Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
FILOZOFIJA -PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Krivak, Marijan | 15 |
0 |
15 |
Svrha je kolegija osposobiti studente filozofije za samostalno promišljanje.
Kritičko mišljenje pokazuje se presudnim za sagledavanje svijeta oko sebe kao promjenjivog, a ne fatalno danog.
U ovom se kontekstu tematizira i kultura (filozofija) medija kao u studiju nedostajuća, a u suvremenom postavu svijeta nezaobilazna karika.
Ako filozofija u svom zadatku ponajviše provocira naše ideološke predrasude i pretpostavke, »Osnove kritičkog mišljenja« biti će svakom budućem filozofu, ali i profesoru društveno-humanističkih znanosti – od presudnog značenja.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Sadržaji predavanja su sljedeći:
.
Očekuje se da studenti kroz sadržaj predmeta usvoje sljedeća znanja, kompetencije i vještine:
Stoga se i kolegij koji bi tematizirao mogućnosti kritičkog mišljenja nadaje presudnim u vraćanju filozofskih kategorija smisla i značenja u fokus studija filozofije. Pojmovi poput autonomije uma, samozakonodavstva humaniteta, samosvijesti, uspravnog hoda, čine se vrijednim ponovnog osvještavanja, a kritike, pak, disciplinarnih i autoritarnih modela vladanja nužnim za sebekonstituciju čovjeka.
predavanja
Predavanje | Slušanje izlaganja | odrediti točke nužnog međuprožimanja između filozofije, kritičkog i mišljenja u odnosu prema zbiljji svijeta | Seminarski rad, aktivnost studenta u nastavi |
Predavanje, grupna rasprava | Sustavno opažanje, slušanje izlaganja | analizirati osobitosti Kantova kriticizma kao potrebi preustroja filozofije |
Seminarski rad, sustavno opažanje, slušanje izlaganja |
Predavanje, grupna rasprava | Analiza literature, sustavno opažanje, zaključivanje | usporediti temeljne pojmove Nietzscheove, Marxove i Sartreove kritike suvremenosti |
Seminarski rad, sustavno opažanje, slušanje izlaganja |
Predavanje, grupna rasprava | Postavljanje i rješavanje problema, izrada | samostalno pokazati važnost aktivnog djelovanja na tragu biopolitičke filozofije i njezine kritike fašistogenih pojavnosti |
Seminarski rad, aktivnost studenta u nastavi, pismeni i usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Kolokvij, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 5% |
Kolokvij | 0,75 | 25% |
Pohađanje nastave | 0,25 | 0% |
Usmeni ispit | 1,75 | 70% |
Rad studenta na predmetu vrednovat će se i ocjenjivati tijekom nastave, na kolokvijima tijekom semestra, na usmenom ispitu i kroz pozitivno ocijenjen seminarski rad. Usmeni ispit donosi 50 % bodova, dva kolokvija 20 % bodova, organiziranje radionice 20 % bodova, pohađanje nastave i aktivnost na nastavi 10 % bodova.
Primjer izračunavanja ocjene:
aktivnost u nastavi – vrlo dobar (4)
kolokvij – izvrstan (5)
usmeni ispit – izvrstan (5)
(4 x 0,05) + (5 x 0,25) + (5 x 0,7) = 0,2 + 1,25 + 3,5 = 4,95
Konačna ocjena 4,95 → izvrstan (5)
Obveze studenata na predmetu su sljedeće:
Obavezna literatura: I. dio (za kolokvij):
Seminarska literatura (I):
Obavezna literatura: II. dio (za usmeni ispit):
Seminarska literatura (II):