Metodika nastave povijesti II

 

Naziv kolegija:
Metodika nastave povijesti II
Šifra ISVU:
161679
Šifra MOZVAG:
D105
ECTS:
5
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odslušan kolegij Metodika nastave povijesti I
Odsjek:
ODSJEK ZA POVIJEST

Studij
Godina
Semestar
Status
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer)
1.g.
ljetni
obavezan

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Njari, Denis
0
0
0
Filipović, Sergej
30
0
15

 

Ciljevi i zadaci:

Cilj je kolegija praktično osposobiti studente za planiranje, izvedbu i vrednovanje nastavnog
sata povijesti u osnovnim i srednjim školama.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
- povezati Kurikulum za nastavni kolegij Povijest s Godišnjim izvedbenim
kurikulumom
- vrednovati propise kojima se uređuje osnovnoškolski i srednjoškolski sustav
- integrirati stečeno znanje o povijesti i teorijsko znanje o metodici s pripremom
nastave povijesti
- izraditi pojedinačne aktivnosti za nastavni sat povijesti
- oblikovati nastavnu pripremu za nastavni sat povijesti
- primijeniti stečene spoznaje u razumijevanju praktičnih problema

Sadržaj predmeta:

16
Zakoni i pravilnici iz područja osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja, izrada
Godišnjeg izvedbenog kurikuluma, povezivanje ishoda i nastavnih aktivnosti, motivacija
učenika, nastavni oblici u nastavi povijesti, nastavne metode i strategije u nastavi povijesti,
heuristička i problemska nastava povijesti, korištenje vizualnih izvora u nastavi povijesti,
korištenje tekstualnih izvora u nastavi povijesti, načini vrednovanja u nastavi povijesti,
elementi vrednovanja u nastavi povijesti, istraživačko učenje i projektna nastava, igra u
nastavi povijesti, primjena digitalnih alata u nastavi povijesti, osjetljive teme u nastavi
povijesti, rad s učenicima s posebnim potrebama, pisanje pripreme za nastavni sat,

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci, konzultacije

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2.1. Nastavna metoda 2.2. Aktivnost studenta 2.3. Ishod učenja 2.4 Metoda procjene

predavanje 
slušanje izlaganja,
analiza, rasprava
integrirati stečeno znanje o
povijesti i teorijsko znanje o
metodici s pripremom
nastave povijesti
 
pisani tekstovi
seminarsko
izlaganje
izrada seminarskog
rada, analiza primjera,
rasprava
vrednovati propise kojima
se uređuje osnovnoškolski i
srednjoškolski sustav
 
seminarski rad
samostalni
zadatci
pisanje  izraditi pojedinačne
aktivnosti za nastavni sat
povijesti
pisani tekstovi
samostalni
zadatci
pisanje  oblikovati nastavnu
pripremu za nastavni sat
povijesti
 
pisani tekstovi
samostalni
zadatci
pisanje primijeniti stečene spoznaje
u razumijevanju praktičnih
problema
 
pisani tekstovi
samostalni
zadatci
pisanje  povezati Kurikulum za
nastavni kolegij Povijest s
Godišnjim izvedbenim
kurikulumom
pisani tekstovi

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Pohađanje nastave, Praktični rad, Seminarski rad

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Pohađanje nastave 1,125 0%
Praktični rad 3,375 0%
Seminarski rad 0,5 20%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada, a prema
detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno
dostupni. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno
propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom
ocjenjivanja:
seminarski rad 20 %
samostalni zadatci 80 %

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

 

 

Obavezna literatura:

  1. S. Koren, Čemu nas uči povijest?, Zagreb, 2014.
    17
    M. Marinović, Nastava povijesti usmjerena prema ishodima učenja, Zagreb, 2014.
    V. Poljak, Didaktika, Zagreb, 1988.
    I. Rendić Miočević, Učenik – istražitelj prošlosti, Zagreb, 2005.
    D. Trškan, Provjera znanja i ocjenjivanje u nastavi povijesti, Zagreb, 2005.
    M. Vrbetić, Nastava povijesti u teoriji i praksi, Zagreb, 1968.
    Kurikulum nastavnog kolegija Povijest za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj,
    2019.
    Zakoni, pravilnici i kurikulumi iz područja osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja

Dopunska literatura:

  1. L. Bognar, M. Matijević, Didaktika, Zagreb, 2002.
    H. Klippert, Kako uspješno učiti u timu, Zagreb, 2001.
    R. J. Marzano, D. J. Pickering, J. E. Pollock, Nastavne strategije, Zagreb, 2006.
    M. Matijević, D. Radovanović, Nastava usmjerena na učenika, Zagreb, 2011.
    W. Mattes, Rutinski planirati – učinkovito poučavati, Zagreb, 2007.
    C. Meyer, Didaktika razredne kvake, Zagreb, 2002.
    Metodički priručnici za nastavnike osnovnih i srednjih škola
    Udžbenici povijesti za osnovne i srednje škole

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

edinstvena sveučilišna studentska anketa. Praćenje rezultata ispita i seminarskih radova za
svaku generacijsku skupinu uz respektiranje mišljenja studenata o obujmu i realizaciji
programa, načinima realizacije te mogućnostima studenata da utječu na
realizaciju. Provođenje anonimne ankete sa studentima nakon završetka kolegija, analiza
uspješnosti studenata.

Ostale informacije: