraživanja | analizirati rezultate dobivene istraživanjem | samostalno istraživanje, pisano izvješće, prezentacija rezultata istraživanja, zadaće |
Istraživanje, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Zadaće
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Istraživanje | 0,54 | 15% |
Kontinuirana provjera znanja | 1,2 | 70% |
Pohađanje nastave | 0,72 | 0% |
Zadaće | 0,54 | 15% |
Na kolegiju student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu potrebno je minimalno 110 ocjenskih bodova, odnosno 55%.
Maksimalni broj ocjenskih bodova koje studenti mogu ostvariti za pojedine elemente praćenja i provjeravanja iznosi: kontinuirano provjeravanje znanja (dva kolokvija) ili završni pismeni ispit: 140 bodova (za prolaz potrebno minimalno 77 bodova (55%), odnosno po kolokviju minimalno 28 bodova (40%) s tim da ukupni broj bodova oba kolokvija mora biti minimalno 77 bodova (55%)), samostalno istraživanje: 30 bodova, zadaće: 30 bodova.
Pretvaranje ocjenskih bodova u ocjenu vrši se prema sljedećoj skali: 110-124 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 125-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
Student ostvaruje pravo na potpis i polaganje ispita ako je pohađao barem 70% nastave.
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, obavljenim zadatcima, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata; upitnik vezano uz kvalitetu korištenih statističkih paketa