Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Njari, Denis | 0 |
0 |
0 |
|
Filipović, Sergej | 30 |
0 |
30 |
Cilj je predmeta Metodika nastave povijesti je poučiti studente na teorijskoj i praktičnoj razini osnovama kvalitetnog rada u školi, tj. kvalitetnom pripremanju i izvođenju osnovnoškolskog i srednjoškolskog nastavnog sata. Upoznati ih s pedagoškom dokumentacijom u školama, obvezama nasatvnika u školama i zakonima vezanim uz školstvo. Ukazati na na načine vrednovanja i ocjenjivanja učeničkih postignuća, te upoznavanje s temeljnim pojmovima pripreme nastavnog sata.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Tijekom izvođenja kolegija naglasak je stavljen na dva zasebna elementa: tradicionalnu nastavu povijesti s pripadajućim metodičkim aparatom te na modernije i inovativnije metodičke pristupe. Primjena najučestalijih pomagala u nastavi, kao što je npr. udžbenik, zidna karta, slikovni materijal i sl., proširuje se opisom uporabe novih i suvremenih pomagala u nastavi. Inovativni pristup "povijesno osjetljivim" temama, širim i užim povijesnim temama. Razvijaju se vještine prilagodljivosti suvremenim trendovima u nastavi, kroz analizu domaćih i svjetskih novih trendova izvođenja nastave. Definiraju se pristupi u analizi povijesnih izvora u nastavi, kao i vrednovanje i primjena suvremene tehnologije u obrazovnom procesu. Upoznavanje s temeljnim pojmovima nastavnog sata, pedagoškom dokumentacijom i obvezama nastavnika-razrednika. Predavanja, koja su zamišljena kao stalna interakcija student-nastavnik, obuhvatiti će sve suvremene trendove, ali i probleme vezane uz školstvo, s naglaskom na studentova razmišljanja, prijedloge. Kroz seminarske teme studenti će otvarati nova pitanja i davati vlastite prijedloge moderniziranja nastave povijesti. Na posljetku, stalno će pratit novi trendovi i promjene u školskom sustavu, uz uvažavanje studentskih razmišljanja.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna metoda | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
predavanje |
slušanje izlaganja, analiza, rasprava |
identificirati temeljne pojmove metodike nastave povijesti i osnovne probleme i poteškoće u prijenosu znanja o povijesti u osnovnoj i srednjoj školi; | pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, zadatak čitanja |
analiza literature, rasprava, vrednovanje | objasniti temeljne pojmove metodike i didaktike; | aktivnost na nastavi, pismeni i usmeni ispit |
samostalan rad | usmeno izražavanje, pisanje seminarskog rada, primjena naučenog | osmisliti nastavni sat |
seminarski rad |
predavanje, zadatak čitanja | slušanje izlaganja, rasprava, studentsko izlaganje | povezati izvedbeni program s općim planom i programom; | aktivnost na nastavi, usmeni ispit |
predavanje, zadatak čitanja i analiza primjera | slušanje, rasprava, čtanje literature, pisanje |
analizirati nastavni plan i program i zakone kojima se uređuje osnovnoškolski i srednjoškolski sustav; | aktivnost na nastavi, esej, pismeni ispit |
seminarsko izlaganje, rasprava | izrada seminarskog rada, analiza primjera | pravilno se služiti pedagoškom dokumentacijom | seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 1,5 | 25% |
Pismeni ispit | 3 | 50% |
Seminarski rad | 1,5 | 25% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni ispit je usmeni ispit, a na pismeni ispit student izlazi ukoliko ne položi pismeni dio ispita putem kolokvija. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja:
aktivnost u nastavni 15%
seminarski rad 15%
samostalni zadaci 20%
kolokvij/pismeni ispit 30%
usmeni ispit 20%
Prate se rezultati ispita i napisanih seminarskih radova za svaku generacijsku skupinu uz respektiranje mišljenja studenata o obimu i realizaciji programa, načinima realizacije te mogućnostima studenata da utječu na realizaciju. Provođenje anonimne ankete sa studentima po završetku kolegija, analiza uspješnosti studenata.