Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Njari, Denis | 0 |
0 |
0 |
|
Filipović, Sergej | 30 |
0 |
15 |
Praktično osposobiti studente za izvođenje nastave povijesti u osnovnim i srednjim školama primjenom suvremenih metoda i postupaka. Osposobljavanje za samostalno pripremanje nastave, što obuhvaća makroplan, mikroplan i nastavni sat. Pripremanje za ulogu nastavnika i razrednika. Učenje osnovnih elemenata vrednovanja i ocjenjivanja učenika. Razvijanje osjećaja za stalnim inovacijama u izvođenju i pripremi nastave.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Na predavanjima će se detaljno objašnjavati sve etape nastavnog procesa. Svi dijelovi sata bit će objašnjeni i oprimjereni, stalnom usporedbom tradiocionalnog i modernog pristupa nastavi, uz sve moguće inačice izvođenja pojedine etape sata. Dok će studenti morati samostalno pripremati i osmišljavati nastavne sate i za osnovnu i srednju školu. Tijekom seminarske nastave, studenti će osmisliti i praktično izvoditi pred kolegama sate, napisati pripremu i mikropla za određenji mjesec, nakon čega će uslijediti rasprava kojom će si studenti međusobno ukazivati na pogreške ili davati savjete. Nadalje će se detaljno upoznati s obvezama nastavnika koja ne obuhvaćaju sam nastavni proces, kao što je razredništvo, popunjavanje pedagoške dokumentacije, suradnja s institucijama, papirologija. Poseban naglasak bit će na ocjenjivanju, problemima i nedostatcima, te upoznavanje imenika i dnevnika i njihovo pravilno ispunjavanje. Studenti će uz predavanja praktično primijeniti teorijsko znanje stečeno na kolegiju Metodika nasatve povijesti I, samostalno osmišljavajući i izvodeći nastavu pred kolegama, s naglaskom na suvremenom pristupu i inovativnosti.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna metoda | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
rasprava o esejskoj temi |
studentsko izlaganje, oblikovanje esejskog rada | povezivati stečeno znanje o povijesti i teorijsko znanje o metodici s praktičnim nastavnim radom u školi; |
istraživanje, pismeni ispit |
predavanje, zadatak čitanja, grupna rasprava | slušanje predavanja, analiza literature, razgovor, postavljanje problema | interpretirati problem prijenosa znanja o povijesti u osnovnim i srednjim školama te njihova sintetiziranja; |
aktivnost na nastavi, pismeni ispit |
suradničko učenje, čitanje i analiza primjera | simulacija, rješavanje problema, | inovativno osmisliti suvremeni nastavni sat | aktivnost na nastavi |
individualni i grupni rad | vježbanje, simulacija, pismeno izražavanje | osmisliti nastavni sat primjenom odgovarajućih nastavnih metoda i načela te izvora znanja i oblika rada; |
pismeni ispit |
samostalni studentski rad, | pisanje, usmeno izlaganje, pismeno izražavanje | samostalno osmisliti pripremu za nastavni sat za osnovnu i srednju školu |
pisana priprema |
Aktivnost u nastavi, Esej, Portfolio, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 2,4 | 40% |
Esej | 1,2 | 20% |
Portfolio | 1,2 | 20% |
Seminarski rad | 1,2 | 20% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni ispit je usmeni ispit, a na pismeni ispit student izlazi ukoliko ne položi pismeni dio ispita putem kolokvija. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja:
aktivnost u nastavni 15%
seminarski rad 15%
samostalni zadaci 20%
kolokvij/pismeni ispit 30%
usmeni ispit 20%
Prate se rezultati osmišljenih nastavnih sati i napisanih nastavnih priprema i otvorenost studentata prema novim oblicima podučavnaja te njihovoj kritičnosti prema radu i samousavršavanju. Prate se rezultati aktivnosti na satima i seminarima kao pokazatelj kvalitete rada nastavnika.