Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Njari, Denis | 15 |
0 |
15 |
Cilj je predmeta Venecija u srednjem vijeku upoznati studente s temeljnim povijesnim procesima mletačke srednjovjekovne povijesti. Pružiti im znanja o društvenoj, gospodarskoj, političkoj i kulturnoj povijesti Venecije u srednjem vijeku. Dati im uvid u upravnu organizaciju vlasti u Veneciji, te razmotriti ulogu Venecije kao pomorske i trgovačke sile na Sredozemlju. Kroz primjere im dati pregled bogatog kulturnog razvoja Venecije.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Upoznavanje s planom izvođenja nastave, izvorima i literaturom. Nastanak Venecije. Razvoj grada i prvi oblici vlasti. Venecija u križarskim ratovima. Struktura vlasti i uprave u Veneciji. Gospodarstvo Venecije. Pomorstvo i trgovina u Veneciji. Osnivanje mletačkog kolonijalnog carstva. Venecija i Genova. Razvoj bankarstva u Veneciji. Strane nacionalne zajednice u Veneciji. Umjetnost u Veneciji. Znanost i obrazovanje. Vjerski život u srednjovjekovnoj Veneciji. Odnos Venecije i Osmanskog Carstva.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna metoda | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, sustavno opažanje | izložiti temeljne činjenice o političkom, društvenom i gospodarskom razvoju Venecije u srednjem vijeku | aktivnost studenta u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, sustavno opažanje | objasniti povijest Sredozemlja kao šireg konteksta hrvatske i svjetske srednjovjekovne povijesti | aktivnost studenta u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, sustavno opažanje | razjasniti uzročno-posljedične veze među pojedinim specifičnim povijesnim procesima i pojavama povijesti Venecije toga vremena | aktivnost studenta u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, sustavno opažanje | izložiti kroz primjere kulturni život Venecije | aktivnost studenta u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature | vrednovati najvažnije izvore i literaturu o danom kolegiju | usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,2 | 10% |
Pismeni ispit | 0 | 60% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Seminarski rad | 0,35 | 20% |
Usmeni ispit | 0,7 | 10% |
Izrada seminarskog rada kao preduvjet za izlazak na usmeni ispit.
Ocjena iz aktivnosti na nastavi A x 0,2
Ocjena iz seminarske nastave S x 0,3
Ocjena iz pismenoga/usmenoga ispita I x 0,5
(A x 0,1) + (S x 0,2) + (I x 0,7) = X (konačna ocjena)
Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, izrada i izlaganje seminarskog rada te polaganje pismenog i usmenog dijela ispita.
Prate se rezultati ispita i napisanih seminarskih radova za svaku generacijsku skupinu uz respektiranje mišljenja studenata o obimu i realizaciji programa, načinima realizacije te mogućnostima studenata da utječu na realizaciju. Provođenje anonimne ankete sa studentima po završetku kolegija, analiza uspješnosti studenata.
Dostupne na web stranici Odsjeka za povijest.