Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
FILOZOFIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Krivak, Marijan | 30 |
0 |
0 |
|
Sekulić, Damir | 0 |
0 |
30 |
Cilj je kolegija povezati filozofiju s lingvistikom. Jednako tako, u ciljeve kolegije spada i dovođenje u vezu tematiziranje fenomena jezika u svim drugim disciplinarnim konstelacijama.
Tako se jezik razmatra u kontekstu njegova povezivanja s umjetnošću (napose književnošću i filmom), kao i s psihoanalizom, sociologijom, političkom teorijom i aktivizmom, teorijom medija, itd...
Ipak i ponajprije, jezik je medij u kojemu filozofija govori i iskazuje se. Namjera je kolegija naznačiti nužnu međupovezanost između mišljenja i jezika. Njihovim prožimanjem na djelu je jasno, konstruktivno, ali i kritičko mišljenje.
Fenomen jezika u kolegiju se ponajprije razmatra u kontekstu poimanja filozofije jezika kao »jezičke djelatnosti« (Wittgenstein, Miščević, Krkač).
Osnovna je nakana kolegija sadržana u revalorizaciji filozofije i »njezina jezika« kao osnovnog instrumenta u društvenom sagledavanju zbilje. U tom je smislu ovo propedeutički kolegij, kako za komuniciranje mišljenja, tako i za samostalno ulaženje u jezičku artikulaciju završnog ili diplomskog rada s područja filozofije.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Sadržaji predavanja i seminara su sljedeći:
.
Očekuje se da studenti kroz sadržaj predmeta usvoje sljedeća znanja, kompetencije i vještine:
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | analizirati značenje fenomena jezika u kolokvijalnom i filozofijskom kontekstu | aktivnost studenata u nastavi, pismeni i usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | usporediti što znači jezik u lingvističkom, logičkom i filozofskom smislu | seminarski rad, pismeni i usmeni ispit |
predavanje, grupna rasprava | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, učenje po modelu, analiza literature | opisati značenje `lingvističkog obrata` u suvremenoj teorijskoj i filozofijskoj misli | seminarski rad, pismeni i usmeni ispit |
seminarsko izlaganje, diskusija | suradnja, aktivno sudjelovanje, | iskazati samostalnost, kolegijalnost i odgovornost prema sadržaju kolegija i obvezama | seminarski rad, pismeni i usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Seminarsko izlaganje, Završni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,5 | 10% |
Pohađanje nastave | 0,25 | 0% |
Seminarsko izlaganje | 0,5 | 15% |
Završni ispit | 1,75 | 75% |
Rad studenta na predmetu vrednovat će se i ocjenjivati tijekom nastave, na kolokvijima tijekom semestra, na usmenom ispitu i kroz pozitivno ocijenjenu aktivnost na nastavi. Aktivnost u nastavi donosi 10 % ocjene, seminarsko izlaganje 15%, završni usmeni ispit donosi 75 % bodova.
Aktivnost u nastavi – dobar (3)
Seminarsko izlaganje - – izvrstan (5)
Završni usmeni ispit – izvrstan (5)
(3 x 0,1) + (5 x 0,15) + (5 x 0,75) = 0,3 + 0,75 + 3,75 = 4,8
Konačna ocjena 4,8 → izvrstan (5)
Obveze studenata na predmetu su sljedeće: