Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Varga Oswald, Tina | 15 |
0 |
30 |
Cilj predmeta je znanstveno tumačenje povijesna slijeda naslovljenih epoha. Predmet će posebno analizirati književno-kulturni život medijalnog svijeta, na čijem pragu u moderno doba izrasta monumentalno Danteovo djelo. Studenti će na seminaru proučavati Božanstvenu komediju i odrediti označnice: kozmologija, vizija, alegorija, sklad, "dolce stil nuovo", skolastička poetika, provansalska tradicija, moralno-filozofska umjetnost. Također, na seminaru, u središtu pažnje, bit će pristup lirskoj pjesmi - sonetu, od renesanse do baroka. Studentima će se ponuditi instrumentarij za analitičku interpretaciju soneta, kako bi bili osposobljeni za cjelovitu analizu pjesničkog djela
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Nastanak i razvoj srednjovjekovne epike, viteškog romana i trubadurske lirike. Lirika 14. i 15. stoljeća.
Walter von der Vogelweide, Roman o Tristanu i Izoldi; Chaucer, Pjesan o Rolandu; Calevala; Pjesan o Nibelunzima, Carmina Burana. Humanizam kao kulturni pokret u Europi. Latinizam. Otkrivanje antike. Sedam slobodnih umijeća. Humanistička središta u Europi. Europska renesansa kao kulturni i književni pokret. Pad Carigrada 1453. i otkriće Amerike 1492. Gutenberg i tisak. Duh istraživanja prirode i svijeta. Otkriće perspektive. Dominantna svojstva renesansnih poetika: skladnost simetričnost, humanitas kao ideja teksta, oslon na antičke retoričke i poetičke koncepcije.
Naziv i pojam barok. Manirizam naprama baroku. Vremenske i prostorne koordinate barokne i manirističke književnosti. Barok kao stil i kao razdoblje. Odnos baroka prema srednjem vijeku i renesansi. Artificijelnost. Retoričnost. Metafizičnost i alegoričnost. Katolička obnova nakon prodora protestantizma. Pitanje egzistencije. Moderno poimanje čovjeka. Psihologijsko iznošenje tema. Odnos zbilje i izmišljaja. Elementi začudnosti i fantastike. Rodovi i vrste barokne književnosti: religiozna, metafizička i maniristička lirika; pastirska ekloga. Parodija petrarkističke lirike. Povijesni ep, religiozna poema.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje, pisanje, heuristički razgovor, javni govor | definirati modele analize lirskog pripovjednog teksta | kontinuirano provjeravanje znanja |
predavanje | slušanje, pisanje, heuristički razgovor, javni govor | analizirati nove interpretacije romantizma i realizma | kontinuirano provjeravanje znanja |
mentorski rad | čitanje, konzultiranje stručne literature, heuristički razgovor, javni govor | opisati temeljna dostignuća romantizma kao bitne odrednice daljnjeg razvoja europske književnosti i kulture | referat |
mentorski rad | čitanje, konzultiranje stručne literature, heuristički razgovor, javni govor | analizirati četiri razdoblja epohe modernizma | referat |
predavanje | slušanje, pisanje, heuristički razgovor, javni govor | opisati paradigmu esteticizma | kontinuirano provjeravanje znanja |
Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Referat
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 1,1 | 60% |
Pohađanje nastave | 1,2 | 0% |
Referat | 1,7 | 40% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: kontinuirano provjeravanje znanja: 60, referat: 40.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60-69 ocjenskih bodova (60%-69%) = dovoljan (2), 70-79 ocjenskih bodova (70%-79%) = dobar (3), 80-89 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 90-100 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
Student ostvaruje pravo na potpis i polaganje ispita ako ispunjavanja dva uvjeta: (1) pohađati 70% nastave i (2) iz elemenata praćenja i provjeravanja (referat) ostvariti minimalno 20 ocjenskih bodova. Za prolaznu ocjenu iz elementa kontinuirano provjeravanje znanja (kolokvij) student treba ostvariti najmanje 35 bodova.
Popis izborne literature proširivat će se na nastavi i konzultacijama, u skladu s potrebama i zanimanjem studenata (seminarski /diplomski).
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata; upitnik